29 december 2016

Review Essence Little x-mas factory (Kerst collectie 2016) || Elinnee94

De Kerstdagen zitten er weer op, maar een review van de Kerstcollecties hebben jullie nog niet kunnen zien op Elinnee94. 
Essence heeft dit jaar een erg leuke Kerst collectie (gehad?) al zeg ik het zelf.

Vandaag laat ik wat producten uit deze collectie zien en geef daar mijn mening over.
Ben jij benieuwd naar wat ik van deze collectie vond?
Lees dan verder...


Essence heeft al een tijdje ook een eigen parfumlijn, die je gewoon in het parfumschap van Kruidvat kunt vinden. In mijn 'first impressions' liet ik al weten dat dit mijn eerste aankoop ging zijn.
De verpakking ziet er leuk, winters en vooral kerst-achtig uit. Een roodroze doosje met sneeuwbolletjes en wat kerst details. Op de achterkant staat de naam '01 it's magic' en een soort kerstballen met de omschrijving va de geur.
Essence beweert dat dit geurtje naar Kerst ruikt. Wat echt naar Kerst ruikt is natuurlijk persoonlijk. Zelf denk ik snel aan Kerst bij appel-kaneel en andere warme geuren zoals spijs/amandel of kruidnagel. Deze geur is gebaseerd op de zoetere bessen kant en bevat naast bessen ook vanille.
Zelf vind ik het een erg lekker luchtje die niet té zoet ruikt. 
Een aanrader. Ik weet niet meer precies wat ik voor deze eau de toilette heb betaald, maar ik denk dat het net als de andere Essence 30ml flesjes €5,- zal zijn geweest.
Dit vind ik een prima prijsje en het maakt me nieuwsgierig naar meerdere luchtjes van Essence.

Ook naar deze handcreme's was ik erg benieuwd. 
De creme in de goudkleurige verpakking beweert een vanille geur te hebben en die in de roze de geur van koekjes.
De 'vanile creme' is wit/geel achtig van kleur en de andere roze. Leuk om te zien dat ze dus de kleur van de tube en het product hetzelfde hebben gehouden.
Helaas ruiken beide niet naar dat wat ze beloven. Een koekjes geur in een handcreme... Tja daar had ik ook niet zo veel van verwacht, maar een vanille geur kan toch niet zo moeilijk zijn?
Erg jammer van die €1,60 die ze per stuk waren.

De nagellakjes vond ik nier zo speciaal. Wel was ik erg benieuwd naar de witte shimmer lak.
 De lak is in kleur 02 let's take an elfie.
Een aantal laagjes heeft deze lak wel nodig. Ik vind het niet zo zeer een Kerst lakje, maar denk dat dit wel een lakje is wat ik met de jaarwisseling zou dragen. 
Ook ben ik benieuwd of deze lak leuk staat als een soort topcoat.
Voor dit lakje heb ik €1,99 betaald.

Het cadeautje in deze collectie is een contour duo of zoals Essence het omschrijft 'contouring palette'. Voor het design met de strik heb ik gewoon een zwakte.
Op de achterkant staat wat product informatie en de naam van het palette '01 elf yourself!'. Wie kent die app nog? Mij doet het nog aan Hyves denken (ik voel me nu heel oud).
De swatches van het prodcut. De bronzer/contour poeder past mooi bij mijn huid, maar valt een beetje weg op de foto. De highlighter is matt, wat ik persoonlijk dan weer een beetje jammer vind. Ik snap het nut van matte highlighter nog niet helemaal.
Voor dit palette heb ik €3,40 betaald.
 
Simpel, maar o zo leuk vind ik de verpakking van dit oogschaduwpalette. 
Ik heb dit pallette aangeschaft voor €4,-.
Dit oogschaduw palette bevat gebakken oogschaduw met een soort "gesmolten" patroontje. 
Is het ijs of chocolade, aan jou de keus.
De samenstelling van de kleuren vind ik erg leuk. Je kunt er neutrale kanten mee op met de bruin en roze, maar ook wat feestelijker door goud en zilver. Ook zit er een groene kleur bij, want ja deze hoort ook bij Kerst. 
 
Op de achterkant staat de naam van het palette '01 north pole express delivery', met daar onder dat het palette 5 gebakken oogschaduwkleuren bevat.




De swatches van links naar rechts zoals ze ook in het palette zitten.
De roze, zilver en goude kleur vallen op mijn hand bijna weg.
De bruine en roze kleur vind ik erg mooi en met de groene kleur kan ik ook wel iets leuks.
 Deze look heb ik gemaakt met het palette.

  • De bruine kleur (1e) heb ik aangebracht in de arcadeboog.
  • De roze (2e) bracht ik aan over het bewegend ooglid.
  • Goud (5e kleur) bracht ik licht over het midden van mijn bewegend ooglid aan, over de roze kleur.
  • De zilveren kleur (3e) bracht ik als highlighter op mijn wenkbrauwbot en in de binnenste ooghoek aan.
  • Van de groene kleur (4e) maakte ik een lijntje onder mijn ogen.

Ook draag ik op deze foto's het contouring palette.
Het resultaat van de contourkleur vind ik erg mooi en natuurlijk, maar zoals ik al vermoedde vind ik de highlighter nutteloos. 
Zelf ben ik van mening dat ze er beter alleen een contour poeder van hadden kunnen maken, of een glanzende highlighter bij toe hadden moeten voegen.

Over het algemeen ben ik erg tevreden met de producten die ik uit de Essence little x-mas factory collectie heb aangeschaft, met uitzondering van de handcreme.
Mijn favorieten uit deze collectie zijn het oogschaduw palette en het geurtje.

Wat vinden jullie van deze collectie en hebben jullie iets uit deze collectie gescoord?
Laat het me weten bij de reacties hier beneden. 

Liefs,
Eline

Geen opmerkingen:

Een reactie posten