18 oktober 2014

Tips voor op reis ♥

Ik ben dol op reizen en iets wat ik in de loop der jaren heb geleerd is inpakken. Nu zul je denken 'inpakken?, maar Eline dat kan toch iedereen?' Ach ja misschien is dat ook wel zo, maar mijn ervaring leert dat ik altijd té veel, en té onhandig inpak. 
Maar nu heb ik een aantal handige tips voor jullie. Zo kun je snel en makkelijk je tas/koffer inpakken en alle ruimte benutten. 

Ben jij benieuwd? 
Lees dan snel verder... 

Kleding:
Vrouwen staan er altijd bekend om, dat ze veel te veel kleding meenemen. Tja, je weet toch nooit wat het weer gaat doen? Dus kies een aantal mooi-weer kleding en een aantal koud-weer kleding items uit die je meeneemt. Denk er aan dat je gaat layeren. Layeren is laagjes over elkaar. Dus ga bijvoorbeeld voor een simpel hempje met een trui of vest en neem een regenjas mee. Wil je nou een aantal jurken meenemen zorg dan dat je een (zwart) vestje of bolerotje bij hebt. Deze is namelijk ALTIJD handig. Als het 's avonds afkoelt ben jij blij dat je armen alsnog bedenkt zijn. 
Maar hou het wel realistisch. Ga je een week weg, neem dan niet voor 2 weken shirtjes met korte mouwen mee. Ga je naar een warm land, en ben je van plan veel te chillen, neem dan een extra bikini of badpak mee in plaats van een extra shirtje. Ben je juist actief bezig? Denk dan aan een extra vestje of shirtje. 



Ondergoed & Sokken:
Ga je echt op een chill-vakantie en is het daar lekker weer, dan begrijp ik dat je geen sokken aan wil. Maar neem ze voor de zekerheid wel mee! 
Wat ik graag doe is 1 paar GOEDE schoenen aan terwijl ik heen/ terug reis (meestal met het vliegtuig). Deze schoenen zijn vaak wat lomper/ zwaarder en nemen dus aardig wat ruimte en gewicht in beslag. Ook doe ik dus al vast 1 paar sokken aan. 
Wel neem ik een extra paar schoentjes mee, die makkelijk in de koffer of tas kunnen. En sokken, tja ik weet nooit hoe veel ik nodig ga hebben, dus vul ik een tasje. Ik kies oude sokken uit die ik eventueel op vakantie nog weg kan gooien, dat scheelt weer ruimte in de 'waszak'. 
Ik raad je ook aan om je ondergoed zo veel mogelijk in zakjes te doen. Een BH kan lastig zijn, maar je hebt voor bikini's ook tasjes dus wie weet kun je je BH ook wel in een tasje kwijt. Vaak heb je voor slips van die setjes met 3,5 of 7 onderbroekjes. Hoe makkelijk is dat voor op reis? Deze nemen echt weinig plek in beslag en vaak kun je de zakjes gewoon her gebruiken. Schaf dus voor je vakantie gewoon een setje (of meerdere, net hoelang je op vakantie gaat) simpele slips aan, en hergebruik het zakje voor de volgende keer. Bij Hema heb je 3 stuks voor €3,- dat is dus 1euro per stuk, en ook heb je aardig wat keuze uit kleur. Zo heb je huidskleurige, zwarte, blauwe, grijze en nog een aantal. Wel zijn ze per kleur verpakt, dus als je meerdere kleuren mee wil nemen moet je meerdere setjes aanschaffen. 

Make-up:
Denk basic! Op vakantie ga ik echt geen foundation lagen opsmeren. Dus neem die ook niet mee. Denk ook aan travel size spullen. Vaak heb je van die travel-size mascara of soms zelfs lipgloss/stick. Zelf heb ik een aantal producten in een tasje zitten die ik uitsluitend op vakantie gebruik. Wel pak ik de mascara waar ik voor de vakantie mee bezig ben dan uit mijn stash/everyday bakje en doe ik die bij deze beauty spullen.
Zoals je kunt zien, heb ik ook een aantal kwasten in mijn make-up tasje zitten. Ook deze kwasten gebruik ik alleen voor op reis. De rede is; deze kwasten zijn klein, en dus makkelijk mee te nemen in een tasje. Ik neem ook echt alleen de basis kwasten mee. Poederkwast, 2 oogschaduwkwastjes (1 met 2 zijdes) en een blush kwast. De blushkwast weet ik eigenlijk niet zo goed waarom ik die meeneem, als ik geen blush bij heb. Wel heb ik 2 oogschaduwpalletjes bij en in de ene zit vast een kleur die ik als blush zou kunnen dragen. Anders heb ik gewoon een extra poederkwast. 

Sun:
De reden dat wij op vakantie gaan is vaak vanwege de zon. Zorg daarom dat je altijd voldoende zonnebrand bij hebt. Ook deze stop ik graag in een appart tasje.

Ik ben vaak bang dat dingen gaan lekken, en dat wil niemand, probeer daarom zo veel mogelijk spullen in soort gelijke tasjes te doen.
Dit is echt mijn gouden tip. 

Douche producten:
Geniet van de mini's die je hebt maar hou het wel simpel. Als ik een setje heb neem ik die mee, maar om te kort te hebben is niet prettig. Zelf neem ik daarom graag een gewoon fullsize shampoo fles mee. Want shampoo vind ik het belangrijkst. Mocht mijn douchegel op zijn heb ik nog altijd de shampoo waarmee ik me kan wassen, andersom vind ik dat niet echt een slim idee. 
Zoals je kunt zit er in mijn toilettas ook een aluminiumfolie pakketje. 
En deze tip geeft mij de aanleiding tot het schrijven van dit artikel. 

Deze tip kreeg ik namelijk nadat ik terug kwam uit Friesland. 
Ik ben super onhandig en als ik een wegwerp scheermesje (dat raad ik je sowieso aan op vakantie, meteen weggooien als je teruggaat) heb raak ik altijd dat bescherm kapje kwijt. Dan snijd ik mezelf aan het mesje. Maar sommige mensen die daar iets voorzichtiger mee omgaan, kunnen ook ongelukken maken, wat dacht je bijvoorbeeld van lekkende producten. 
Als het scheermesje los in je toilettas ligt dan kan het zomaar andere dingen beschadigen. Pak het dus in in folie. Iedereen heeft wel aluminiumfolie in huis, dus ideaal als je even een weekendje weg gaat of op vakantie. 

Ik hoop dat jullie wat aan mijn tips hebben gehad. 

Laat in de comments achter wat jou ideale reis-tip is. 

Liefs, 
Eline ♥ 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten