11 mei 2016

3 MAC lipsticks review || Elinnee94

Al een tijdje liggen deze lipsticks op een review te wachten. Toen namelijk het idee van de 'lipstick challenge' in me op kwam, bestelde ik ook wat MAC lipsticks.
Deze review heeft al best een tijdje op zich laten wachten, want de (product)foto's zijn nog van half januari en ook had ik al wat aantekeningen gemaakt. 


In deze review laat ik niet één, niet twee, maar drie MAC lipsticks zien.
Lees verder...



Ik ben dol op MAC lipsticks en op het moment dat ik besloot te bestellen (begin dit jaar), had MAC er een limited edition waar ik graag een lipsick van kocht. 



Among the fireflies -  Cremesheen

Among the fireflies komt uit de ‘faerie whispers’ collectie van MAC. Het is een lipstick met een cremesheen finish.
 



In de huls ziet deze lipstick er aardig bruin uit en dat is voor mij nog al een uitdaging.

Tijdens het aanbrengen merk ik dat deze lipstick wat stroever is dan ik van een cremesheen ben gewend.
Deze lipstick is wat donkerder dan mijn eigen lipkleur en geeft een look een rebelse twist.





Een vrij gewaagde najaarskleur, maar ook deze lente en zomer zie je veel bruinkleuren terugkomen.

Op het eerste gezicht komt deze kleur veilig en nude over, maar kan aardig ‘ruig’ uitpakken.





Retro - Satin

Al een tijdje had ik Retro op het oog. Ik ken Retro eigenlijk alleen uit ‘MAC swatch’ video’s.

Retro heeft een satin finish, niet te verwarren met de "Retro matte" lipsticklijn.
 




Retro is een roodbruine kleur.
Van de satin lipsticks van MAC ben ik gewend dat ze wat stroever aanbrengen, zo ook deze. Ondanks dat hij vrij stroef aanbrengt, voelt de lipstick niet uitdrogend aan.



 


Retro heeft een burgundy ondertoon, waardoor ik hem erg draagbaar vind in de koudere maanden. Met een prachtige blush en highlighter zou je deze ook prima kunnen dragen naar een feestje.





Ruby Woo – Retro matt

Ik heb me lang voorgenomen niet aan deze trend mee te doen.

Rood is rood en hoeveel rode lipstick kun je hebben?  “Nou, niet genoeg” zei een stemmetje in mijn hoofd steeds maar weer.
Ruby Woo is een prachtige klassiek rode kleur, de me doet denken aan de 50’s. 



Ik draag deze lipstick graag met een primer (ook van MAC). Matte lipsticks van MAC staan er toch wel om bekend dat ze je lippen uitdrogen, zeker de Retro matte lipsticks.

Van mezelf heb ik nogal wat velletjes en draag dus graag een primer onder veel lipsticks.

Door de primer brengt deze lipstick gemakkelijk aan, maar slijt deze ook sneller.
 



Ruby Woo is prachtig voor een feestje of als je gewoon erg van rode lipstick houd en wel in bent voor een gewaagde lipstick.

Ik ben erg blij met deze aanwinst. 


MAC lipsticks zijn niet goedkoop, namelijk €19,50 per stuk. Je kunt ze online bestellen bij Douglas en MACcosmetics, maar ook in sommige Douglas en Bijenkorf filialen verkopen ze MAC.


Zijn jullie bekend met deze lipsticks en wat is jullie mening erover?
Ik lees jullie reacties graag. 

Liefs,
Eline

Geen opmerkingen:

Een reactie posten