27 mei 2016

Teacozy mei 2016 || Elinnee94

Vandaag is hij er dan eindelijk, de Teacozy van de maand mei.
In dit artikel zit een unboxing video van de theeën uit de mei-teacozy van 2016 en ook review ik iedere smaak uit deze box. 

Ben je benieuwd?
Lees dan verder...
 



De video kun je bekijken op mijn YouTube kanaal. 

 

Fruitig - Lime/mint Wellness
 
  
Nog steeds moet ik aan de kleur van de fruitige theeën wennen.
Deze ziet er namelijk vaak een beetje vreemd en waterig uit.

De geur van deze thee is fruitig, met een kruidige twist. Een typische wellness geur.

De thee zou ik omschrijven als zachte, warme, kruidige muntthee. In de avond kun je hier echt een relaxmoment mee creëeren. 

Achtergrond informatie:
Atomende sauna's, urenlange massage's en, zachte schone badjassen.... Teacozy neemt liever een kopje van deze heerlijk fruitige melange met veel appel, muntblaadjes, citroen en hibiscusbloesems. Qua geur doet deze thee niet onder voor een aromatisch sauna bezoek.
Teacozy geeft je het advies om je ogen dicht te doen, diep adem te halen en te genieten van je thee!

Ingrediënten: Appel, citroenschil, hibiscusbloesem, vlierbes, rozenbottelschil, natuurlijke limoenolie. 
Deze thee is Cafeïnevrij. 
 
Lekkere rustgevende thee 8,5


Groene thee - Aardbei Lychee


Naar deze thee was ik erg benieuwd, omdat zowel aardbei als lychee een uitgesproken smaak hebben.

De thee ruikt subtiel, licht zoet. 
Er zit aan deze thee op een subtiele manier een typische lychee smaak. 
Ik moest lachen, want ik dronk deze thee samen met mijn vriend. Ik wist dat hij niet bekend was met deze vrucht, dus vroeg ik hem: "Wat proef je?". Hierop reageerde hij met: "Ja, dat weet ik eigenlijk niet".

Achtergrond informatie:
Deze thee zorgt voor een fruitige ontmoeting tussen het Oosten en Westen van de wereld.

Ingrediënten: Groene thee, natuurlijk aroma, aardbei, jasmijnbloesem, lychee, rozenblaadjes. 
Deze thee bevat weinig cafeïne.
 
Een lekker, subtiele thee, waarvan bij mij de smaak stiekem toch net wat meer aanwezig had mogen zijn.  7,5


Kruidig - Lindebloesem
 
  
Deze thee ruikt heel naturel, zo smaakt hij ook.
Prima thee, zeker voor de 'neutrale' fans.

Achtergrond informatie:
In de kruidenwereld wordt de lindebloesem met regelmaat als wondermiddel betiteld.
Een honing-zachte, licht zoete thee zal kalmerend en verzachtend werken. 
Deze thee zal werken om spanningen te kalmeren en kriebelhoest te verminderen.

Ingrediënten: lindebloesem
Deze thee bevat geen cafeïne,

Ik geef deze thee een 7.


Rooibos - lemon spice
 

Wanneer je aan deze thee ruikt, komt er meteen een limoen/citroen geur naar boven. 

De smaak van de thee is zacht, een beetje te vergelijken met crème. Ook proef je wat kruiden in deze thee. 
Deze thee is heerlijk om ontspannen wakker te worden in de ochtend, maar ook perfect voor een relaxmoment in de avond. 

Achtergrond informatie:
De hoogste kwaliteit van de Zuid-Afrikaanse rooibos gecombineerd met de meest geliefde kruiden, afgerond met frisheid van het citroengras. Dat is wat deze thee het hele jaar door drinkbaar maakt. 
"Een bijzondere combinatie van smaken in je glas", aldus Teacozy.

Ingrediënten: rooibos, sinaasappelschil, citroengras, kaneelstokjes, aroma, roze peper, kardemomzaad, bessen.
Deze thee is Cafeïnevrij.

Ik vind deze thee heerlijk en geef hem daarom een 9.


Drink jij graag thee? Zo ja, wat is jouw favoriet?
Laat het achter bij de comments. 


Liefs, 
Eline

Geen opmerkingen:

Een reactie posten