21 augustus 2015

Teacozy augustus 2015 || Elinnee94

Vandaag heb ik weer een thee-artikel voor jullie.
Ondanks dat het echt een fantastische zomer was in Nederland, is het weer ineens omgeslagen. Met de warme dagen had ik eigenlijk alleen maar water gedronken, maar toen het zo ongeveer herfst/winter weer werd had ik weer enorm veel zin in thee. Gelukkig was daar de Teacozy. 





Lees verder....


Teacozy is een webshop met allemaal losse thee. Je kunt er ook een abonnement-box op nemen en vandaag laat ik jullie zien wat er in de thee-doos van augustus zat.




Fruitig : Sunfruit - Meloen



Deze thee is gebaseerd op de 'scene met de watermeloen' uit de film Dirty Dancing. Ik heb zelf de film nooit gezien, maar je kunt veel doen met een meloen. Deze thee zou zoet, fruitig en vol exotische vruchten moeten zitten. 

Het eerste dat me opvalt aan deze thee zijn de extreem grote stukken, hoe wil ik hier een theelepel uit scheppen? Wanneer ik het zakje open doe, om de inhoud in het potje te gieten, vind ik het echt stinken! Ik weet niet wát het is, maar het is echt een verschrikkelijke geur. Ik wordt er zelfs een beetje bang van. 
Wanneer de thee eenmaal is gezet ruik je echt een meloengeur, maar dan met een zurige bijgeur. Deze proef je ook.
Misschien wordt het minder zodra je er ijsthee van maakt. 

De ingrediënten van deze thee zijn:
Mango, ananas, in honing gedipte meloen, druif, hibiscusbloesem & papaja.
Deze thee is cafeïnevrij.

Zwarte thee : Exotische perzik


Wanneer de zon tevoorschijn komt, komt er ook wat meer kleur in onze kleding tevoorschijn. De grijze truien verdwijnen achter in de kast en vrolijke bikini's en zwembroeken komen naar voren. Deze zomerse melange past prima bij dit zomerse plaatje. Met de bloesems van zonnebloemen, paarse korenbloemblaadjes en felgele saffloer. Met deze distelachtige bloem kleurde de oude Egyptenaren decennia geleden hun muren en wordt tot op de dag van vandaag nog regelmatig ingezet als vervanging voor saffraan. 

De thee ziet er mooi uit, het paarse en gele licht de thee wat op. Hier kan ik echt gelukkig van worden, van de hele kleine stukjes die deze thee bevat kan ik ook erg blij worden.
De thee ruikt heerlijk. De perzik-geur is vrij subtiel en dat is ook in de smaak het geval. 

Deze thee bevat:
zwarte Ceylon thee, zonnebloembloesems, rozenblaadjes, korenbloemen, saffloer en aroma.
Deze thee bevat cafeïne. 


Kruidig : Magic punch


Wanneer er vroeger een dorp gesticht werd, plantte men in het centrum een lindeboom. De linde zou ervoor zorgen dat er altijd eten op voorraad was en hield kwade geesten buiten. Bij de geboorte van een meisje, werd opnieuw een lindeboom in het centrum geplaatst door de familie. Tijdens de middeleeuwen dook het blad van de linde opnieuw op en werd het ingezet bij zorgen en buikkrampen. Deze gezonde kruidenmix schijnt te helpen bij stress en slapeloosheid. Ook wanneer je elke nacht rustig slaapt en stress in de verste verte niet voor komt, is deze magische kruidenmix een aanrader. Heerlijk fris en citroenachtig, met een vleugje bergamot. 

De thee ziet er uit als gedroogd gras en ruikt naar citroen. Het is raar dat, wanneer je de thee proeft, je niet direct citroen proeft. Je proeft wel citroen, maar dan kruidig. 

Deze thee bevat de volgende ingrediënten:
citroenverbena, lindebloesem, citroengras, citroen, zonnebloemen, goudsbloesem, natuurlijk citrusaroma, limoenolie & bergamot.  
Deze thee is cafeïnevrij.

Groene thee : gember citroen


Aan de geurige melange van groene thee, die van zichzelf al vol antioxidanten zit, hebben ze van 'Teacozy' citroen en gember toegevoegd. De citroenen zijn heuse vitamine C bommetjes, die je lichaam reinigen en je huid doen stralen. De pittige stukjes gember bevatten veel magnesium en fosfor, je spieren en stofwisseling vinden dit fijn. Kortom, dit is een heerlijk gezonde thee voor deze broeierige zomer. 

De thee ziet er 'gewoon' uit. De thee is makkelijk te scheppen en ruikt naar een natuurwinkel, als je begrijpt wat ik bedoel. De thee smaakt precies naar hoe hij heet, gember en citroen. De gember is niet overdreven sterk aanwezig, wat voor mij een groot pluspunt is. 
Ik vind deze thee wel lekker.  

De ingrediënten van deze thee zijn:
Groene thee, gember, citroengras & citroen.
Deze thee bevat weinig cafeïne.

Conclussie:
Mijn favorieten zijn de zwarte thee en groene thee.
De minst favoriet is die met meloen, dit vooral door de zurige bijsmaak die de thee heeft. Ik merk dat de "fruitige thee" van Teacozy dit vaker heeft. 

Welke thee lijkt jou het lekkerst? 

Liefs, 
Eline 





  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten