7 mei 2015

DIY lipstick-tray ♥ Een makkelijke manier om je lipsticks op te bergen.

Je kent het wel, het probleem dat je niet weet hoe je nou eigenlijk het beste je lipsticks op kan bergen. Wij hebben in Nederland (en België) niet zoiets als 'de container store' en moeten dus creatief zelf een oplossing bedenken.
Vandaag laat ik jullie zien hoe je heel makkelijk een lipstick-tray kan maken door middel van ijsklont malletjes. 

Kijk verder...


Het begon met mijn MAC lipsticks. Ik wil deze graag gescheiden houden van mijn andere lipsticks. Mijn MAC lipstick collectie is flink aan het uitbreiden en ik wil dus graag wat ruimte hebben. Ik  besloot thuis te zoeken naar iets waar ik ze in kon doen en kwam al snel op het idee van zo'n mal voor ijsklontjes. Volgens mij komt deze van de Action. 


Zoals je in mijn shoplog al hebt kunnen zien, heb ik verschillende winkels afgezocht, maar kon ik deze niet meer vinden. Wel zag ik bij de blokker deze malletjes.


De grote ronde vormpjes was eigenlijk precies waar ik op zoek naar was. Sommige lipsticks passen namelijk niet in van die lipstickhoudertjes die je ook wel eens vind.


Deze lipstickhouder heb ik ooit op Ebay besteld, maar is niet aan te raden. De vakjes zijn klein en ongelijk. Grotere lipsticks passen hier niet in. 


In deze ronde mal voor ijsklontjes passen de lipsticks prima.


Ook lipsticks van normaal formaat passen in deze lipstick-tray. Maar dan heb je natuurlijk ook nog lipsticks in vierkante vorm. Ik kon zo snel geen vierkante ijsblokjesmal vinden, maar wel deze iets wat rechthoekige. Van deze zaten er twee in een verpakking. 


Ik vind het echt super schattig om verschillende van deze houdertjes op tafel te hebben staan, maar ze passen ook in een lade. Met die verhoogde lipstickhouders heb je hier vaak problemen mee, doordat het naar boven toe loopt. 

Ik ben erg blij met deze methode, wel is het nog een beetje puzzelen, hoe ik ze het beste in kan delen.
Deze houdertjes komen dus van de Blokker en voor de ronde mal voor 21 ijsklontjes (of lipsticks) was daar €1,49.
Voor twee trede van 12 vormpjes was ik €2,49 kwijt. 

Hoe berg jij jou lipsticks op?
Laat het achter bij de comments.

Liefs, 
Eline ♥

1 opmerking: