19 juni 2015

Unboxing Teacozy juni 2015

Thee, thee, thee en nog eens THEE! 
Vandaag heb ik weer een unboxing van de teacozy voor jullie. Deze thee-box heb ik vorige week voor de 3e keer binnen gekregen en vandaag vertel ik jullie over de smaken die deze maand bij mij in de box zaten.
Lees verder...


De spulletjes die in deze teacozy zaten met mijn eerste indruk. 


Theezakjes, altijd handig. Naar mijn mening zeker een must voor bij losse thee. Deze zakjes los zijn behoorlijk duur, ik ben ze namelijk zelf ook al eens in de winkel tegengekomen. Super dat TeaCozy deze erbij levert en dan ook nog eens zoveel. 


Zwarte Thee - Lady Earl Gray

Deze thee is vernoemd naar de vrouw van Earl Grey, Mary Elizabeth Gray. Met het ontstaan van deze thee heeft mevrouw Gray niets te maken, de melange werd namelijk speciaal voor de Noren gemist. Zij vinden de originele Earl Gray iets te scherp van smaak, hierom voegde ze citrus vruchten toe. 

Ingrediënten:
Zwarte thee, citrusschil, citroen, sinaasappel & bergamot. 

In deze thee proef je de sinaasappel goed terug. Dit heb je al snel, want sinaasappel is een overheersende smaak. Ik ben niet zo'n liefhebber van sinaasappel, maar wel van bergamot. Ik denk dat ik op z'n tijd wel aan deze thee kan wennen.  



Witte Thee - Paris Nights

Jullie kunnen de komende tijd meer artikelen verwachten met betrekking op Parijs. Hiermee wacht ik tot juli, want ik ken mezelf en weet niet meer te stoppen (hihihi). Samen met mijn beste vriendinnetje Sirea ga ik namelijk naar Disneyland. 

Deze thee bevat naast witte thee ook lavendel en vanille. Deze thee bevat weinig cafeïne, waardoor je geen last hebt van een adrenalineboost voor het slapen gaan. 

Deze thee laat subtiel de vanille samen mengen met de lavendel. De vorige keer beviel mij de witte thee al uitstekend, maar deze overtreft hem misschien nog.
Zoals ik in een eerder Teacozy-artikel al vermeld heb ben ik dol op vanille, maar vind ik het vaak te winters. Bij deze thee zorgt de lavendel ervoor dat het me doet denken aan een zomerse avond en ergens ook aan snoepjes. Ik vind hem heerlijk. 



Rooibos - Northern Berry Kyss

Alle bessen uit deze thee zijn afkomstig van Hollandse bodem. Jeneverbessen, bramen & frambozen, vroeger werden ze gebruikt om wijn mee te kleuren, maar nu zitten ze verwerkt in de thee. Door de bessen zit deze thee vol vitamine C. 

Deze thee vind ik ook erg lekker. De samenstelling van bessen proef je goed.
Verder heb ik er niet veel op aan te merken. 




Fruitig - peer verassing
Deze thee is een zomercocktail van sappige peren, zoete mango, ginkgo blaadjes, appel, rozebottel, witte hibiscus en zwarte bessenblaadjes.  De ginkgoboom groeit in Azië en kan met gemak 2000 jaar oud worden. In China staat er zelfs een van ruim 3500 jaar oud. 

Deze thee smaakt inderdaad naar peer en dan de peer-smaak als in de peren-ijsjes. Doordat deze thee ook koud gedronken kan worden vind ik het een ideale zomer thee. Wel moet ik hier nog een beetje mee oefenen, maar koud lijkt mij het lekkerst. 



Ben jij een echte theedrinker of houd je meer van koffie?
Of gaat het bij jou in fases? 
Laat het achter bij de comments. 

Liefs, 
Eline ♥

Geen opmerkingen:

Een reactie posten