27 juni 2017

NYC bb crème instant matte 5-in-1 review || Elinnee94

Mocht je dit op Bloglovin lezen, raad ik je aan het hele artikel op mijn blog te lezen. Er kunnen video fragmenten in gelinkt zitten. Deze staan origineel niet in het artikel.
 
Toen mijn Maybelline pure BB cream op ging, moest ik vervanging hebben. Ik ben dol op dat ding, maar Maybelline heeft deze helaas uit het assortiment gehaald. 
Op naar vervanging dus, maar waar vind je nou een BB-cream met salicylzuur?
Ik vroeg Froukje om advies. We kregen een goed gesprek over foundation/bb-cream en zij heeft een goed alternatief gevonden, wat niet in Nederland te koop is. Een product wat ze me aanraadde was de NYC bb-crème, de blauwe variant. Bij Kruidvat was er destijds (ik dacht 2 weken terug) een 2voor€6,- actie van NYC. 
Ik besloot beide kleuren mee te nemen en deze voor jullie te reviewen.

Lees verder...

 
De verpakking van de NYC bb crème ziet er leuk, simpel uit. Een soort parelglans zit over de verpakking wat ik persoonlijk wel uniek vind. 
Een nadeel is dat je aan de kleur van de verpakking niet kunt zien welke nu de lichte en de donkerdere kleur is. 
Daarvoor moet je echt op de achterzijde naar de namen kijken.
NYC heeft (in Nederland) 2 kleuren van deze bb-crème. 01 light en 02 medium, wat lekker origineel maar dat hoeft ook niet voor een foundation (bb-cream) vind ik.
Voordat ik de kleuren laat zien wkl ik iets doen wat ik normaal iet doe. Jullie aandacht werpen op het ingrediëntenlijstje.
Normaal gesproken plaats ik wel ingrediëntenlijstjes voor de mensen die daarin zijn geïnteresseerd, in verband met allergieën en dergelijke, maar bij dit lijstje wil ik even stil staan met jullie.
Ik zie staan "stearinezuur" maar ook (vrij onderaan in het rijtje) salicylzuur! Ik ben stiekem wel benieuwd hoeveel procent. Bij de Maybelline BB-cream stond er op de verpakking dat er 2% in zat, hierbij staat het niet aangegeven wat ik opzich best jammer vind, hadden ze van mij best mogen doen.

Zoals je kunt zien is light behoorlijk licht voor mij. Ik verwachtte dat medium te donker zou zijn dus besloot ik ze te mengen.

En dit zijn ze gemengd op mijn hand. Zie jij verschil?
De crème laat zich makkelijk verdelen en heeft vrijwel geen geur. 
Zoek de verschillen....
Ik heb wat last van onzuiverheden op mijn voorhoofd en je kunt zien dat de bb-cream deze niet voldoende dekking geeft. Wel is hij makkelijk op te bouwen en mengt hij zich goed in mijn huid. 

Op de warme dagen heb ik echt geen zin in een dikke laag plamuur op mijn gezicht en wil daarom graag een lichte bb-cream. 
Deze van NYC heeft mij aangenaam verrast. Mijn ervaring met NYC en foundations is namelijk niet al te best, maar een mengeling van deze 2 kleuren is voor nu prima. 

Instant matte beweert hij te zijn, dat zou ik nou niet bepaald zeggen bij deze bb-cream. Nee, een laagje poeder is echt niet verkeerd.
Doordat deze bb-cream zich goed met mijn huid mengt merk ik ook niet wanneer hij er af slijt. Hij laat geen vlekken/strepen achter dus dat is een groot voordeel.
Wel heb je echt een aantal laagjes nodig voor wat meer dekking, maar zelf breng ik meestal 2 dunne laagjes aan. 

Deze BB-cream is te koop bij Kruidvat & Trekpleister voor €4,- per stuk. Momenteel is er (weer?) een 2 voor 5,- actie op NYC, dus mocht je niet weten welke kleur bij je past, hou je dan niet in om ze beide te kopen.
Ik denk dat ook de lichte huidjes aan 01 light zeker een goede koop hebben. 
Ik ben in ieder geval erg blij met beide producten en gebruik ze graag samen.

liefs,
Eline ♥

Geen opmerkingen:

Een reactie posten