18 december 2016

Review Cien oogmakeup remover (van Lidl) || Elinnee94



Een tijdje terug zag ik bij een aantal mede bloggers/YouTubers oogmakeup remover van Cien voorbij komen. Cien is het huismerk van Lidl en dus erg betaalbaar. 

Ik ben altijd op zoek naar een goede, betaalbare oogmakeup remover en besloot dus ook naar Lidl te gaan. Verschillende keren ben ik bij Lidl geweest, maar tevergeefs. Wel kon ik de gewone reiniger en nagellak remover vinden, maar de oogmakeup remover vond ik niet. 

Toen ben ik naar een groter filiaal gegaan en daar hadden ze een heel scala aan makeup en verzorgingsproducten, waaronder ook de oogmakeup remover. Ik kocht er maar meteen twee.
Ik heb de oogmakeup remover getest en vandaag geef ik mijn mening over dit product.

Ben jij benieuwd?
Lees dan verder..
Deze oogmakeup remover zit in een groene, doorschijnende kokervormige flacon. Wat deze flacon onderscheid van andere budget reinigers is het druk-pompje.
Dit systeem kende ik al van nagellakremovers, maar nog niet voor oogreinigers.
De reiniger heeft een transparante substantie. Toch beweert de verpakking dat het product ook waterproof make-up verwijderd.
Nou gebruik ik niet zo vaak waterproof make-up, maar ik ging net nadat ik dit product kocht naar Portugal, dus besloot ik deze remover mee te nemen (wel heb ik het overgegoten in een reisverpakking, want zo’n pompsysteem heeft nogal de neiging te gaan lekken).
Zelf ben ik best gevoelig voor removers met olie er in, dus was dit echt een redding.
Op de achterkant van het product staat het gebruiksadvies. Zoals het pompsysteem, dat zorgt voor de perfecte hoeveelheid product die je op je watje wil hebben.
Ook staat er dat je dit product rechtop moet "vervoeren", om lekken te voorkomen natuurlijk.
Het product is dermatologisch en oftalmologisch (oogheelkundig) getest.
De ingrediënten:
Een redelijk bescheiden lijstje.
Water, glycerine, PEG-7 (kokosolie), PEG-6,
poloxamer 184, polysorbate 20, Allantoïne,
lotus extract, parfum, hydraterende zijde, natriumbenzoaat,
kaliumsorbaat, phenoxyethanol, citroenzuur, melkzuur.

Ik vind het lijstje er netjes uitzien.
De kokosolie zorgt er waarschijnlijk voor dat je ook waterproof make-up kunt verwijderen met deze remover.
Wat ik dan wel weer erg jammer vind, is dat er toch parfum in dit product zit. 



De geur van het product is zacht en fris tegelijk. Het pompsysteem werkt fijn en je krijgt precies genoeg op je watje.
Een nadeel is dat het buisje wat naar het pompsysteem leid de bodem niet helemaal raakt, waardoor je vanaf een bepaald punt de dop er iedere keer af zou moeten schroeven omdat het pompen geen zin meer heeft. Dan krijg je ineens een hele grote opening, waardoor je al snel te veel product gebruikt.

In deze flacon zit 150ml en daar doe je erg lang mee, omdat je maar 1 á 2 pompjes per watje nodig hebt. Ook kun je de inhoud makkelijk in een reisflesje overgieten, omdat je de dop er af kunt draaien.

De remover doet naar mijn mening goed zijn werk. 
Of hij echt waterproof make-up verwijderd dat durf ik niet te zeggen, omdat ik dit dus niet zo vaak draag. Wel haalt hij prima longlasting lipsticks en liquid lipsticks weg. 

Dit product is naar mijn mening dus zeker het proberen waard.
Mocht ik nog eens bij een ‘grote’ Lidl zijn, dan neem ik deze oogmakeup remover zeker weer mee. 
De prijs van deze remover is €1,15 en zeg nou zelf.. Dat is toch wel het proberen waard?

Heb jij dit product al getest?
Laat dan ook jou mening achter bij de reacties.

Liefs,
Eline ♥


Geen opmerkingen:

Een reactie posten