15 juni 2017

Essence life is a festival limited editon review || Elinnee94

Mijn first impressions van de Essence life is a festival limited edition was erg goed. Ik was erg benieuwd naar (bijna) alle producten uit de collectie.
Laatst spotte ik deze collectie bij Kruidvat en vandaag heb ik dan eindelijk de review voor jullie. 

Lees verder...


 Nagellak
In de first impressions zei ik al dat ik de potjes er ontzettend schattig uit vond zien. Ik besloot me in te houden en 1 lakje te kopen. Het werd deze schattige taupe/rosewood kleur.
03 live, love, laugh! is de naam van deze lak. In het first impressions artikel leek deze kleur erg nude en was ik bang dat hij erg licht zou zijn, maar toen ik hem in de winkel zag was ik aangenaam verrast.
En dit is de kleur op mijn nagels. Dekt vrij goed en brengt gemakkelijk aan. Helaas zijn mijn nagels zelf niet in optimale staat, dit mede door mijn werk.
De lak blijft goed zitten en ik heb in lange tijd niet meer zo'n fijn lakje gedragen. De kleur vind ik erg draagbaar. Toch iets op je nagels hebben, maar niet zo overdreven. Een kleur die zowel in het voorjaar als in het najaar kan.
Erg blij met deze aanwinst en dat voor €1,99.
 Peace concealer palette
Normaal gesproken ben ik niet zo van de cream concealers, maar dit palette vond ik zo schattig en met een stemmetje in mijn hoofd die zegt "het is altijd handig een cream concealer te hebben" kon ik dit palette niet laten liggen.
Hoe leuk, de naam van deze concealer is a piece of peace. Het concealer trio is niet te groot en niet te klein. Ongeveer de groote van een mono oogschaduw denk ik. Dit maakt het extra leuk om uit te porberen.
Het peace teken is duidelijk zichtbaar en de vakjes zijn opgevuld met concealer kleuren. Een lichte roze voor de hele lichte huidjes (denk ik), daarnaast een nude kleur die ik gebruik en onder in nog een donkerdere kleur. Voor de donkere huidjes geen geschikt palette.
Dit zijn de swatches. De donkerdere kleur is iets moeilijker om vast te leggen, omdat dit bijna een schaduwkleur voor mij is. Mocht je willen spelen met van allerlei cream producten lijkt dit palette geschikt.
Ik wilde graag een cream concealer testen om mijn wenkbrauwen strakker te maken. Hiervoor gebruik ik dan een schuin afgesneden eyeliner kwastje, die je ook voor gelliner kunt gebruiken.
Ik weet niet of jullie verschil zien, maar ik vind het resultaat wel mooi.
De medium kleur past goed bij mijn huid, en voor dit soort touch-ups is hij fijn in gebruik. 
Ja, door dit product en met dit doeleinde wil ik best wel wat meer gaan testen met cream concealer. Dit palette kocht ik voor €2,59. Een prima prijsje als je het mij vraagt.
 Duo blush
Ik heb echt een zwak voor limited edition blushes.
Deze blush loopt van zacht roze over naar donker roze en de verpakking ziet er super schattig uit.
Dit is de blush. Mooi roze en lekker zomers, maar als je je meer op de donkerdere kant focust denk ik dat hij ook erg tof is in het najaar.
 Ook deze blush heeft een erg leuke naam Hippie Hippie Hooray. Ja, soms denk ik echt dat ik in mijn vorige leven (als dat bestaat) een hippie was!
 Het valt op de foto misschien niet zo op, maar deze blush lijkt wel bijna neon. Wat een pigment!
Op de linker foto ben ik al met bronzer en contour aan de slag gegaan. Op de rechter foto heb ik ook de blush aangebracht. Deze heb ik wel geblend en dan ontstaat er een mooie, frisse, roze blos. Iets wat ik niet meteen zou verwachten bij zo'n knal kleur. Wel erg mooi.
Niet een product wat ik naar mijn werk snel zou dragen, omdat het toch wat tijd vraagt deze met aandacht aan te brengen. Wel leuk voor in het weekend en op een vrije dag. Voor deze blush heb ik €3,39 betaald.
Lipstick
In mijn eerste indruk, liet ik al merken dat ik deze lipsticks qua uiterlijk op die van Tarte vind lijken. Zelf heb ik niets van dit merk, omdat het voor ons in Nederland lastig te krijgen is. Des te leuker vond ik het dat Essence nu met zo'n zefde soort verpakking kwam, een soort kartonnen huls.
 De verpakking is van een soort kartoon gemaakt, wat ik erg leuk vind. Eens wat anders dan al die plastic verpakkingen. Dit is stiekem wel iets waar ik op had gehoopt.
Ik koos de kleur 03 live, love, laugh net als bij de nagellak kleur.
De lipstick voelt prettig aan en geeft een mooie kleur. De formule is niet te vergelijken met die van de lipsticks die in het vaste assortiment zitten. Hij is roomig, maar krijgt geen eigen leven. Voelt zacht aan, maar wel stevig.
Ik weet dat dit een gekke beschrijving is, maar als je deze in de winkel test, of zelf hebt weet je misschien wat ik bedoel.
Dit is de kleur op mijn lippen. Ik ben dol op dit soort kleuren, hij doet me een beetje aan Brave van M.A.C denken. Een van mijn favoriete kleuren. Deze oogt iets romiger, maar heeft wel dezelde tint.
De lipstick ruikt prettig, niet te overheersend. Dit vind ik altijd erg belangrijk in een lipstick. Voor deze lipstick heb ik €2,39 betaald, wat de reguliere lipsticks van Essence ook kostten. 

Hoe enthousiast ik was in mijn eerste indruk, zo enthousiast ben ik niet over de hele collectie. Het tasje bijvoorbeeld, dat was echt een grote teleurstelling. Deze was zo ontzettend klein, helaas. Maar de producten die ik in deze review heb behandeld, daar ben ik wel erg enthousiast over.
Zeker de lipstick is groot favoriet. Het concealer palette is leuk om mee te spelen. Ook over de nagellak ben ik erg enthousiast, wat een kwaliteit voor zo'n prijsje. De blush vind ik lastig. Het is een toffe kleur, ziet er leuk uit, maar de kleur die je op de swatch ziet is niet de kleur die ik op mijn wangen zie. Dit maakt het misschien wat lastig om deze blush te kiezen, omdat ik het wel een hele toffe kleur vind.

Heb jij deze collectie al gespot? Hij zou nog even te koop zijn bij Kruidvat en Trekpleister, want eind van de maand komt er alweer een nieuwe limited edition.

Liefs,
Eline ♥

Geen opmerkingen:

Een reactie posten