6 september 2016

Catrice Limited Edition Contourious – reveiw || Elinnee94

In mijn ‘first impressions’ artikel schreef ik al, dat ik erg benieuwd was naar een aantal producten uit deze Limited Edition. Een van deze producten was het ‘sculpting powder palette’. Ik nam de ‘pale perfect’ variant en ook de ‘strobing highlighter’ mee.
Vandaag review ik deze producten voor jullie.

Lees verder….


De roze varriant (pale perfect) van het palette zag er op de foto in het First-impressions artikel erg fel uit en de oranje kleur juist wat warmer en meer koraal/bruin.
Toen ik de limited edition in de winkel zag viel de roze variant me erg mee en was de oranje juist de kleur die mij afstootte.
Een kleur die ik meteen aan zou raden als je van jezelf weet dat je een herfst type bent. Herfst types staan vaak oranje tinten en kleuren zoals okergeel erg goed.
Ook was ik benieuwd naar de bronzer in het palette. Zou deze niet te donker of te grijs zijn?
En hoe bevalt de highlighter.
Op de blush kleur uit het ‘pale perfect’ palette was ik direct verliefd. Een soort warme roze kleur en ook de bronzer in het palette zag er goed uit.

De textuur van het palette voel ik pas tijdens het swatchen. Een fijne zachte en niet te poederige structuur.
Ook in gebruik is het palette fijn.
Wel raad ik je aan de kleuren op te bouwen. De eerste keer dat ik het palette gebruikte hield ik mijn poederkwast in de buurt om het geheel samen te blenden, dat geeft naar mijn gevoel een erg mooi effect.

Zoals je ziet geeft de highlighter een prachtig effect, maar ook de blush en bronzer uit het palette zijn prachtig. 


De ‘strobing duo highlighter’ heeft een fluele patroontje met deels een beige/flueelkleurige kant wat over loopt naar zacht roze/nude. Over het hele product zitten zachte zilverkleurige glittertjes verspreid.
Achterop staat dat het ook lichtreflecterende deeltjes bevat, daar was ik zelf erg benieuwd naar.
Ook dit product voelt zacht aan en geeft een mooie holografische gloed.
Zelf heb ik de ‘strobing-trend’ helemaal gemist, maar om deze review compleet te maken en om te weten of het product doet waarvoor het bedoeld is, heb ik opgezocht wat ‘strobing’ nu eigenlijk inhoud.
Zelf snap ik de trend niet helemaal, want voor mij is zoiets gewoon hetzelfde als highlighten.
Maargoed, het product zelf.
De highlighter geeft een mooi effect, een flinke glow die je er toch niet meteen als een discobal uit laat zien.


Ik ben erg blij met de 2 nieuwe producten die ik dankzij deze Limited edition aan heb geschaft.
De verpakkingen vind ik met het matte zwart met het dikkere plastic van het dekseltje ziet er luxe uit. I like it.


Liefs,
Eline ♥

Geen opmerkingen:

Een reactie posten