2 november 2016

Fa Coconut water & Paradise moments douchegel || Elinnee94

Fa is zo’n merk waar ik altijd heel vrolijk van word als ik naar de verpakking kijk, maar waar ik eigenlijk nooit iets van koop en douchegel is zo’n product waar ik dol op ben en wat ook vaak terug te zien is in “opgemaakt video’s”.

Vandaag heb ik een review van 2 douchegels van FA voor jullie.
Beide met een zomerse uitstraling, maar wie weet ook geschikt voor het najaar.
Ik geef mijn mening in deze review over de geur en werking van deze douchegels.

Lees verder….




Toen ik een tijdje geleden bij Trekpleister was zag ik dat douchegel van Fa in de aanbieding was voor maar €1,-. Ik dacht: “Nu is mijn kans eens een douchegel te testen”. Ik kon niet kiezen tussen  2 geuren, maar om ze nu allebei te kopen… Nee. Ik besloot er dus geen te kopen. 
Toen zag ik dat ik bij Kruidvat tegen inlevering van wat punten de ‘Fa coconut water’ kon halen (een van de twee geuren die ik graag wilde).
Helaas kwam ik er bij de kassa pas achter dat de actie toen voorbij was, want ik heb voor deze douchegel gewoon de volle mep €3,39 betaald. Niet veel later was er weer een Fa €1,- actie bij Kruidvat. Ik balen natuurlijk, maar besloot wel de andere douchegel aan te schaffen.
Dit was de ‘Fa paradise moments’. 

Fa coconut water
De coconut water douchegel is een douchegel die ik al lange tijd wilde testen. Niet omdat ik groot liefhebber ben van kokosgeur, in tegen deel. Dit was juist hetgeen dat mij altijd tegenhield om deze douchegel te kopen.
Kokosgeur ben ik vaak al snel beu. De verpakking ziet er zomers en luchtig uit, dus de reden dat ik hem wilde kopen was het uiterlijk. Ik wilde graag weten of deze geur nou typisch kokos, of dat hij juist tropisch en luchtig was. 
Het hoofd bestandsdeel is water, daarna komt SLES. Zelf ben ik niet zo van de "troep" vermeiden, maar mocht je wel hier op willen letten dan is het altijd goed te weten dat SLES (iets) minder slecht is dan SLS.
Verder bevat het product cocamidopropyl betaine, een schuimend middel gemaakt van kokosolie. Ook bevat dit product zout en kokosnoot extract maar ook niacinamide (B3).
Verder zit er glycerine, parfum, polyquaternium-7, propyleenglycol, laureth-2, kokos olie, castor olie, propylene glycol oleate, Vitamine E, hydrogenated palm glycerides citrate , citroenzuur, hexylcinnamaldehyde, linalool, benzyl alcohol, benzylsalicylaat, coumarin, benzophenone-4, azijnzuur, sodium benzoate, CI 42090.

Ik ben absoluut geen expert in ingrediënten. Toen ik zo goed als over de helft was om deze ingrediënten te bespreken, bedacht ik me "dit heeft toch geen zin".
Maar toch... Mocht je ergens allergisch voor zijn, dan is het altijd handig om dit terug te kunnen vinden bij een review.
De douchegel zelf is kleurloos, ruikt zoetig en in gebruik komt er een lichte kokosgeur vrij.
Geen overweldigende kokos geur (gelukkig), maar een lekker frisse 'bries'.
De douchegel is erg vloeibaar, maar door de hoeveelheid SLES niet té waterig. Hij heeft nog wel 'volume' om het zo maar even te noemen. 
Niet anders kan natuurlijk dan dat deze douchegel lekker schuimt. Hij droogt mijn huid niet uit, maar voed hem ook niet. Mocht je een droge huid hebben, raad ik je deze douchegel niet aan. Wellicht heb je dan na het gebruik een trekkerig gevoel. 

Fa paradise moments
Toen ik deze douchegel zag, werd ik een beetje verliefd op de verpakking. Ik werd erg nieuwsgierig naar de geur en in de flacon ruikt hij vrij zoet. 
Ook in deze ingrediëntenlijst staan water en SLES bovenaan.
Voor meer ingrediënten raad ik je aan even op de afbeelding te klikken, zodat je ze beter kan  bestuderen.
Deze douchegel met hybiscus extract en shea boter heeft een roze parelmoer kleur. 
In gebruik ruikt deze heel anders dan in de flacon. De verpakking ziet er vrolijk en jeugdig uit, maar in gebruik heeft deze een vrij ouderlijke geur.
Gek genoeg zit er naast de 'ouderlijke geur' (waar ik even aan moet wennen) ook een soort Zwitsal-geur bij. Een vrouwelijke douchegel, wat niet meteen te zien is aan de vormgeving. 


De douchegels van Fa zijn te koop bij de drogist en supermarkt. Ze zijn €3,39 per stuk, maar dat zal ik er nooit meer voor uit geven. Er zijn vaak €1,-, 2e voor €1,-, 1+1 gratis of zelfs 2+2 gratis acties bij Kruidvat, Etos of Trekpleister. 
Deze week (Week 44 2016) is er bij Etos een actie op Fa voor €1,- en bij Trekpleister 1+1 gratis.
Ik raad je dus aan om de aanbiedingen in de gaten te houden, mocht je van plan zijn om een douchegel van Fa aan te willen schaffen.
Voor tot zover ben ik tevreden over de douchegels. aan de Paradise moments moet ik nog even wennen, omdat de verpakking er anders uit ziet dan dat de geur is. 

Heb jij al ooit een douchegel van Fa gehad?
Laat jou ervaring dan achter bij de comments.

Liefs, 
Eline
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten