10 mei 2014

Tips & motivatie voor het opmaken van producten


Als je veel dingen wil uittesten, en veel producten hebt, ken je vast het probleem "hoe raakt het op" wel. 
Ik heb in de loop der tijd wat tips bedacht en een goede motivatie waar ik veel aan heb. 
In dit artikel ga ik uit van douche/ bad producten , shampoo's etc.

Laat ik beginnen met de tip.

Tip 1 !; Denk aan grote uitgaven!

Wat mij heel erg tot denken heeft gezet is dat als ik duurdere producten koop ik ze bijna niet wil gebruiken, omdat ik het dan zonde vind om die producten ook daadwerkelijk op te maken. Maar wat nog meer zonde is, is producten weg moeten gooien. Omdat ze niet meer lekker ruiken bijvoorbeeld, meh. 

Tip 2!; Maak een selectie. 
Eigenlijk is dit een best voor de hand liggende tip. 
Ik hou er van om dingen per periode te gebruiken, zo gebruik ik wintergeuren echt maar tot half januari (afhankelijk van het weer), omdat ik ze vrijwel altijd naar kerst vind ruiken. Meestal zoek ik mijn producten 1 keer in de 2 maanden uit, omdat ik alsnog meerdere producten tegelijk gebruik.

Met selecties maken per 'seizoen' heb ik denk ik herfst/winter en lente/zomer. 
De 'winter' producten haal ik meestal tevoorschijn in eind oktober, afhankelijk van de geuren en temperaturen buiten af. Het kan ook goed zijn dat ik dan zowel 'overige' artikelen als 'winter' artikelen heb staan. Maar dat het langzaam overschuift naar winter. 

De 'zomer' selectie heb ik nu al eerder gebruikt, het was in april al zo'n lekker weer en winter was bij mij in februari al niet meer te zien (verstopt voor eind van het jaar). 

Tip 3!; Kijk wat je nog hebt.
Toen ik dacht, goch waar is de winter in Nederland geweest zocht ik wat producten uit. Eerst begon ik met producten die al open waren en deze heb ik opgemaakt. 

Tip 4!; Motiveer jezelf!
Een goeie motivatie, is het halve werk, ghihihi. 


Hoe motiveer ik mezelf ?

Zelf vind ik het altijd fijn om lijstjes te maken, wie mij al langer, volgt weet dat ik het liefst overal lijstjes van maak. 
Zo pakte ik er op een dag pen en papier bij en besloot ik een aantal dingen op te schrijven die ik graag op zou willen maken, of na die maand niet meer wou gebruiken. 
Dit was in januari, betreft mijn 'fresh start' project. 
Mijn lijstje zag er als volgt uit:

Opmaken Jan '14
- Deo Sanex
(- TBS ginger sparkle douchegel)
(- Body polish Ginger sparkle)
(- Body butter Ginger sparkle)
- Mondwater aquafresh
- Droogshampoo Batiste blush
( - tonic garnier )
- wattenschijfjes de make-up 
- Mini showergel TBS cranberry joy
- shampoo gliss kur 
- Conditioner gliss kur
- geurkaars Ikea
- Trind nail repair

De dingen die ik tussen haakjes had gezet zouden niet per se op moeten, maar die zou ik weg leggen na die maand. Ginger sparkle is zo'n typsich geval van winter producten. 

Ook besloot ik een soort lijstje te maken van producten waarvan ik dacht 'ik weet niet zeker of ik deze wel in 1 maand kan opmaken, misschien moet ik er 2 maanden over doen'. Deze lijst noemde ik "Wat moet ik opmaken Jan/feb". Zo heb ik iedere maand 2 lijstjes. 
Van de maand zelf en van 2 maanden. We zitten nu in mei en het gaat echt super goed! 

Ook andere opgemaakt video's bekijken kan helpen. Ik ben hier misschien een beetje in doorgeslagen en maak zelfs hier lijstjes van...

Treat yourself

Ik besloot mezelf te belonen, als ik een lijstje van die maand gehaald had mocht ik iets leuks kopen. Hiervan heb ik ook een lijstje gemaakt, met dingen die ik graag wil hebben. Per maand probeerde ik de lat hoger te leggen, ik verraste mezelf hoeveel ik wel niet op kon maken, als ik daadwerkelijk mijn best deed. Ik vind het leuk om dingen af te strepen en krijg er een ontzettende boost van. 
Ik moet zeggen dat ik de regel van mezelf trakteren niet in directe zin toepas. 

Nu heb ik voor mezelf de regel gesteld om 1 bepaald parfum voordat ik op vakantie ga op te maken, als dat lukt dan mag ik een luxe parfum kopen die ik al ontzettend lang wil, want ook hier heb ik een hele lijst van. 
Om even een geheimpje te verklappen bevalt dit systeem mij super goed! 
Parfums zijn natuurlijk de moeilijkste dingen om op te maken, en het is echt een hobby van mij. Ook hebben parfums natuurlijk niet het eeuwige leven en hier ben ik achter gekomen... Wat is het een hel om een parfum op te maken die je bijna vergast. 

Wil je weten of het me lukt om parfums op te maken, houd mijn blog & youtube kanaal dan zeker in de gaten. Ook ben ik te volgen op bloglovin

Ik hoop dat jullie iets aan deze tips hebben gehad.
Dit werkt voor mij, en wil dus niet zeggen dat het voor iedereen zo goed werkt. 
Vind je eigen manier, speel er een beetje mee en hou een keer bij wat je in een maand eigenlijk gebruikt. 

Liefs, 
Eline

  


Geen opmerkingen:

Een reactie posten