14 december 2015

Mijn portemonnee 1# (1 - 13 december 2015) || Elinnee94

Een paar artikelen terug schreef ik al over mijn uitgave en dat ik deze in artikelen wil delen. Nu is het dan eindelijk. Ik heb een naam voor mijn rubriek; "Mijn portemonnee" en vandaag kunnen jullie het eerste deel lezen. 

Lees verder...


Automatische afschrijvingen : 85,50
Iedere maand heb ik een aantal vaste afschrijvingen. Een aantal van deze bedragen zijn al afgeschreven. Namelijk mijn lenzen, de Beautybox en een vast bedrag dat iedere 1e van de maand naar mijn spaarrekening gaat. 

Sinterklaas & kerst cadeautjes €54,65
Dit is een behoorlijk bedrag, maar ik heb dan ook twee keer Sinterklaas gevierd en ben al begonnen aan wat Kerstinkopen. We hadden voor Sinterklaas een budget en dat tikt al aan. Ik ben, net als vorig jaar in Deurne inkopen gaan doen voor Sinterklaas. Ik vind het leuk om voor anderen cadeautjes te kopen, dus geniet volop van alle feestdagen die nu in volle gang zijn. 

Eten en drinken €49,92
Slik, dit is een behoorlijk bedrag. Dat terwijl ik eigenlijk het idee heb dat ik helemaal niet meer zo veel broodjes haal. Wel heb ik op 2 december mijzelf op het station getrakteerd op een coffee to go (€2,40), die overigens echt niet lekker was en heb ik behoorlijk wat uitgegeven aan snoep. 

OV  €30,91
Yes, eindelijk een bedrag dat me alles meevalt. Ik heb 1 keer mijn OV opgeladen me een bedrag van €30,91. Dit was op 3 december. Op 4 december ging ik met de trein naar Deurne, waarvoor ik minimaal 20 euro op mijn OV moet hebben. Nu ik meer met de bus doe heb ik een aantal dingen ontdekt. Er gaat zelfs een bus van Helmond centraal station naar 't hout, wat voor mij echt super chill is. Ik zit nu 10 minuten in dat busje in plaats van 3 in de trein, maar dat valt ook wel te zien aan het prijskaartje. In plaats van €2,20 betaal ik nu maar 70cent. Ook hoef ik nu minder rekening te houden met mijn saldo, omdat ik nu niet meer iedere dag naar Eindhoven hoef, waar ik per treinrit een saldo van minimaal €20,- moet hebben. 

Duitsland €56,40
Afgelopen weekend ben ik naar Duitsland geweest, naar Kevelaer om precies te zijn. Ik ben echt los gegaan en jullie kunnen volgende week de shoplog zien. 
Ik ga niet zo heel erg vaak naar Duitsland, maar probeer er wel wat meer heen te gaan. Binnen een uurtje zijn we over de grens. 

Random :  €30,73
Ik moet zeggen dat dit bedrag ook nog mee valt. Ik kocht wat dingetjes die ik eigenlijk niet nodig heb, zoals micorvezeldoekjes (€1,- voor 4st). Ik was toevallig in de Action voor Sint inkopen en zag ze liggen. Het is zo'n typisch product dat ik altijd vergeet. Over het algemeen zijn qua random winkels toch Action en Kruidvat een grote valkuil voor mij. Ik koop er vaak dingen die eigenlijk onnodig zijn. 

Totaal : €308,11
*Slik* Toch schrik ik van dit bedrag. De maand is pas halverwege en als ik zo doorga kom ik er niet. Natuurlijk shop ik niet iedere maand voor €55,- in Duitsland en zit het jaar niet vol met feestdagen. December is gewoon een dure maand. 
Waarschijnlijk kunnen jullie volgende week weer een "Mijn portemonnee" verwachten, want ik wil dit vaker terug laten komen. 

Liefs, 
Eline 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten