31 augustus 2014

Zeil verslag Friesland augustus 2014

Zoals jullie misschien wel op randomECVvlogs hebben kunnen zien. Ben ik in augustus naar Friesland geweest om te zeilen. 
Vandaag wil ik een foto-verslag met jullie delen.
Lees dus snel verder. 


Op 11 augustus vertrokken we, ik werd dit keer niet gebracht door mijn ouders maar door 'mijn persoonlijke chauffeur'. 
We hadden geen navigatiesysteem bij, dus moest ik kaartlezen, 
daar kwamen we achter nadat we een afslag niet gezien hadden op de borden. 
Eindelijk aangekomen in Friesland stonden we voor de brug, en niet een maar het leek wel of alle bruggen open stonden. 
Dit was de oorzaak van onze dwaaltocht, bij aankomst op de 'IN DUBIO'  kwam ik erachter dat onze routebeschrijving gewoon in mijn tas zat, die in de achterklep lag. Slimme achtie Lien!
's Avonds aten we bij de friettent in Heeg, waar we met de valkjes naar toe gingen. 
Wat een GEWELDIG uitzicht was het daar, helaas kon ik niet goed foto's maken, omdat overal mensen zaten. Maar dat huis! WAUW, zeker geen straf om in te wonen.

Time to chill, In de avond ging ik me eens verdiepen in een zeilboek wat op de 'IN DUBIO' lag. Samen met begeleiding, die een andere drukversie van het boek had, bespraken we wat dingen. Het was echt super leerzaam.

Na een ietwat rommelige nacht, was dag 2 aangekomen. De eerste dag dat we echt gingen varen, wegens privacyreden plaats ik geen foto's waar anderen (bij) op staan. 

Dit was het eerste wat ik zag toen ik wakker werd, ik sliep met 4 andere 20+ meiden op een kamer, supergezellig!

En dit was de grond, we hadden (zoals je wel kunt zien)  veel te weinig ruimte en al onze zooi lag dus op de grond, het was nog een heel gedoe om uit bed te komen.
Eenmaal uit bed was dit dan hoe het eruit zag, mijn zooi lag op m'n bed. Wat dat betreft is het fijn om boven te slapen, hoef ik niet iedere keer te bukken.


Aan de ontbijttafel. Ik kwam erachter dat er een snee op mijn pols zat... Waar die vandaan komt weet ik niet.. Ik vond het vreemd.




 Een tour door de boot.
Dit was het 'chill-dek', hier zaten we als we even buitenlucht willen. Super tof uitzicht,

Dit was de keuken. De lichten waren minder, maar verder was de keuken prima te doen.

Wat een rotzooi, hier zaten we vrijwel iedere avond, een boekje lezen of spelletje spelen. 


 Dit waren de gangen met slaapkamers. 




Onze badkamer. 
Onze kamer had een behoorlijke badkamer, met wc en bad/douche.

Dit was het bad.

In Dubio
 Dit is de 'In Dubio' in zijn totaal.
Zo ziet de boot er uit vanaf de voorkant. 

Ik vind het echt super gaaf. Zo'n oud ship.

Nu verder met de andere foto's van 12 augustus. 
In de middag zijn we naar Woudsend gevaren, waar we  gezellig een terrasje hebben gepakt. Deze foto plaatste ik op Instagram.

's Avonds kreeg ik deze foto via app gestuurd, sneaky!

13 Augustus
Voor vertrek gingen we de boot 'vaarklaar' maken.

De poort van Sneek.

We gingen onder de poort door en onder de smalle bruggetjes.

Deze kapsalon kwam ik tegen in Sneek. Bijna Eline, het disign vind ik een beetje op een fietswinkel lijken....

Weer aan het varen. 

Terwijl ik dit typ bedank ik me dat er iets met mijn camera instellingen kan zijn, deze foto's zijn volgensmij van de dag ervoor, waar we 's avonds met zonsondergang gingen varen.

De lucht was zo niet-normaal mooi.

De zon door de wolken, met de weerkaatsing op het water ♥ I love!


Deze foto vind ik een beetje vreemd, maar het zeilen in de avond was echt super!

Ik heb de zon zien zakken in de zee....


Op naar de volgende dag. 14 augustus:


De laatste dag hebben we flink gezeilt, ik zat voorin en heb een hoop klappen gevangen. Toen ik roer ging houden heb ik ze vooral proberen terug te pakken en we deinsde over de golven. Helaas kreeg ik ook nog een hoop spetters in mijn gezicht.

Lieve vriendinnetje; Corona maakte wat foto's van mij aan het roer. Ik hou van valkjes en vind alles leuk. De schoten, het roer, alles! 

Mijn avond maal..Je zit dat mijn autistische perfectionistische kunst toch echt hier in terug komt. Ik hield alleen niet van de paprika en tomaat.

Uit eindelijk zag mijn maaltje er zo uit! Yummie ♥ 

Dit was mijn verslag, ik hoop dat jullie het leuk vonden. 

Liefs, 
Eline












Geen opmerkingen:

Een reactie posten