5 mei 2015

Review Essence Cinderella LE♥

Vanaf het moment dat ik het persbericht over de Cinderella limeted edition van Essence binnen kreeg, stond ik te springen. Ik kon echt niet wachten op deze LE. Ik ben vorige week (di 28 maart) dan ook meteen 2 verschillende Kruidvat filialen bezocht om een aantal van deze producten te scoren. Dit was de datum dat hij in de winkel zou moeten liggen (naar mijn mening dan). Ik kon niet meer wachten.
Lees verder...


In het artikel waarin ik mijn eerste indruk heb gedeeld, wist ik al dat dit een 'gevaarlijke' LE zal worden voor mij. Dat was het ook, ik stond bij inmiddels het 2e Kruidvat filiaal en ik kreeg letterlijk hartjes in mijn ogen. Ik wist niet waar ik moest kijken en ging letterlijk los!


Een van de producten waar ik erg benieuwd naar was, is dit oogschaduw palette. 'It's more than I ever hoped for' heet het palette. 


Dit palette heeft mij eigenlijk meteen doen denken aan een liedje uit de vernieuwde versie. Het liedje waar ik namelijk met mijn nichtje (ik ben met mijn 2 nichtjes naar de film geweest) een instant joke over heb. Het nummer heet "lavender's blue (Dilly, Dilly)" en deze kleuren doen me erg denken aan dit nummer. Bij de 'first impressions' omschreef ik het als "echte Assepoester kleuren". 


Dit zijn de kleuren op mijn hand. A lot of glitter. De laatste twee kleuren passen naar mijn mening niet zo goed bij het palette. De goude kleur is niet zo goed gepigmenteerd en bestaat eigenlijk alleen maar uit glitter. De donkerste kleur lijkt in het palette bijna zwart maar is diepblauw. Deze donkere kleur heb ik nog niet gebruikt. 


Met de andere kleuren heb ik een look gemaakt.  De roze kleur heb ik over het bewegende ooglid aangebracht, paars in de arcadeboog en blauw in de buitenste ooghoek. Als highlighter heb ik de lichte witte kleur gebruikt. 


Dit is de look met mascara, ook heb ik onder mijn oog wat van de goudachtige kleur aangebracht. 

Conclussie:
Het oogschaduw palette bevat mooie lichte, glitterende kleuren. Maar de prijs €3,90 vind ik het niet waart. Essence heeft veel andere palette die betere pigmentatie hebben. De oogschaduw blijft er (zonder oogschaduw basis)  erg goed opzitten. 


 Ook kocht ik uit deze collectie twee nagellakjes van €2,- p.s. Ik kocht de lichtroze "01 sing sweet nightingale" en de blauwe "03 prince charming". 
Deze twee kleuren doen mijn ontzettend aan Cinderella denken en ik vind het prachtige kleurtjes. 



Sing sweet nightingale is een zacht roze kleur. Een echte baby-roze kleur. Deze droogt matt op, maar je blijft er een shimmer door zien. 


Prince Charming is een metalic blauwe lak, ik hou ervan. 


 De twee lipglossjes uit deze collectie heb ik beide aangeschaft. 


01 sing sweet nightingale bestaat uit glitters, ik denk dat deze erg mooi is over een lipstick. 02 so this is love is een roze kleurtje. Wel moet je deze een aantal laagjes aanbrengen voor een dekkend effect.


Hier draag ik een combinatie van beide op mijn lippen. De glitter heb ik op het midden van mijn lippen aangebracht voor een sprankelend effect. Deze lipgloss is ook €2,- p.s.


Al bij het zien van deze blush in het persbericht, was ik verkocht. Dit was voor mij het klapstuk van de collectie. Een matte roze blush in een prachtig doosje.


So this is love (hmm hmm). Het liedje So this is love speelt zich af bij het zien en dragen van de blush. Dat is niet alleen omdat deze blush zo heet. Hij is echt prachtig! Ik was nog op zoek naar een matte blush en die heb ik nu, eigenlijk durf ik te wedden dat wanneer deze blush anders van kleur was geweest ik hier niet zo happy mee was geweest (en de verpakking doet natuurlijk wonderen).  

Dit is de swatch van de blush. 


Een ander pareltje is deze highlighter. The glass slipper. 

                                    

 Het bloemenpatroontje doet me eigenlijk meer denken aan Doornroosje, maar het is wel super mooi.


 De highlighter is super gepigmenteerd en geeft enorm veel glitters af. Ik hou hier echt van bij een highlighter.


Dit zijn de blush en highlighter op mijn huid. Super subtiel, maar toch aanwezig. 
De blush en highlighter zijn bijde €3,50 p.s

Wat vind jij van deze collectie?
Laat het achter bij de comments. 

Liefs, 
Eline ♥ 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten