6 december 2014

Sample saturday ♥ Luxe vrouwelijke geuren

Zaterdag, tijd voor sample Saturday. De feestdagen zijn in volle gang. Sinterklaas is net het land uit, maar misschien wacht jij nu nog op een cadeautje van de kerstman.... Wie weet heb je dan iets aan deze geuren. Vandaag bespreek ik 4 luxe vrouwen geuren met jullie. 
Lees snel verder...
De eerste geur die ik met jullie ga bespreken is Miss Aura - Swarovski.
Zelf heb ik Aura-Swarovski, en ben ook zeer benieuwd hoe Miss Aura dan ruikt.

Het parfum ruikt niet direct naar de originele aura. Waar het wel naar ruikt kan ik niet meteen zeggen. Wel kan ik meteen zeggen dat ik verliefd ben op de flacon. Swarovski is natuurlijk altijd briljant met zijn verpakkingen, hihi briljant snap je 'm. Het zacht roze maakt het vrouwelijk.  De vrouwelijkheid ruik je ook terug in het parfum. Het is een licht parfum, waarin tegen de originele aura zwaarder is. Persoonlijk sla ik niet stijl achterover bij het ruiken van deze geur, dat had ik bij het origineel wel. 

De geurnoten:
Top; Lychee, roze grapefruit en klimop
Hart; Roos en buddleia
Basis; Vetiver en patchoeli

Na een tijdje wordt de geur wat zwaarder en herken ik iets van de originele Aura geur hierin terug. Ik denk dat de klimop het zo luchtig maakt. 
Het is niet een geur waar ik op het eerste moment verliefd op wordt, maar wel een die langzaam groeit. Voor 30ml betaal je ongeveer €39,-. Deze geur is ook in 50ml en 75ml te koop.


De volgende geur is Miss Dior Blooming Bouquet - Dior

Persoonlijk vind ik de flesjes van miss Dior echt super mooi. Het strikje maakt het ook nog schattig.

Ik ruik meteen een zoete, bloemige geur. Ook herken ik de geur van vroeger, niet de hele geur maar een aantal noten. 
Ik ben benieuwd naar de geurnoten:

Top: Sinaasappel en citrus
Hart: Roos en pioen
Basis: Musk, patchouli

Ik moet zeggen dat je de roos wel ruikt, maar het is geen typische rozengeur. Door de citrusvruchten wordt het denk ik verzacht. Persoonlijk vind ik het een lekkere geur, maar of het ook echt een geur voor mij is...?  Nee ik denk het niet, daarvoor is de geur té girly. Voor een keer in zo'n sample vind ik hem prima, maar voor een fullsize vind ik het weggegooid geld. 
Deze geur is in een 50ml en 100ml te koop. Voor 50ml betaal je ongeveer €67,-


Het volgende parfum is een echte klassieker, ik denk dat iedereen de naam wel kent. 

Het gaat namelijk over Chloé - Chloé

Dit parfum kent iedereen als hét vrouwelijke rozen parfum. Je houd ervan, of je houd er niet van. Ik ben benieuwd naar mijn eigen mening. Wel moet ik eerlijk zeggen dat ik een ontzettende zwak heb voor dit soort flesjes, zo heerlijk klassiek I like!

Persoonlijk vind ik het echt een erg chique, vrouwelijk luchtje. Dit parfum zou ik graag dragen (als ik het in mijn collectie had). Het ruikt naar bloemen. Meteen zie ik een luxe etentje voor me, zoals bij een date die je ooit in films ziet. 

Wat zijn eigenlijk de geurnoten?
Top: pioenroos, lychee en fresia
Hart: lelietje van dalen, roos en magnolia
Basis: amber, ceder uit Verginia

Dit parfum vind ik erg lekker ruiken. Het is een parfum dat zeker op mijn wishlist komt te staan. Voor de EDP van Chloé betaal je ongeveer €47,50 hiervoor heb je 30ml. 

Tot slot heb ik nog een parfum van Dior
Dit is namelijk Miss Dior.
Eerder dit artikel behandelde ik al een andere variant van dit parfum, nu is het origineel aan de beurt. 
Wanneer ik de geur ruik, weet ik wederom even niet wat ik ervan moet vinden. 
Na een tijdje begint de geur wel aangenaam te ruiken. Maar herken nog geen enkele noot. Na nog iets langere tijd herken ik een geur van wanneer Semmy net terug komt van de kapper... En I love it. Gek genoeg vervormt die geur zich ook snel.

De geurnoten:
Top: Mandarijn
Hart:Turkse roos, Bulgaarse roos
Basis: Patchoeli, Amber, vanlille

Of ik dit parfum zelf zou willen aanschaffen...? Ik denk het niet. Misschien na een aantal jaar, dat het meer mijn geur is, maar nu nog niet. Althans, niet bij mij. Voor 30ml betaal je ongeveer €58.50

Mijn favoriet van deze 4 geuren is Chloé.

Wat is jou favoriet? Heb jij een van deze geuren, of staat er een op jou lijstje. Let me know! 

Liefs, 
Eline ♥


Geen opmerkingen:

Een reactie posten