26 december 2014

Travel ♥ Mijn vakantie op Lanzarote

Vorige week zat ik op het Canarische eiland Lanzarote. Lees hier mijn ander artikel over Lanzarote. 
Ik ben sinds kind af aan al erg nieuwsgierig naar dit eiland, buiten mijn Disney liefde heb ik namelijk ook een liefde voor Bassie & Adriaan. Door het avontuur met de schatkaart ben ik nieuwsgierig geworden naar het eiland. 
Toen mijn moeder met het idee kwam om naar Lanzarote te gaan wist ik niet wat mij overkwam. Ik heb geen moment getwijfeld of ik wel mee had willen gaan. 

Vandaag bespreek ik mijn vakantie belevingen met jullie. 



We vlogen vanaf Eindhoven, lekker bekend en lekker dichtbij. 


We vlogen met Ryanair. Deze foto vond ik zo leuk dat ik het niet kon laten deze met jullie te delen. 
Na een vlucht van ruim 4 uur kwamen we aan in Lanzarote. Hier stond een prachtige auto op ons te wachten.

Ik was blij met deze mooie Witte hoge Hyundai. 

Op dinsdag hebben we vooral de omgeving verkent. Ons hotel was in Playa Blanca, een touristisch stadje met een mooi uitzicht op het water. Er lagen een aantal bootjes voor anker en deze moest ik natuurlijk even vastleggen op foto. 

Bij het avond eten kreeg iedere vrouw een roos en het hele buffet was versierd met rozenblaadjes en toetjes waren in de vorm van hartjes. How cute ♥

Woensdag hebben we een museum bezocht van César Manrique, een architect. Ik was meteen fan!
Ook gingen we naar 2 verschillende Aloe store's die van dezelfde organisatie waren. Bij Aloe+ in Yaiza mocht ik foto's maken van en voor het personeel.
Op donderdag zijn we naar Timanfaya park geweest. De 20 minuten tocht op kamelen hebben we overgeslagen maar ik vond ze zo schattig dat ze wel even op foto moesten. 

 In het park zelf waren mensen bezig met een soort kruiden plantjes. Deze gooide ze in een kuil van ongeveer 2 meter diep en doordat de aarde daar zo warm is....
Vloog het gewoon in de fik, lekker kampvuurtje zou je zeggen...
Dat was niet het enige, de aarde was hier zelfs zo warm dat ze gewoon het eten voor het restaurant hierop kunnen bereiden. 
Vrijdag begon mijn dag met een domper, we kwamen op een super mooie plek met super mooi weer. Guess What?  Mij camera had problemen, de andere camera lag nog op de hotelkamer. Ik was dus genoodzaakt om die dag alles met mijn telefoon te doen. Meh.. 

El Golfo. Bij het groene meer. Tja, dit herkennen misschien sommige van jullie wel uit een James bond film, of van Bassie en Adriaan. Ik was verliefd op dit meer en de omgeving. Het zand is hier ook zwart en lijkt een beetje op kaviaar. Heel bizar, maar zo mooi. 
Zaterdag hebben we veel gedaan, maar niet zo veel foto's gemaakt. Dit geld voor eigenlijk alle dagen wel maar zaterdag zeker. Dit is in een grot. Het was 'Jameos del Agua'. Hier was een prachtig watertje met zeldzame kleine witte krabbetjes. 

Ook kwam je op een soort binnenplaats met een prachtig zwembad, het zal me niet verassen als dit ook mede mogelijk gemaakt wordt door César Manrique. How beautiful ♥ Echt prachtig de combinatie tussen wit en zwart.

Er was zelfs een theater zaal waar eigenlijk niets te doen was, maar familie Vliegenberg vond het toch leuk om even te genieten van lege stoelen, hihihi. 
Zondag was onze laatste dag. We zijn terug gegaan naar El Golfo waar ik nog wat beelden heb geschoten. 

We zijn ook weer even naar het Timanfaya park gereden, hier hebben we de prachtige weg gefilmt en ik kon het niet laten deze foto te nemen. Waar lijkt dit stuk rots op..?

Dit was een totaal ander soort artikel als dat jullie van mij gewent zijn. Sommige mensen noemen het ook wel een PLOG, maar ik weet niet zo goed wat ik van dit woord moet vinden. 

Wil jij nou mijn vlog van Lanzarote zien? Check dan even deze video

Ik hoop dat jullie mijn eerste soort van 'PLOG' artikel leuk hebben gevonden. 

Liefs,
Eline ♥







Geen opmerkingen:

Een reactie posten