22 april 2015

Shoplog & reisverslag dagje treinen met mama

Afgelopen zaterdag heb ik met mama gebruik gemaakt van een dagkaart, om in het weekend gratis te treinen. We zijn naar Zwolle geweest. Vandaag de shoplog en het reisverslag, want er ging nogal wat mis op de terugweg. 
Lees verder...


Het was de eerste keer dat ik naar Zwolle ging. Ik had me er veel bij voorgesteld en wat voorbereidend werk gedaan op internet, maar dat viel tegen. Bijna alle winkels die ik had opgeschreven, zaten er niet meer. Toch heb ik een aantal leuke dingetjes geshopt. 





Zwolle kent wel z'n mooie plekjes. Zo hebben we even aan het water gezeten en heb ik deze foto gemaakt.


Nadat we een paar uur hadden gelopen, hadden we het ook wel weer gezien. We besloten richting station te gaan en richting mijn  oom en tante te reizen. Zij wonen in Lochem en we zien hen dus niet vaak. Op het station hebben we even gebeld, maar ze waren niet thuis. We besloten om richting huis te gaan. Even stoppen in Utrecht of 's 's-'s-Hertogenbosch, toen we in de trein zaten bedachten we dat we ook wel eens in Amersfoort uit kunnen stappen. Dit zou de eerste stop zijn.

Net voor de eerste stop riepen ze om "volgende halte:  Lelystad", wat er verder allemaal kwam hebben we niet naar geluisterd. Mama en ik schrokken ons een hoedje. 
In Lelystad zijn we uitgestapt, om maar snel een andere trein te nemen. Dit werd er een naar Vlissingen. We zijn weer bij de eerste halte uitgestapt en kwamen in Almere terecht. 
In Almere namen we de stoptrein naar Utrecht Centraal. We kwamen langs steden als Hilversum en Naarden-Bussum. 
Het is mooi om de natuur te zien en ik geef toe, in de trein kun je alles goed zien en goed genieten.
Vanaf Utrecht tot aan Den Bosch hebben we moeten staan in de trein, echt hutje mutje in een coupĂ©. 


Eindelijk aangekomen in Den Bosch,  hebben we wat gegeten (en Hema bezocht). 
Vanaf 's-'s-Hertogenbosch gaat een sprinter naar huis, dus hebben we die genomen. PSV had natuurlijk zijn kampioenswedstrijd en we hebben dus het bier in  de trein proberen te vermeiden. Toen we per-ongeluk de InterCity instapte, moest ik echt die trein uit. Het stonk daar zo erg naar bier. Gelukkig was het in de Sprinter erg rustig en hebben we lekker kunnen nagenieten.

Wat is het heerlijk om toch even zo te treinen. Zo'n kaart komt goed van pas, als je niet oplet. We hebben half Nederland gezien in een dagje. 

Het was erg gezellig en zondag was ik dood moe. 

Liefs, 
Eline ♥

Geen opmerkingen:

Een reactie posten