22 maart 2014

essence sparkling sugar vs catrice crushed crystal

Een tijdje geleden kocht ik de sand-effect lakjes van Essence & Catrice om deze te reviewen. 
Omdat ik het fijn vind om minimaal 2 producten te reviewen besloot ik een soort battle te doen. In de verpakking vond ik namelijk 2 lakjes erg op elkaar lijken.

"06 Call me Princess" van Catrice en "02 baby, you're a firework" van Essence. Ben jij benieuwd, lees dan verder.


De verschillen
Het eerste verschil dat ik zag was natuurlijk dat die van Catrice echt een wat stoerder toch barbie roze kleurtje is en die van Essence meer lief roze. 
Catrice heeft gekozen voor een gouden holografische glitter waar Essence voor zilver holo ging.

De prijs
Ook de prijs is een groot verschil. Voor een "Sparkling Suger" lakje van Essence betaal je €2,- waar je 10ml voor krijgt.  Ook de "Crushed Chystals" bevatten 10ml maar hiervoor betaal je €3,40. 


Op mijn nagels
Laten we bij het begin beginnen;  het lakken van de nagels. Catrice dekt al in 1 a 2 lagen, dit komt misschien door de donkerdere kleur, want Essence had namelijk 4 laagjes nodig mocht ik willen zien dat er een lakje op zat. 
Qua kleur zie je nu erg duidelijk dat Catrice een fellere roze heeft. Waar Essence meer holografisch wordt. 
Op de foto is het een beetje moeilijk te zien, aangezien mijn camera niet echt goed kon scherpstellen doordat er bij beide lakjes een holografische shimmer in zit.


Beide lakjes vind ik erg mooi. Maar of ik er nou per se meer van móét hebben... 
Dat weet ik niet, de overige kleuren zijn erg mooi maar ik vind het sand-effect bij beide toch redelijk tegenvallen.  Helaas, maar een pluspunt vind ik wel dat deze lakjes een super mooie en bijzondere shimmer in zich hebben. Dat zie je niet bij iedere "Sand-lakje" 

Liefs, 
Eline

Geen opmerkingen:

Een reactie posten