22 juni 2014

Een aangepaste No-Buy ♥

Geld maakt niet gelukkig, vooral het geld dat je niet hebt!

Mijn motto was altijd:  Liever te veel als te weinig! Je kan maar beter een voorraadje hebben, en profiteren van de aanbiedingen die er in de winkels liggen. 
Nu ga ik het roer drastisch omgooien, ik start namelijk met een 'No-Buy', wel met aangepaste regeltjes, maar het is een 'No-Buy'. 

Ben jij benieuwd wat de regels zijn die ik mezelf opstel?
Wil jij op de hoogte blijven van mijn maand?
Lees dan snel verder en hou mijn blog en youtube kanaal in de gaten.


In mijn masker video komt dit onderwerp terug. Maar voor nu even een uitgebreide uitleg. Ik ga een no-buy month houden.
Dit wil ik al erg lang maar ieder keer als ik het probeerde, en dacht het vol te kunnen houden kwam Sirea en nam me mee de stad in, mijn eigen schuld natuurlijk (ik bepaal of ik iets koop of niet koop), of dan was er weer een toffe aanbieding die ik niet kon weerstaan.
Nu wordt het, aangezien de omstandigheden, hoog tijd om regeltjes vast te stellen.

Hey, big spender, spend!
Ik moet sparen! Afgelopen maanden zijn redelijk kostbaar geweest en er komen nog meer moeilijke maanden aan.

Eigenlijk begonnen ergens in mei de alarmbellen te rinkelen. Eind mei, begin juni was ik natuurlijk in Portugal. Ik wist van te voren al dat dit een aardige rib uit men lijf zou zijn: 'parfums, Kiko, souveniertjes' ga zo maar door. Aangezien ik begin mei hiermee kwam en ik een deel van de maand juni nog in Portugal zat en naar veel dingen (ook van daar) benieuwd was dacht ik : "Juni no-buy, zet daar maar een streep door". Als je het bekijkt op termijnen van binnenkomst maandbedrag hoorde deze vakantie eigenlijk al bij juni.
Toen ik eens in de agenda keek zag ik iets wat mijn hartje een sprongetje deed maken, ik heb het de komende maanden erg druk maar de maand 'juli' heb ik niets om me zorgen om te maken. 

Wie rijk wil zijn, moet niet zijn vermogen vermeerderen maar zijn hebzucht verminderen!
Aangezien ik altijd rond de 20e geld krijg heb ik besloten dat mijn 'No-buy' ingaat op 20 juni. In eerste instantie eindigt mijn 'No-Buy' op zondag 20 juli. Maar wie weet kan ik het wel langer volhouden.

Aan het einde van m'n geld houd ik altijd een stuk maand over!
Normaal gesproken is deze 'regel' relevant voor mij, maar ik wil het niet meer! Ik wil eens wat geld over houden, niet zien te kijken of ik de 1e van de maand wel haal...  Ik wordt er gewoon zelf ook niet goed van. Jullie weten natuurlijk dat ik al meer als een jaar opgemaakt video's maak, en dit doet me goed.
Maar zeker de douche gels en shampoos blijf ik maar een voorraadje van inslaan.

Niemand is zo arm dat hij geen glimlach geven kan, niemand is zo rijk dat hij geen glimlach nodig heeft!
De meeste mensen zeggen, wanneer ik weer iets gekocht heb, tegen mij : "Eline, je hebt al zoveel". Hierin geef ik ze gelijk! Ik heb enorm veel! Een jaarvoorraad aan showergels en shampoos denk ik. Ik kan ook gelukkig zijn met minder, toch? We zullen zien.

Wat ga ik er aan doen om mijn 'No-Buy' vol te houden?
Als eerst wil ik zeggen dat ik een beloning heb voor mezelf als ik mijn 'no buy' volhoud. Wat zijn 4 weken nou op 1 jaar....? Nou, dat zijn 4 weken ;).

Ik wil al heel erg lang een geurtje 'Poison van Dior', en dan de 'Hypnotic Poison'. Ik heb voor mezelf de regel dat ik eerst parfum moet opmaken, voordat ik nieuwe koop.
Dit zagen jullie in mijn (link naar parfumstash).


Ook wil ik mezelf een soort  'zakgeld' geven. Wat dit bedrag wordt weet ik nog niet precies, maar dat zien jullie wel in een update. Ja, je leest het goed. Ik ga jullie op de hoogte houden van hoe mijn 'no-buy' gaat en wat mijn zondes zijn. Ik ga mijn uitgave bijhouden een zal deze eerlijk met jullie delen.

Wat verandert er voor jullie?
Niets, ik blijf gewoon bloggen, er komen minimaal 3 artikelen in de week op mijn blog waarvan minimaal 1 video.


Ik hoop dat jullie achter me staan. 

Liefs,
Eline.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten