13 juni 2017

3x Balea Douche foams review Fresh & Fruity, Sweet Cake, Vanilla Cream || Elinnee94

Doucheschuims, we kennen ze inmiddels allemaal wel en ik ben denk ik niet de enige die meteen aan Rituals denkt bij het horen van de term 'douchefoam'. 
Tijdens mijn Duitsland shoplog van maart liet ik al de Doucheschuims van Balea zien en vandaag heb ik dan ook eindelijk de review van deze doucheschuims. 

Ben jij benieuwd wat ik van deze doucheschuims vind?
Lees verder...


 Fresh & Fruity
Ik ben dol op frisse geuren, zeker in de ochtend. Ik vind het altijd heerlijk om met frisse geuren op te staan. In deze fris & fruitige douchefoam zit limoen en roze grapefruit. 'Pink grapefruit' is echt mijn favoriet als het gaat om frisse geuren, ik heb ook zo'n mega flacon pink grapefruit douchegel van The Body Shop.
Omdat de verpakking van de douchefoams rond zijn, staan de ingrediënten ook belachelijk onhandig om op foto vast te leggen.
SLES is het 2e ingrediënt, ook staat parfum op ongeveer 1/3 van de ingrediëntenlijst. 
Ook zitten er verschillende oliën in deze doucheschuim, wat dan weer erg goed en voedend is.
Er komt een heerlijke toef uit deze bus. Meteen schuim en niet eerst een gel, zoals bij Rituals. Ik moet eerlijk zeggen dat ik dit ook wel heerlijk vind. De geur van deze douchefoam is inderdaad heel fruitig, zeker de grapefruit herken ik er in terug.

Vanilla cream
Dit is echt zo'n typsich geval van "Vanille, HEBBEN!" niet kijkend dat deze doucheschuim naar vanille met sinaasappel ruikt. Nu ben ik niet de grootste sinaasappel liefhebber en heb al snel het idee dat ik me met vitaminepillen aan het wassen ben.
 Aan dit ingrediëntenlijstje is niet echt iets ander dan het vorige lijstje.
Ook hier weer een flinke toef. Deze douchefoam ruikt erg naar sinaasappel, maar ook de vanille ruik ik er door heen. Dit maakt het geheel net wat subtieler.

 Sweet cake
Een aardbei cheesecake geur, volgens de verpakking. Eigenlijk weer zo'n product waarvan ik dacht "O, leuk een cake douchefoam hoe zou dat ruiken?!". Nou Eline, misschien moet je in het vervolg even kijken wat er onder staat, dan kom je er achter.
Ook hier weer een ingrediëntenlijstje die zich prima bij de andere 2 aansluit.
Deze douchefoam toef lijkt enorm op slagroom, maar ruikt naar aardbei. Niet op een fruitige manier, maar een beetje chemisch. Echt iets wat je bij een douchegel zou verwachten. Wel zoet, maar niet iets wat ik normaal gesproken zou kiezen. 
De fresh & fruity is met stipt mijn nummer 1. De andere 2 vind ik beide 'meh', misschien omdat ik niet goed weet op wat voor moment van de dag ik deze zou gebruiken. Ik had gehoopt dat de vanille wat meer naar vanille zou ruiken (als je snapt wat ik bedoel), dan zou ik die in de avond gebruiken. 
Deze douche schuims van Balea zijn te koop bij DM voor €1,95. Ze hebben ook nog een hawai dream variant die naar kokos en tiarebloem zou ruiken. Naar deze ben ik erg benieuwd, maar de zoetige geurtjes (die overigens ook qua verpakking een heel andere stijl hebben)  zou ik niet zo snel opnieuw kopen.

Liefs,
Eline ♥

Geen opmerkingen:

Een reactie posten