2 april 2016

Sample Saturday 2 april 2016 || Elinnee94

De mensen die mijn blog al langer volgen weten misschien dat ik een tijdje terug een vaste rubriek had, Sample Saturday.
In Sample Saturday test ik een aantal samples (testertjes) en geef hier een korte review van.
Bij deze wil ik jullie mededelen dat Sample Saturday terug is! 
Ik weet nog niet precies hoe vaak ik een Sample Saturday ga plaatsen, maar dit is vast de eerste.

Ben jij benieuwd naar mijn mening over deze Samples? 
Lees dan verder....



In deze Sample Saturday behandel ik drie parfum testertjes. 
  • Marc Jacobs - Decadence
  • Adidas - Born Original
  • Calvin Klein - Reveal
Marc Jacobs - Decadence
Decadence is een zwaardere, chique geur die me zelfs een beetje aan kruiden doet denken.
Houtige noten komen me ook tegemoet bij het ruiken aan dit parfum.
De verpakking van dit parfum is echt een pareltje. Voor iemand die, net als ik, een zwak heeft voor leuke verpakkingen is dit echt fantastisch. Een handtas als parfum, wat wil een vrouw nog meer?

De geurnoten:
Top: pruim, iris, saffraan
Hart: Bulgaarse roos, Arabische jasmijn, orriswortel
Basis: amber, vetiver, papyrusriet

De prijs van dit parfum is voor een verpakking van 30ml €60,-. Voor een flacon van 50ml betaal je €85,55 en 100ml is €115,55. 
Zeker geen goedkoop parfum dus. Toch moet ik eerlijk zeggen dat ik dit wel zo'n bijzonder parfum vind, dat ik hem stiekem wel in mijn collectie zou willen hebben. Misschien nog een paar jaartjes wachten en door sparen.
Dit parfum is in mijn ogen echt een luxe geur en niet echt summer-proof door de noten die in dit parfum zitten. 

Adidas -  Born original
Adidas is in mijn ogen echt een sportief merk, dus heb ik deze verwachtingen ook bij dit parfum. Ik droeg deze sample naar mijn werk, omdat ik er zeker van wou zijn dat mijn parfum niet te overdressed was, voor werktijd. 

Tijdens het opsprayen ruik ik een soort 'haarlak' geur. Gelukkig vervliegt deze snel en maakt plaats voor een frisse, licht zoete geur. Ik denk de geur van perzik te herkennen.


Geurnoten:
Top: bergamot, abrikoos, sinaasappelschil
Hart: kokos, suikerappel, jasmijn
Basis: tonkaboon, ceder, olijfboom

Van dit parfum is een 30ml variant €24,44 en een 50ml €36,67 . Wat erg leuk aan dit parfum is, is dat er ook een mannelijke versie van is gemaakt.
Een lekker betaalbaar geurtje, die je ook leuk cadeau kan geven. 

Calvin Klein - Reveal

Ook van dit parfum is een mannelijke versie gemaakt. 
In deze tester staat zelf al vermeld dat dit parfum bloemige en houtige noten bevat. 
Dat haal ik er niet meteen uit.
Toen dit parfum net uitgebracht was, waren mede bloggers super enthousiast over dit parfum. Nu moet ik me wel aansluiten bij de meningen over de verpakking, want deze ziet er echt super tof uit. 

Het is maar goed dat ik toen der tijd de geur niet heb gekocht (onder het mom van "de verpakking is zo leuk"), want dit is niet mijn geur.
Er zit een geurnoot, of meerdere geurnoten, in dit parfum die mij erg aanspreken. Ook ruik ik (en dat is het voornaamste) iets wat echt niet mijn ding is. 

Geurnoten:
Top: zout, roze peper, zwarte peper, witte peper
Hart: iris, ambergris
Basis: sandelhout, cashmeran, vetiver, musk

Voor een flacon van 30ml betaal je €55,-. Een 50ml variant kost €77,22 en een 100ml €99,44.

Mijn favoriet is denk ik toch Decadence van Marc Jacobs. De prijs is alleen een tegenvallertje, maar Jacobs heeft de naam. 

Dit was alweer mijn eerste Sample Saturday van 2016. 

Ben jij bekend met een van deze geurtjes?
Laat jou mening dan achter bij de comments. 

Liefs, 
Eline

Geen opmerkingen:

Een reactie posten