21 maart 2016

Mijn portemonnee #12 week 11 (14 tm 20 maart) 2016 || Elinnee94

"Mijn portemonnee" is een vaste rubriek geworden op Elinnee94. Om zo inzicht te krijgen in de uitgave die ik doe.
Qua boodschappen zal het bedrag reuze meevallen, omdat ik op een aantal dingen heb gelet. Wel ben ik afgelopen weekend weer naar Duitsland geweest en hier heb ik toch we weer wat producten ingeslagen.
Ben jij benieuwd wat ik heb uitgegeven de afgelopen week?
Lees dan verder...


Boodschappen €26,69
Ik heb gebruik gemaakt van een scoopy aanbieding. Een pot appel-kaneel stroop van €1,23 kon ik gratis proberen. Dit geld heb ik al van de boodschappen afgehaald, omdat dit ook al is teruggestort. Ik merk dat het afwerken van een lijstje veel prettiger is. Ik heb afgesproken "neem alleen dingen mee die op het lijstje staan". Mocht ik iets in de winkel tegenkomen en denken "oja dat heb ik ook nodig" of "dit wil ik ook", dan moet ik dat maar onthouden en op mijn volgend lijstje zetten. Ik pin nog steeds op maandag €50,- voor de boodschappen en hiermee red ik het prima. 


Taxi €16,80
Het is gek, dat ik iedere keer schrik van de bedragen van de taxi, want het is helemaal niet duur om met zo'n taxpas te reizen. Dit keer was ik in totaal €16,80 kwijt. 

Vaste uitgave €15,-
Het bedrag van €15,- voor de Beautybox is weer afgeschreven. Het blijft altijd een feestje om de Beautybox te ontvangen, maar ik merk dat ik mijn producten toch liever zelf uitzoek. Langzaam begin ik te twijfelen om mijn Beautybox op te zeggen....*slik* ik had nooit gedacht dit ooit te zeggen (of typen)

Duitsland €51,05
Een flink bedrag na een kleine middag shoppen. In totaal ben ik ongeveer twee en een half uur in Duitsland geweest. Ik heb geshopt in Oberhausen (CentrO). Het eerste uur heb ik mij voornamelijk gevestigd in de DM, waar ik bij de kassa schrok van het bedrag (op een positieve manier). Ik had namelijk ingeschat dat ik rond de 50 tot 60 euro kwijt zou zijn. Dit was uiteindelijk €35,40. Ook ben ik bij Kiko in de sale geslaagd voor een leuke giftset, die mijn aandacht rond de feestdagen al trok. Ik betaalde hier uiteindelijk maar €9,90 voor.  

Extra €26,09
Dit bedrag vind ik toch wel aan de hoge kant. Ik had verwacht dat dit niet zo veel zou zijn. Mede komt dit de kaart van Itunes die ik kocht. Het kleinste bedrag dat je kunt aanschaffen is €15,-. Ik wachtte al een tijdje op de dag dat ik mijn geliefde Geocache app kon instaleren. Eindelijk hakte ik de knoop voor mijzelf door. Nu we het toch hebben over Geocache...  Tijdens het cachen kocht wat drinken en een snack bij het tankstation. Hiervoor was ik €2,60 kwijt. Op zondag ging ik nog even naar Kruidvat, hier haalde ik naast een nieuwe foundation ook nog paaseitjes. Wat zijn die krengen duur. 

Totaal €135,63
Ik weet natuurlijk dat die €51,05 van Duitsland wel aantikt en ondanks dat ik wel eens meer heb uitgeven, schrik ik toch een beetje van dit bedrag. Ik denk dat ik wat minder geld uit had moeten geven bij Kruidvat. De komende maanden hoef ik me in ieder geval geen zorgen te maken over gebrek aan shampoo, want in Duitsland heb ik hier behoorlijk van ingeslagen. Jullie kunnen de shoplog nog verwachten. Waarschijnlijk komende vrijdag. 
Wat ik komende week anders ga doen? Minder "onnodige" dingen kopen. Dit gaat misschien wat moeilijk worden, omdat ik graag cadeautjes geef en er weer een feestweekend aan zit te komen.

Liefs, 
Eline 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten