13 juli 2017

Nooit Gereviewd ?! Oriflame Giordani Gold Incontro blush Rose Silk || Elinnee94

Mocht je dit artikel op bloglovin lezen, is het mogelijk dat je eventuele gelinkte informatie door het artikel verwerkt ziet. Ik raad je daarom altijd aan de artikelen in originele staat te lezen door naar onder te scrollen en het volledig artikel te bekijken. 
Toen ik vorig jaar de 'nooit gereviewd ?!' artikelen het leven in blies, was dat met name voor producten als deze blush van Oriflame. Mijn connectie (ik wil het geen relatie noemen)  met Oriflame gaat way-way-way back. Ik wil jullie het hele verhaal (nu nog)  niet vertellen, maar laten we zeggen dat ik bepaalde 'zaken' van dit merk niet zo netjes vind. 
Vandaag heb ik dan toch een review voor jullie van een Oriflame product, met wat nadere toelichting.
Ben jij benieuwd wat ik van deze blush vind? 
Lees dan verder... 

Oriflame is een merk wat de laatste tijd (ik denk 2-3 jaar) veel in Beautyland voor komt. Wellicht heb je dit merk al eens op andere blogs gezien.
Zelf vermeid ik deze artikelen altijd, omdat ik dit Zweedse cosmetica bedrijf al jaren ken en ook hun manier van 'handelen'.
Mijn moeder heeft namelijk een aantal jaren voor dit bedrijf gewerkt en zelf heb ik haar een aantal keren geassisteerd.

Maar goed, over deze blush dus. Oriflame heeft meerdere 'lijnen'. Giordani Gold is de lijn geïnspireerd op de een beetje luxe vrouw. Toen ik Oriflame leerde kennen stond de Giordani Gold lijn vooral bekend om de gezichts reiniging en de  'bronzing pearls'.
Heel herkenbaar aan de Giordani Gold serie zijn hun goudkleurig verpakkingen of details. Het logo zijn twee 'G'tjes door elkaar, wat ik persoonlijk altijd erg elegant heb gevonden.

Deze  'incontro' blush komt in een mooi vierkant doosje met een beetje rozé-gouden uitstraling.


Op de zijkant van het doosje vind je de naam (en vervaldatum...) Wanneer je het doosje open maakt komt de ronde verpakking van de blush zelf. Op de achterkant van deze blush vind je ook nog eens de naam, het artikelnummer en de verval datum. 
Tja, de verval datum, misschien moet ik het hier nog even over hebben, want je zal nu wel denken:"Eline verklaar u nader..."
Een poeder heeft geen verval datum. Ook is deze poeder geparfumeerd en mocht de geur niet meer zijn zoals hij moet zijn en dus over datum, dan  ruik je dat vanzelf. Eigenlijk is dat de hoofdregel bij beauty producten. Een mascara kan bijvoorbeeld wel als advies '6M' hebben staan, wat wil zeggen dat je deze 6 maanden open kan houden, maar mocht hij na 3 maanden erg stinken of super klonterig zijn kun je er van uit gaan dat deze niet meer goed is.

Toen ik een paar jaar geleden de 'oude beautykast' van mijn moeder mocht opruimen, om te kijken naar de data en over datum creme (dat is wel iets waarbij je altijd naar datum moet kijken) weggooien, kwam ik ook dit product tegen. Deze liep een beetje tegen het einde van zijn latijn en toen ik aan mijn moeder vroeg of ik deze blush mocht hebben, vond zij dit goed.
De voorkant van de blush is typisch 'Giordani Gold' een goud kleurig achtergrond met het logo mooi centraal. Simpel, strak, maar toch chique.
Mocht je het nog niet weten, ik heb een zwak voor producten (specifiek blushes) met een patroontje. Dit bijenkorf-patroontje sprak mij dus ook meteen aan, de kleuren combinatie verraste me en toen ik aan dit product rook, maakte mijn hart een sprongetje.
Deze blush ruikt een beetje hoe hij er uit ziet, naar snoepjes.
Ik wist eigenlijk niet zo goed wat ik van de swatch moest verwachten. In het patroontje zitten veel roze tinten, maar ook oranje. Gelukkig is de swatch ook behoorlijk roze, maar niet te fel en ook laat deze zich makkelijk vervagen.
Dit is de blush op mijn gezicht. Rechts draag ik de blush. Je ziet hem wel, maar niet overdreven goed. Op mijn gezicht ruik je de blush eigenlijk niet meer, maar mocht je gevoelig zijn voor parfum in producten, dan krijg ik hier toch wel twijfels bij. Deze blush is niet meer te koop, maar als dat wel het geval zou zijn, zou ik je hem dus ook niet aanraden. 
Oriflame is niet heel betaalbaar en vrij moeilijk te verkrijgen.
Voor deze blush betaalde je destijds (schrik niet) €30,-. Dat vind ik vrij duur, zeker voor het minimale pigment wat je daarvoor krijgt. Met deze prijs zit Oriflame een beetje rond de Benefit/Bobbi Brown prijsklasse.
Ik ben er zo goed als zeker van dat je dit resultaat ook met betaalbare opties kunt bereiken. Het geurtje is leuk, maar je hebt er niet veel aan.

Liefs,
Eline ♥

Geen opmerkingen:

Een reactie posten