28 augustus 2016

Ik moet er echt mee stoppen… - Update augustus 2016 || Elinnee94


Nee ik wil en ga niet stoppen met bloggen of YouTube. Ik heb weer even een korte update voor jullie.


Lees verder...


Het is nu zaterdag avond dat ik dit typ en de afgelopen dagen zijn er geen artikelen online gekomen.
Nog steeds ben ik bezig met het ‘nooit gereviewd’ artikel, wat eigenlijk afgelopen donderdag online had moeten komen.
Ook ben ik aan het proberen vooruit te plannen, want begin september zit ik in Duitsland. 

Samen met de ouders van mijn vriend gaan we er even tussen uit.
Helaas weet ik nu nog niet of ik daar internet heb, dus zal de ‘mijn portemonnee’ die op 5 september online komt van iets minder dan een week zijn. Ik plan deze namelijk donderdag avond in, dus zal ik de week van 29 augustus tot en met 1 september rekenen.
Week 36 zal daarin tegen iets langer worden, namelijk van 2 tm 11 september.

Wat artikelen betreft houd ik de 2 video’s in de week aan. Afhankelijk van hoe ver ik kan inplannen en of ik daar internet heb, zullen er op dinsdag en donderdag overige artikelen komen.

Ik kan niet meer doen dan dat ik kan, ook al vraag ik dat soms wel van mijzelf.
Soms baal ik er van dat het enige tijd goed gaat, met het schrijven van een artikel of review en dan in eens gaat het weer minder. Het is net het Nederlandse weer. 

Waar ik net mee bezig ben geweest is een financieel overzicht maken, per maand. Dit op basis van de ‘Mijn portemonnee’ artikelen, om zo te kijken hoe veel ik ongeveer per maand uitgeef.
Ook ben ik uitgegaan op basis van mijn gemiddelde maand-inkomen. Zonder vakantiegeld, extratjes etc.
Kort samengevat… Ik zie deze maand een klein lichtpuntje.
Deze maand gaat (tot dusver) goed.
Deze week heb ik (zoals je misschien zult begrijpen) nog niet meegerekend, maar ik zal jullie er in ‘mijn portemonnee’ van komende maandag een kleine toelichting bij geven. 

Vorige maand heb ik het ook redelijk gedaan.
Ik werk in mijn schema per week en per maand met kleuren.
Blauw is goed, geel is twijfel en rood is fouteboel.
Vorige maand kwam ik totaal uit op een twijfel.
Mijn (geschatte) inkomen is niet hoger dan de uitgave, maar ik houd ook niet veel over.
Ik probeer iedere week zo onder de €100,- qua uitgave te zitten, maar dat gaat natuurlijk niet wanneer ik bijvoorbeeld de zorg moet betalen.
Zit ik onder de €100,- in een week? Dan krijgt die week de kleur blauw (eigenlijk misschien beter als het groen was geweest).
Zit ik op een hoger, maar redelijk bedrag? Krijgt de week de kleur geel.
Is het bedrag echt veel te hoog? Dan krijgt het een rode kleur.

De reden dat ik dit schema wil toepassen is kort en krachtig.
Ik moet stoppen met over mijn grens gaan.
Zowel financieel (waar ik enigszins zelf inspraak op heb), als op de werkvloer, als in het dagelijks leven.
Zoals al eerder vermeld ga ik bijna op vakantie, een verdiende vakantie.
Stiekem hoop ik dat er een DM of iets dergelijks in de buurt van onze accommodatie zit, zodat ik nog wat favorietjes kan halen.
De vakantie in Duitsland is niet de enige vakantie. Ongeveer een maand nadat we terug zijn, ga ik naar mijn ‘second hometown’ om het zo maar even te noemen. 
Ik ga mijn vriend eindelijk laten zien hoe mooi Portugal is.
Al een paar maanden heb ik ontzettende heimwee naar Portugal en dat klinkt misschien een beetje gek, maar ik heb toch al een groot deel van mijn leven doorgebracht in dit prachtige land.
Iedere keer als ik in Portugal aankom voelt het voor mij als thuiskomen.
Afgelopen woensdag heb ik er in een vlog ook al over verteld, maar deze komt pas online als ik in Duitsland ben.
 
De reden dat ik nu kan gaan, grijp ik daarom met beide handen (iets te enthousiast) aan. Ik kreeg namelijk een financieel meevallertje.
Je zult begrijpen dat ook in (en na) Portugal ik nog wat geld uit ga geven en alleen bij de boekingskosten zal het dus niet blijven.
De voorbereidingen ben ik hier dus al voor aan het treffen.

Ik heb nog veel producten die ik aan het reviewen ben of wil reviewen.
Ik moet dus echt stoppen met zo veel ‘onnodig’ geld uitgeven.

Liefs,
Eline ♥

Geen opmerkingen:

Een reactie posten