27 april 2017

Essence We are.... Limited Edition review || Elinnee94

Waar ik een paar dagen terug nog een first impressions plaatste van deze limited edition, spotte ik hem gisteren al in een 'verborgen hoekje' bij Kruidvat. 
Vandaag dus (iets later dan normaal een artikel online zou komen) een review van een aantal producten uit deze collectie. 

Ik hoop dat jullie het leuk vinden en zo ook een idee hebben van de collectie die misschien al in jou Kruidvat filiaal te vinden is. 

Lees verder...


Tijdens mijn eerste indruk (heb je deze nog niet gelezen, raad ik het je aan daar even een kijkje te nemen), liet ik al merken dat ik erg benieuwd was naar de blush uit deze collectie. 
De verpakking van deze blush ziet er uit zoals ik had verwacht, lekker simpel en speels zoals we van Essence zijn gewent.
Op de achterkant vind je nog wat product informatie. Zo kreeg de blush de naam '01 You & Me = awsome', leuk maar een beetje overbodig aangezien de blush zelf al de naam "We are.. awsome multicolour blush" heet en dit de enige kleur in de collectie is. 
De blush word omschreven als: "twee perfect op elkaar afgestemde tinten blush met een zijde zachte textuur. Voor een frisse en stralende tint."
Ook staan de ingrediënten vermeld. Handig voor als je een allergie hebt.
De blush bevat 7 gram netto gewicht, wat vrij veel is voor een blush.  
De blush is vrij donker koraal/oudroze van kleur. Door de diagonale streepjes en het hartje erop doet het me een beetje denken aan een kussentje. De 'achtergrondkleur' (om het zo maar even te noemen)  is niet volledig mat, maar heeft een beetje een satin finish. Het hartje dat erin verwerkt zit is heel licht roze, en zou ik een highighter willen noemen. Dit door de rosé achtige shimmer die er doorheen zit. 
Het design vind ik erg tof, lekker speels. 
De swatches zijn minder om over naar huis te schrijven. Het ging lastig om de kleuren individueel te testen en dat had ik eerlijk gezegd ook wel een beetje verwacht. Zeker de highlighter valt weg op de foto (deze zit helemaal rechts). Links (de roze kleur) heb ik de 2 kleuren gemengd aangebracht. De kleur vind ik tof, maar valt helaas een beetje weg op de foto. 
Ik besloot gewoon al vast mijn makeup te doen, op deze foto heb ik dus eigenlijk al bijna alles op mijn gezicht zitten, maar de blush nog niet.
Tadaaa, hier is hij dan, de blush. Ik heb de kleuren gecombineerd, want met mijn blushkwast tussen de randjes gaan is niets voor mij. Naar aanleiding van de swatches had ik ook besloten dat ik de gecombineerde kleur het mooist vond, ook had ik een beetje gehoopt dat het dan misschien een 2-in-1 product zou zijn. Ik dacht een zelfde soort resultaat te creëren als met de strobing blush. Dat voldeed toch niet helemaal aan mijn idee.
 Van voor zonder blush.
 Met blush.
Ik miste echt een highlighter dus besloot ik met mijn vinger nog lekker wat van de highlight-kleur aan te brengen. Shine!

De lipsticks zagen er super schattig uit, maar qua kleur niet te vergelijken met hoe ik ze in de first impressions liet zien. Ik ging voor lipstick (en bijbehorende lipliner)  voor de roze varriant, een die ik veel feller had verwacht, maar ik stiekem toch wel heel mooi vond toen ik deze in de winkel zag.
Ik hoor je denken "roze?", ja dat dacht ik ook. Links zie je de swatch van de "We are... fabulous velvet matt lipstick" in 01 P.S we ♥ pink en rechts de bijbehorende "We are... flawless contouring lipliner" met dezelfde naam 01 P.S We ♥ pink.
Op deze foto draag ik de lipliner. Vergeleken met de normale lipliners van Essence is deze in vele opzichten anders. Ten eerste is hij zachter (nog zachter? Ja, nog zachter.) dan de longlasting liners. Deze is wat vettiger en de ander wat romiger. Dat wil zeggen dat deze ook een stukje minder gepigmenteerd zijn en ik met alleen een lipliner niet zo snel de deur uit zou gaan, met de longlasting variant hoef ik me hier niet druk om te maken want dat is net een lipstick. Ik heb de lipliner niet alleen als contour gebruikt, maar ook als basis voor mijn lipstick.
Bam! een knallende lipstick. Een mooie donkerroze kleur. Wat je niet zo goed op de productfoto's kunt zien zijn de leuke details op de dop. Hier staan namelijk schattige hartjes op.
Iets wat ik me afvroeg was: "is die hartjesvorm niet vervelend met aanbrengen?". 
Daar had ik snel een antwoord op. Het is even wennen met hoe je de lipstick vasthoud, maar eigenlijk merk je er niet zo veel van. Het ziet er vooral heel schattig uit. 
Ook naar het parfum was ik erg benieuwd. De verpakking, dan heb ik het zowel over het doosje als het flacon, ziet er super leuk uit en sluit zich helemaal aan bij de collectie.
Op de achterkant staat wederom wat product informatie, zoals de ingrediënten. En gek genoeg heeft ook dit item een productnaam "01 You are the ooohh to my lala", nog zoiets dat ik niet helemaal begrijp. Ik vind "We are... Lovely" leuker klinken.

De geur ruikt vooral zoet, een beetje naar bessen. Ik vind hem heerlijk ruiken.
De geurnoten:
Top: cranberry, aardbei, nashi-peer
Hart: lelietje van dalen, hybiscus, vergeet-me-niet, kokos
Basis: Sandelhout, amandel kandijsuiker, musk
Een echt Eline geurtje en ik weet zeker dat ik deze de komende tijd veel ga dragen.
Prijzen: 
We are... Awsome multicolour blush   €3,39.
We are... Flawless contouring lipliner  €1,59.
We are... Fabulous lipstick                 €2,59.
We are... Lovely eau de toilette          €2,99.

Met de producten die ik uit deze collectie heb uitgekozen ben ik erg blij. Voor ongeveer €10,60 heb ik een hoop leuke nieuwe productjes en een (al zeg ik het zelf) mooie bijbehorende review. 
Wat ik jammer vind is dat de collectie niet in februari is uitgekomen. Het hartjes patroon en dergelijke doen mij namelijk erg denken aan Valentijnsdag. 

Hebben jullie deze collectie al gespot? En wat vinden jullie er van?
Laat het achter bij de reacties.

Liefs, 
Eline ♥

Geen opmerkingen:

Een reactie posten