24 november 2016

MUA Skin Define hydro primer review || Elinnee94

De aftershave primer hype is de enige primer die ik tot nu toe echt heb gebruikt. Ik ben nooit zo van de primers en dergelijke.
Ooit kocht ik een primer van Essence en deed deze ook weer weg, omdat het meer een vloeibare highlighter was. Volgens mij is deze nu al een tijdje niet meer te koop. Hetzelfde met een primer van Catrice.
Voor mij moet een primer niet al te veel poespas hebben, ik wil gewoon een product wat mijn huid net wat meer verzorgd en die mijn make-up goed op zijn plaats laat zitten. 

Toen zag ik deze primer van MUA (make-up academy). Een hydraterende primer die geen siliconen zou bevatten.
Ideaal voor elk huidtype zou je zeggen.
MUA is te koop bij sommige Kruidvat filialen en goed te betalen.
Ik besloot deze primer aan te schaffen en vandaag deel ik mijn mening in een review. 

Lees verder...


Deze primer zit in een potje, de meeste primers vind je in een tube of zelfs een sprayflacon, maar deze dus niet. Het potje is gemaakt van hard plastic. Het product zelf is transparant en heeft een gel formule. 
Onderop het potje vind je een sticker met de ingrediënten en product informatie. 

"Een frisse, hydraterende primer in lichtgewicht gel formule. De verzachtende waterbasis laat je huid verfrist en zacht achter. Zodat je make-up aangebracht kan worden." Aldus MUA. 

De ingrediënten zijn ; water, glycerine, PEG-240, butylene glycol, phenoxyenthanol, PEG-40 (castor olie), tetrasodium EDTA, geur, sodium hyaluronate. 

In het potje bevind zich 22gram
Zoals ik al eerder heb vermeld zit deze primer niet in een tube, maar in een potje. Niet zo hygiënisch dus. 
In het potje zit een transparante gel die ik erg lekker vind ruiken. Hij ruikt erg verfrissend. 
De gel is dikker dan ik had verwacht. Ook plakt het en doet me zelfs denken aan zo'n grote pot gel. 
Voor mij is deze primer te plakkerig, en ik merk dat mijn huid hier niet prettig op reageert. 
Ik heb hem een keer gedragen en mijn huid voelde geïrriteerd aan. Ook kreeg ik hierna wat last van puistjes en andere oneffenheden. 
Met pijn in mijn hart, want ik had hier zo veel goeds van verwacht. 
Ik denk dat ik toch een iets beter uit te smeren substantie had verwacht, die ook niet zo erg plakte. 
Helaas weet ik dus ook niet zo goed, wat het is dat mijn huid niet zo goed op dit product reageert.

De primer is dus te koop bij sommige filialen van Kruidvat voor €6,99.
€7,- voor dit product vind ik echt te veel. De Nivea men sensitive balm kost ook zoiets en is vele male zachter voor de huid. Iets wat ik toch wel essentieel vind. 

Helaas ben ik dus niet zo te spreken over dit product.
Heb jij deze primer nou ook geprobeerd en ben jij er wel erg enthousiast over, of misschien juist niet? Laat dat dan zeker ook even weten in de reacties. Ik ben erg benieuwd naar jullie mening. 

Liefs,
Eline

Geen opmerkingen:

Een reactie posten