4 mei 2016

Films van de afgelopen maand #1 april 2016 || Elinnee94

Films kijk ik eigenlijk niet zo vaak. Naar de bios gaan doe ik eigenlijk ook nooit, tenzij er echt een hele toffe film draait en mijn nichtjes mee gaan (haha, zij zijn eigenlijk de enige met wie ik naar de bios ga).
Toch vind ik het, zo nu en dan, ook wel eens fijn om heerlijk op de bank naar een film te kijken. 
De laatste week heb ik een aantal films gekeken en het leek me leuk deze met jullie te delen. 

Ik zal dit onderwerp maandelijks laten terugkomen. Nu kwam het toevallig zo uit dat ik een paar avonden achter elkaar een film heb gezien, maar het kan ook zo gebeuren dat er in een maand maar 2 films worden gekeken. 



Ben jij benieuwd welke films ik de afgelopen maand heb gezien en wat mijn mening daarover is? 
Lees dan verder....


Room
De reden dat ik weer een film wou zien was Room. Room is een film over een vrouw die met haar zoontje vast zit in een kamer. Het zoontje (Jack) denkt dat de kamer de wereld is, daarbuiten is de lucht en dan komt de hemel.
Jack houd van TV kijken en het liefst kijkt hij Dora. 
We leren Jack kennen als een bijna 5jarige, slimme jongen. Die weet dat alles wat hij op TV ziet nep is.
Wanneer hij 5 jaar wordt verteld zijn moeder dat er buiten de kamer een echte wereld is.
Een erg aangrijpende film. Ik jank snel, zo ook een aantal keer bij deze film.
Ik heb zelfs begrepen dat als je net vader/moeder bent geworden, je deze film ook maar beter kunt overslaan (of je moet een voorraad zakdoeken bij de hand hebben).

Ik zal ook een trailer plaatsen, maar deze vind ik wel erg veelzeggend. Hij verraad bijna de hele film. 


Het boek 'kamer' staat inmiddels ook al hoog genoteerd. Al ben ik niet vaak een voorstander van én boek én film, ik kan niet wachten om ook aan het boek te beginnen. Maar moet van mezelf eerst een ander boek uitlezen, waar ik nu mee bezig ben.



Zootopia
Ik denk dat iedere volger van mij wel weet dat ik groot Disney fan ben. Toen ik zag dat er een nieuwe Disneyfilm was, genaamd Zootopia, moest ik deze natuurlijk zien. 


Na het zien van deze hilarische trailer kon ik niet meer wachten. Wel schrok ik van wat beelden die ik zag. 
Kort samengevat zou ik de film omschrijven als 'heftig, grappig en emotioneel'. Dat stukje emotioneel kan natuurlijk ook aan mijn gevoeligheid en hoog jankgehalte liggen. Good Job Disney! 
De film begon grappig en gevoelig, een echte Disney topper naar mijn idee. 
Op een bepaald punt dacht ik "wow, ik moet er niet aan denken dat mijn nichtje van zes dit ziet" en zou dit meer aanraden voor de oudere Disney fans.
Nu denk ik dat kinderen, jonge kinderen, met een heel ander oog naar deze film zouden kijken dan wij (jong)volwassenen. 
Al met al vind ik het echt een aanrader voor jong en oud. 



Beauty & the Beast
Een van mijn Disney favorieten. Het was alweer een tijdje geleden dat ik deze film had gezien. Het blijft een prachtige film.



 
Brave
Als echte Disney lover kan ik het bijna niet over mijn hart verkrijgen, dat ik deze film nog nooit had gezien. Ik heb me er zelfs op betrapt dat ik vele klassiekers eigenlijk nooit echt heb gezien. Tijd voor een inhaal race dus. 
Brave stond al een tijdje op mijn lijstje en hier ben ik ook al verschillende keren aan begonnen, maar iedere keer liep deze in de eerste minuut al vast. 
Nu was het dan eindelijk tijd voor 'Brave'.
Uiteindelijk viel me deze film best tegen. Ik had verwacht dat Merida meer op avontuur ging.
Jammer hoor. 



Toy Story
Ik kan me niet zo goed meer herinneren wanneer ik voor het laatst Toy Story heb gezien. Op de valreep van april was het tijd voor het 1e deel van Toy Story. 
Toen de film net was begonnen, dacht ik meteen aan de speeltjes die ik vroeger had. Het trolletje, Mr. Potato head en een microfoon met cassette recorder.
Hoe cool is het dat wij (mensen van mijn leeftijd en ook wat jaar ouder) later aan kinderen, kleinkinderen etc. kunnen laten zien waar wij vroeger mee speelde?
Hoe zullen zij reageren, als we vertellen hoe blij we daar mee waren? 
Na het zien van deze film, kan ik niet wachten om de andere delen te zien. 
Mijn mening daarover zul je lezen, in de 'Films van de afgelopen maand mei'. 


Ik hoop dat jullie het een keer leuk vonden, te weten wat voor films ik zo nu en dan kijk en mijn mening daar over.

Liefs, 
Eline


Geen opmerkingen:

Een reactie posten