28 augustus 2014

Review ♥ 3x Himalaya Facewash

Vandaag heb ik een review van 3 soortgelijke producten voor jullie. 
3 facewashes van het SLS/SLES vrije merk Himalaya. 
Ben jij benieuwd? 
Lees dan snel verder....

Een tijdje geleden kreeg ik in de beautybox deze foaming face wash van Himalaya.
Nou was het toeval dat ik die avond ervoor al bedacht "goh, laat ik morgen eens een facewash van Himalaya kopen". Zelf ben ik niet zo'n fan van een foam, omdat ik tegenwoordig mijn Visa pure gebruik. Toch gaf ik deze facewash een kans, ik nam hem mee op zeilvakantie naar Friesland. 


Ik denk dat jullie de pompflacon van een foaming facewash wel kennen. Ik blijf het apart vinden hoe iets van een vloeibare substantie een mousse kan worden.


De substantie is gewoon mousse. De mousse voelt zacht aan en smeert fijn uit. 
De ingrediënten maken mij blij, er zit wel parfum in maar mijn huid kan daar prima tegen. Het is een facewash voor een normale tot vette huid. Dus niet voor de gevoelige huid.

 Toch was ik benieuwd naar de facewash in een tube. En zoals jullie in een shoplog hebben kunnen zien heb ik de andere 2 varianten in een tube gekocht. Dit is de 'roze' deze is voor de normale tot droge huid. Met komkommer en aloe vera. 

Dit zijn de ingrediënten. Weer parfum. De geur van komkommer en aloe vera is trouwens ver te zoeken.

Dit is hoe de facewash eruit ziet. Hij is parelmoer roze van kleur, super grappig.

Je zou niet zeggen dat dit een facewash is, als je hem zo ziet. De facewash zelf is prima in gebruik. Ik vind het wel fijn om eens met een 'gekleurde' facewash te gebruiken. De facewash zelf is prettig in gebruik. De geur is vrij kruidig. Je moet er van houden. 

 De laatste facewash die ik behandel is de groen/blauwe variant. Deze facewash is een transparante was emulsie  met een soort blauwe bolletjes. 
Dit zijn de ingrediënten. Ligt het aan mij of staat hier nou geen parfum bij?  Wauw! ideaal voor huidjes die extreem gevoelig zijn.

Het is echt een soort gel. Eerst dacht ik dat de bolletjes een soort scrub waren, maar het zijn een soort zeepballetjes. 


Als je hem uitsmeert zie je er bijna niets van, dit is natuurlijk op een droge huid - dus zonder water -, maar deze facewash is ook ideaal wanneer je hem gebruikt in combinatie met een gezichtsborstel zoals de visa pure. 


Sinds ik facewash gebruik van het merk Himalaya, merk ik echt dat mijn gezicht rustiger is. Op het moment gebruik ik een redelijk heftige kop op mijn visa pure, dus heb ik wel wat last van roodheid. Maar ik heb niet zo veel last van puistjes.

Himalaya is o.a te koop bij De Tuinen. 
Klik hier om naar de webshop van De Tuinen te gaan.

De prijzen van de facewash zijn: 
Foaming facewash : €7,-
Facewash in tube : €6,- 

Liefs, 
Eline

Geen opmerkingen:

Een reactie posten