24 mei 2016

Het toilet bezoek - Een hoop toilet feitjes || Elinnee94



Misschien is het een beetje awkward om over te schrijven, maar toch kunnen we hier niet omheen. Het is de normaalste zaak, maar toch een soort taboe om over te praten; naar het toilet gaan.
Mijn moeder vroeg een paar jaar geleden vaak, wanneer ik in een groepsapp bezig was; “Zeg je ook dat je op de WC zit?
Hier lachte ik vaak om, maar er is onderzoek gedaan door Page. Waar uit toch een aantal schrikbarende feiten boven tafel zijn gekomen. 

 
Ben jij benieuwd naar de uitslagen?  
Lees dan verder...


Page Vochtig Toiletpapier heeft de eerste drie maanden van dit jaar een onderzoek naar toilet gewoonte gedaan. Dit onderzoek is gedaan door 42.370 Nederlanders en ruim 50.000 Belgen.
Uit het onderzoek blijkt dat er wel degelijk, vandaag de dag, mensen op de WC appen.
Waar in 2013 nog 20% van de mensheid daar rustig de tijd nam om een krantje te lezen. Is nu (2016) ruim 25% bezig met Facebook, op de voet gevolgd door Whatsapp. 1 op de 5 mensen heeft wel eens een berichtje via Whatsapp gestuurd terwijl hij/zij op het toilet zat. 
Opvallend is het percentage van het checken van de verjaardagskalender. Deze is namelijk onveranderd. 22% van de Nederlanders neemt rustig de tijd om te kijken wie er binnenkort jarig is, terwijl hij/zij een bezoekje brengt aan het toilet.
Dit blijkt een typisch Hollandse gewoonte, want in Belgiƫ blijkt dat maar 6% op het toilet kijkt naar de verjaardagskalender.




Nederlanders en Belgen
Facebook kent geen grenzen, zeker niet als het gaat om een toilet bezoek. Wij Nederlanders gaan vrolijk door met reageren, liken, chatten en statussen posten. 
Als het gaat om ‘de bezigheid op het toilet’ staat Facebook met stip op nummer 1! Een kwart van de Nederlanders is op Facebook tijdens hun toilet bezoek, bij de Belgen is dit echter maar 19% en 5% van de Belgen verstuurt wel eens een appje vanaf de WC.

Wat bij de Belgen hoog uit het onderzoek komt is een krant of tijdschrift lezen.
In Nederland wordt het papierwerk op het toilet steeds zeldzamer, maar bij onze Zuiderburen is dit nog steeds zeer geliefd.

De telefoon is natuurlijk uitgevonden om te bellen, dit doen zowel Nederlanders als Belgen maar zelden op het toilet.
Ongeveer 2% van de Nederlanders neemt op het toilet uitgebreid de tijd om uitzending gemist te kijken.





Handen wassen?!
Zowel bij de Nederlanders als de Belgen, komt uit het onderzoek dat slechts de helft maar zijn/haar handen wast na het toilet bezoek. Dit vind ik best wel shockerend.

Wat wel steeds vaker onderdeel is van het vaste ritueel, is het gebruik van vochtig toiletpapier. 1 op de 10 Nederlanders maakt hier gebruik van. Bij de Belgen is dit zelfs 1 op de 3 mensen.


Mijn vraag aan jullie: In welke punten herken jij jezelf? Maak jij gebruik van vochtig toiletpapier? 
Ik geef oprecht toe dat ik ook wel eens een appje stuur vanaf het toilet, maar tegenwoordig app ik over het algemeen al niet zo veel meer. 
Ook heb ik tijden gehad dat ik graag een aflevering terug keek op het toilet, of daar mee bezig was terwijl ik naar het toilet moest. Dan nam ik ook gewoon het apparaat mee naar het toilet om daar verder te kijken.
Het geen waar ik echt het meest van geschrokken ben, is toch echt dat 50% het handen wassen overslaat.

Liefs, 
Eline



Geen opmerkingen:

Een reactie posten