27 juni 2016

Mijn portemonnee #26 week 25 || Elinnee94



De afgelopen week is duurder uitgekomen dan normaal. Ik heb een nieuwe broek gekocht, ben naar de bios geweest en heb wat miskopen gedaan.

Ben jij benieuwd wat ik heb uitgegeven?
Lees dan verder..

Taxi €22,40
De taxi blijft een grote kostenpost.
Mijn plan voor de komende tijd is om €25,- te pinnen en deze apart te houden voor de taxi.
Hier moet ik nog even iets op bedenken.

Boodschappen €22,18
Een net bedrag al zeg ik het zelf. Ik probeer de boodschappen meestal tussen de €25,- en €50,- per persoon te houden. Mijn  vriend en ik delen de uiteindelijke bedragen en nu ik brood bij de bakker haal, is dit natuurlijk toch weer een kleine extra uitgave.

Automatische afschrijving €118,75
De TeaCozy (€12,50) is de afgelopen week weer afgeschreven. Ook heb ik de zorg (€93,75) weer overgemaakt en mijn mobiel abonnement (€12,50) is ook afgeschreven.

Bakker €7,68
Misschien loopt het wat hoger in de kosten, maar ik blijf erbij dat het brood van de bakker veel beter smaakt dan dat van de supermarkt. Ook moet je bij de supermarkt meer geluk hebben of ze nog wel brood hebben.
Wat wel een nadeel is, van brood bij de bakker halen… Je komt niet snel thuis met alleen brood.
Ik heb bijvoorbeeld ontdekt dat de worstenbroodjes en koffiebroodjes goddelijk zijn bij die bakker.
Mijn vader is dol op worstenbrood, dus heb ik zaterdag ook voor mijn ouders een worstenbroodje gehaald.

Action €15,15
Het was weer tijd om wasmiddel, wasverzachter en wat andere huishoudelijke dingetjes bij Action te halen. Ook nam ik een nieuwe 'Topper of Flopper' video op, die binnenkort online komt, waarvoor ik wat eten en drinken bij de Action kocht.
Verder nam ik nog een kijkje op de knutsel afdeling en in totaal was ik €15,15 kwijt.

Etsy €15,42
Ik bestelde een aantal leuke stickers op een Etsy-shop van een Poolse. Het was ook binnen een halve week binnen.

Kleding €59,90
Zoals jullie misschien wel in mijn weekvlog hebben gezien, was mij broek gescheurd. Ik moest dus hoognodig een nieuwe broek hebben. Deze vond ik uiteindelijk voor €29,90 bij C&A. Ook was ik al lange tijd op zoek naar een nieuwe tas en portemonnee.  Bij Pull & Bear kocht ik deze beide in de sale en betaalde uiteindelijk bijna €30,-. De portemonnee die ik vond, was uiteindelijk een miskoop maar ik doe het er nu maar even mee.

Douglas €8,05
Voor mijn verjaardag kreeg ik een reinigingszeep voor mijn make-up kwasten van Leco. Deze was bijna op en ik ging dus Douglas in om een nieuwe te halen. De verkoopster zei dat ze nu ook een Douglas eigen merk penseelzeep hebben. Even duur, maar er zat iets meer in. Ik besloot deze eens te proberen.

Uit eten €10,35
Op zaterdag ging ik met mijn vriend bij een van mijn favoriete eetzaakjes eten. De Bengel, hier hebben ze de lekkerste sla die ik ooit heb gehad en ook de spareribs zijn daar het aller lekkerst. Dit keer gingen we voor simpel en deelde 2 voorgerechtjes. Ook hebben we beide 2 drankjes gehad. Ik kwam uit op een bedrag van €10,35.

Bioscoop €16,30
Ik heb nu al een tijdje iets met mijn vriend, maar we waren nog nooit naar de bioscoop geweest. We gingen naar Alice en wat ik er van vond, zal nog in een ‘movies’ artikel voorbij komen. Het kaartje is €10,50. We deelde we de popcorn en het drinken en kwamen per persoon uit op €5,80.

Overig €3,70
Toen we zaterdag naar de bioscoop gingen, moesten we met de bus terug. We hadden 5minuten en ons OV opladen zat er dus niet in. We kochten bij de chauffeur een enkeltje en betaalde per persoon €3,70.


Totaal €300,-
Ik kom bijna exact uit op een bedrag van €300,- om het maar even simpel te houden.
*slik* Soms zit er zo’n week bij waarin ik echt veel meer betaal dan dat ik normaal doe. Zeker als je na gaat dat dit ongeveer het dubbele is van wat ik normaal in een week uitgeef.
Mijn vaste lasten zijn deze week weer het hoogst, maar ook de kleding is een groot bedrag. Daarna de taxi en boodschappen, maar deze zijn ook essentieel voor mij. Het bedrag van de film moet eigenlijk nog van mijn Paypal rekening worden geschreven, maar ik heb dit toch bij deze week gedaan.
Ik hoop dat ik volgende week wat rustiger aan kan doen.
Wel moet ik een cadeautje kopen, want mijn vriend is op zondag jarig.
 Op vrijdag vertrek ik naar de Ardennen, om daar een weekend te survivalen en verwacht niet daar veel geld uit te geven.
Jullie kunnen op maandag gewoon een “Mijn portemonnee” verwachten, maar waarschijnlijk wel wat later. 

Liefs, 
Eline

Geen opmerkingen:

Een reactie posten