18 december 2015

Teacozy december 2015 || Elinnee94

Vandaag heb ik weer een Teacozy artikel voor jullie. Ik laat de unboxing zien en bespreek in onderstaand artikel de thee wat uitgebreider. 


Lees verder...




De theeën:


Nu het weer najaar is en het buiten kouder is, vind ik het weer heerlijk om van de winterse theeën te genieten. Het is dus totaal geen straf om de theeën van de december editie uitgebreid te testen. 

Rooibos - Gatsby's finest



Tijdens het scheppen ruik ik de koffiebonen erg goed. Wanneer de thee eenmaal is gezet, ruik ik de kaneel in combinatie met de koffieboon. Ik vind deze thee een erg winterse geur hebben. Wel moet je opletten dat je hem niet te sterk zet want de thee is vrij licht van kleur en laat je het zakje er al snel te lang inhangen. 


Deze geurige thee is vernoemd naar Jay Gatsby, de feestende miljoair van Fitzgerald. De thee zou moeten smaken naar room en cognac.

De ingrediënten van deze thee zijn : rooibos, johannesbrood, appel, cacaopitten, kaneel, natuurlijk aroma, koffiebonen, nootmuskaat en eikenhout extract. 

Groene thee - Schijnhulst


In de video heb ik al het stukje achtergrond informatie voorgelezen. Het zou een honing zachte melange moeten zijn, met delicate groene theebladeren gecombineerd met mild zoete schijnhulst.

Mijn mening was echter niet zo positief. Ik vond de geur typisch voor groene thee, maar dan iets muffer. Verder vond ik de thee niet heel boeiend, een beetje rokerig van smaak. Nee, niet zo mijn ding. 


De ingrediënten zijn:  Chinese groene thee, schijnhulst (osmanthus)

Zwarte thee - Kerst 


De geur van deze thee is erg sterk en ruikt naar amandelspijs. De smaak valt echt reuze mee. Ik had verwacht dat deze behoorlijk aanwezig zal zijn door de geur, maar dat is gelukkig niet zo. Je proeft een lichte amandel smaak en doordat het een zwarte thee is, proef je ook wel een beetje de licht rokerige smaak. 


Volgens de achtergrond informatie is deze thee kruidig & nootachtig, met gezoete amandelen en Chinese Ceylon. Een perfecte thee om met de hele familie op een koude kerstavond bij de openhaard te nuttigen. 

De ingrediënten zijn: Ceylon, kruidnagel, sinaasappel, hibiscus, amandel, walnoot en korenbloem.


Zwarte thee - Cranberry Granaatappel



In deze thee ruik ik een erg sterke framboos geur. Ook is het een typische theegeur, die me in het begin simpelweg doet denken aan een bosvruchten thee. Ik vind hem heerlijk. Deze thee dronk ik voor het eerst bij mijn oma en heb toen bij haar de kerstboom gezet, waardoor ik mijn thee een beetje was vergeten. Hij was dus koud geworden en ik moet zeggen dat het, ook koud, een heerlijke thee was. 


De achtergrondinformatie die bij deze thee zit is van cool mint. Ik dacht tijdens het lezen al: "er klopt iets niet". Helaas kan ik jullie hier dus niet veel meer over vertellen.
Wel kan ik jullie vertellen wat de ingrediënten zijn. Dit zijn namelijk zwarte thee, cranberry, granaatappel, framboos, rozenblaadjes en aroma. 

Dit was dan alweer de teacozy van december, ik hoop dat jullie het leuk vinden. 
Laat achter bij de comments wat jou favoriete thee is. Ik ben benieuwd. 

Liefs, 
Eline  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten