20 juni 2014

Portugal ♥

Al eerder schreef ik een artikel over Portugal. Klik hier voor het artikel. Dit artikel staat niet alleen vol met tips voor een vakantie in Portugal, maar dit is ook een soort vervolg op het ander artikel.

Zoals jullie misschien wel weten, ben ik afgelopen maand weer naar Portugal geweest. Vandaag laat ik jullie wat foto's zien en vertel ik wat ik eigenlijk zo leuk vind aan Portugal.
Dus lees snel verder.





Oud Albufeira, hét stukje van de Algarve dat je gezien móét hebben. Op het punt waar deze foto is genomen is het vaak overvol met mensen,  echt een touristische trekpleister. Waarom? Ik weet het niet, voor mij liggen er vooral veel herinneringen aan vroeger.

Ook in het oude centrum kun je ontzettend lekker eten, een nadeel vind ik wel dat iedereen je probeert naar binnen te halen. Zelf vind ik Buddy's een echte topper. Buddy's is te herkennen aan de oranje parasollen en het Nederlandse eten. Neem eens een kijkje op hun site http://www.albufeira.com/buddys-bar .

Ten oosten van Albufeira ligt een leuk dorpje genaamd Olhos de Água. Hier voelt het voor mij als thuiskomen. Olhos de Água betekent ogen van de zee.
Ook hier kun je geweldig eten, verschillende Italiaanse tentjes zitten hier bij elkaar en ook voor de vis liefhebbers zit hier een leuk visrestaurant.
Een echte  aanrader in Olhos de Água is Pizzeria Fratelli, de mensen zijn daar ontzettend lief en het eten is daar goddelijk. Zeker de Pizza's. Een echte verrassende aanrader is Pizza Zali; een pizza met kip, room en amandel *Yummie*. Neem eens een kijkje op de site http://www.fratelli.pt/
Pizza Zali.

Ook kun je in de Algarve echt geweldig shoppen bij 2 leuke shoppingmalls. Algarve shopping centre in het plaatsje Guia is daar een van. Ook in Portimão zit een leuk shopping centre genaamt AQUA.
Erg leuk aan dit soort winkelcentrums is dat er een hele afdeling met eettentjes is. Geen discussie meer of we nu weer pizza of liever MC Donalds eten. Erg handig. 

Dit is iets wat ik zelf tegen de avond vooral heel mooi vind. Ik ben natuurlijk groot liefhebber van bootjes en Vilamoura is dé luxe havenplaats van Portugal. Al zolang ik me kan herinneren komen we daar om naar bootjes te kijken of gewoon even langs de haven te lopen. Terrasjes en dergelijke zijn hier wel aan de prijzige kant, maar ook hebben ze hier leuke souvenirwinkeltjes. Je kijkt je ogen uit, dat is een ding dat zeker is . 

Nog een super mooie plaats om naar toe te gaan is Praia de senhora da Rocha, een verlaten kapelletje waar je een ontzettend mooi uitzicht hebt.

Nou... Het is wel duidelijk dat ik gek ben op Portugal. 2 van mijn droom reizen, die ik in mijn leven nog wil maken, zijn naar Lissabon en Porto.

Kijk ook even op mijn vlog-kanaal http://youtube.com/randomECVvlogs voor mijn portugal-vlog.

Liefs,
Eline

Geen opmerkingen:

Een reactie posten