24 juni 2016

TeaCozy juni 2016 || Elinnee94

Al ruim een jaar ben ik lid van de TeaCozy. TeaCozy is een abonnement op thee. Als ik het nu nog aan mensen vertel kijken ze me vaak raar aan: "Huh? Een theeabonnement?  Wat is dat dan?". 
Iedere maand krijg ik op de 2e vrijdag van de maand post. Dan is mij TeaCozy weer binnen. Een brievenbus pakketje waar ik iedere keer weer naar uit kijk. 
Het is altijd een feestje om de TeaCozy uit te pakken en de vier smaken te bewonderen. Ook kijk ik er altijd super erg naar uit om de theeën stuk voor stuk te proeven en er een review over te schrijven.




Ben jij benieuwd naar wat er in de TeaCozy van juni zat?
Lees dan verder...


 



Fruitig – mango & friends


Volgens mij ben ik nog nooit zo enthousiast geweest over een thee.
Ik ben dol op mango, maar deze thee is al een feestje om naar te kijken.

De thee ruikt duidelijk naar mango, maar wanneer je deze thee trekt ruik je ook een pittige geur, ik denk iets van saffraan, en een duidelijke herkenning van sinaasappel.

De thee smaakt lekker zoet.  De mango herken je duidelijk in de thee, maar ook in de smaak herken ik weer de sinaasappel.

Achtergrond:
Als je de ingrediëntenlijst van deze thee ziet zou je verwachten dat deze thee mierzoet is, Dat is gelukkig niet het geval.

Ingrediënten:Mango, ananas, sinaasappel, mandarijn, saffloerolie, goudsbloem en aardbei.
Deze thee is cafeïne vrij.

Wist je trouwens dat je de fruitige thee ook prima als ijsthee kunt maken?
Deze thee lijkt mij daar ideaal voor.

Een echte boterzachte smaaksensatie, deze thee krijgt van mij een 8.5.





Groene thee – passievrucht sinaasappel


Ook deze thee ruikt heerlijk zoet. Vooral de passievrucht komt hierin erg naar voren.
Goede lente/zomer geuren TeaCozy!

Mocht je vaker een TeaCozy artikel hebben gelezen of video hebben bekenen, zal het je wellicht niet vreemd in de oren klinken dat ik bij een een groene thee graag een fruitige twist heb.
Ook deze thee vind ik heerlijk.
Het zoete van de passievrucht komt goed naar voren.

Achtergrond:
Er zijn wel meer dan 200 soorten passievrucht .  Deze vrucht is heerlijk zoet en tropisch.
Bij de Azteken was deze vrucht al enorm populair. Zij gebruikte de vrucht voor geneeskunde. Hij werd gebruikt bij slapeloosheid, hoofdpijn, diarree maar ook bij huilbaby’s.
De frisheid van de sinaasappel laat je thee sprankelen.
Deze twee gecombineerd wanen je naar een exotisch strand met palmbomen.

Ingrediënten: groene thee, citroengras, appel, sinaasappel, mangovlokken, passievrucht.
Deze thee bevat weinig cafeïne.

I like it. Deze thee krijgt van mij een 9.


Zwarte thee - citroen


Deze thee ruikt niet heel speciaal. Een zwarte thee heeft van zichzelf al een wat rokerige geur en deze thee is vrij eenvoudig gebleven.

Ik weet niet wat het is, maar sommige theeën doen me qua geur echt een beetje denken aan wiet. Dat is ook bij deze het geval.

Achtergrond:
Deze thee bevat gedroogd fruit, doordat het fruit gedroogd is komen de aroma’s bij bereiding goed tot zijn recht en krijgt de smaak een echt karakter!
Een goed begin van de dag: het warme water maakt je spijsverteringssysteem langzaam ‘wakker’. Citroen zorgt er voor dat je moet plassen, wat natuurlijk goed is want dan worden de afvalstoffen uit je lichaam verdreven en blijven de urinewegen schoon.

Ingrediënten: zwarte thee, citrusschil, natuurlijk aroma
Deze thee bevat cafeïne

Een thee die qua smaak prima is, niet heel bijzonder. Een wel verdiende 7.




Rooibos – Honing


Een rooibos thee doet het bij mij eigenlijk altijd wel goed, ook al was mijn eerste indruk van deze thee niet super spectaculair; “oh een rooibos thee met honing”.
Vandaar dat ik deze thee voor het laatst heb bewaard.

De geur van deze thee is zoet, een beetje vanille-achtig. Zo smaakt hij ook.
Je proeft zeker een zoete twist aan de thee, maar ik zal het niet snel als honing plaatsen.

Achtergrond:
Van nature is rooibos licht zoet, zacht en aangenaam van smaak. 
Ook is hij rijk aan vitamine C, looizuurarm en cafeïne vrij.
Een ideale dorstlesser in de warme zomerdagen.
Rooibos behoud zelfs zijn aangename aroma, als het een paar dagen in de koelkast wordt bewaard. Deze the is de ideale basis om een Rooibosijsthee te maken.
Zet een pot rooibosthee, laat vijf minuten trekken, voeg wat citroen/limoen of zoetstof naar smaak toe en zet het in de koelkast. Zorg dat je thee goed is afgekoeld en voeg daarna nog wat ijsblokjes toe.  

Ingrediënten: rooibos, gevriesdroogde stukjes honing
Deze thee is cafeïne vrij.

Een erg lekkere thee die van mij zeker een 7,5 krijgt.


Een fun-fact is dat ik altijd de review schrijf terwijl ik de thee proef. Ik schrijf deze eerst uit en wanneer ik alles heb getest begin ik met uittypen. Vaak is dit, wanneer ik het artikel wil inplannen. 
Pas daarna pak ik de achtergrond informatie erbij en voeg ik deze toe aan de bijbehorende thee. 
Naar loop van tijd, merk ik dat ik wat dingetjes over de soorten thee weet, maar dat je van rooibos ijsthee kon maken wist ik niet. Super leuk om eens te doen, dat ga ik ook zeker eens doen deze zomer. 
Als het jullie leuk lijkt, zal ik ook eens een update maken over wat ik van de fruitige en rooibos thee als ijsthee vind.

Ik hoop dat jullie mijn TeaCozy artikel leuk vinden. 
Ben jij een echte theeleut? 
Laat het achter in de comments. 

Liefs, 
Eline


 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten