23 augustus 2016

Nooit gereviewd ?! Essence bloggers beauty secrets palette || Elinnee94



Toen de Bloggers Beauty secrets in de Limited edition schappen lag, heb ik de hele collectie aangeschaft. Alle palettes en alle bijbehorende lakjes.

Over de nagellak hebben jullie al een review kunnen zien. 

Vandaag is het de beurt aan de palettes.


Lees verder…


Alle vier de pallettes hebben een mooi en uniek design, die terug komt op het etiket op de dop van het bijbehorende lakje.

Duitse Diana van Dfashion ging voor een ontwerp van roze chevron.
Deze combinatie zal ik omschrijven als 'trendy' door het modieuze patroontje, maar ook meisjesachtig door de kleuren.
Haar palette noemt ze het ‘touch up to go one-for-all palette’.
Het palette dat Diana heeft ontworpen is een all-in-one palette. Het bevat oogschaduwkleuren, een duo blush en een primer.
De primer zou je kunnen mengen met een van de blush kleuren om zo een lipkleur te creëren. Dit palette is er voor gemaakt om alles bij de hand te hebben.
De blush noemt ze 'peach & party blush'. Een duo blush die je appart maar ook gecombineerd kunt dragen.
Links zie je de roze blush, rechts de kleuren gemengd en in het midden de oranje/peach kleurig blush. Zelf vind ik de combinatie tussen deze kleuren wel erg mooi. 
De oogschaduwkleuren uit het palette. Wauw wat houd ik van deze kleuen. 
Een mooie roze/mauve kleur (on the mauve eyeshadow) voor bijvoorbeeld op het bewegend ooglid, een bruin (coffee to go eyeshaddow) voor in de arcadeboog en een mooie highlighter (shine on eyeshadow). 
Wat verschrikkelijk was dit. Ik probeerde het palette te gebruiken zoals het bedoeld was. Ik dacht: "Stel ik ga op vakantie en neem alleen dit palette mee... hoe ver zou je dan komen?"
Nou niet ver, want ik voelde me echt een klein kind die een kleurplaat in aan het kleuren was. Ik bespaar jullie de foto's met  gesloten ogen, want dat zag er niet uit. 
Niet om de kwaliteit van de oogschaduw maar om het kwastje. Het kwastje dat erbij geleverd word is vrij stroef, waardoor het super vlekkerig aanbrengt. Dat zou ik niet hebben gezegd, want deze voelt prima aan
Ook ben ik niet zo te spreken over de oogschaduwbasis. De geur is even wennen, maar de substantie is super vettig. 
Heel het karton rondom de oogschaduwbasis is ook vettig geworden. 
Mijn ogen zijn hier iets te gevoelig voor
Ik zou de balm ook niet combineren met de blush voor op mijn lippen, omdat ik het geen prettig gevoel vind. 
Eigenlijk zijn dit de enige nadelen aan het palette. 
Het is niet dat ik het palette slecht vind, in tegendeel. 
Een super leuk idee om een duo blush te combineren met oogschaduw
Als ik op reis ga, zal ik dus zeker dit palette mee kunnen nemen, al moet ik dan wel zelf mijn kwasten en oogschaduwbasis meenemen. 

Dit palette zal ik een 7,5 geven. Omschrijven als 'handig, compact, basic'. 
Voor mij niet geschikt waar het allemaal voor kan dienen, maar dat is persoonlijk.
Dat alles voor de prijs van €4,99 waar ik het voor gekocht heb, vind ik een ruime 7 waard.


De Duitse Palmira van BeautyPalmira ging ook voor roze. Zij ging voor een roze rozen patroontje.
Persoonlijk vind ik het een erg mooi artestiek design. Omdat Palmira voor een roze embleem met de naam van het palette ging, ligt het rozenpatroon mooi op de achtergrond.
De benaming van haar palette ‘vintage rose’ vind ik perfect passen bij het design.
Het palette dat Palmira heeft samengesteld is geschikt voor de ogen.
In totaal zitten er 7 kleuren in het palette. Een daarvan is een crème oogschaduw, die ook als eyeliner gebruikt kan worden. Dan heb je nog 2 highlighter kleurtjes en de overige kleuren zijn vrij nude/roze. 
De linkerkant van het palette heb ik hier zigzaggend geswatched.
De eerste kleur is 'shimmer on you' een prachtige highlighter kleur. 
De tweede kleur ('hazel eyes') zie je bijna niet op mijn hand. Een prachtige nude kleur, mooi voor op het bewegend ooglid. 
De derde kleur is 'velvet rose', deze is ook lastig te zien op de swatches op mijn hand.
'Earth & love' is een donkerbruin met shimmer en 'charming mauve' een donkere mauve kleur. 
Dit zijn de kleurtjes aan de rechterkant. 
De crème oogschaduw/eyeliner 'secret key eyeliner' was lastig te swatchen. 
Highlighter 'hello glow!' heb ik ernaast geswatched.
De uiteindelijke ooglook. Eyeliner is nooit echt mijn kwaliteit, maar ik moet zeggen dat ik deze wel goed gelukt vind. 
Ik heb wederom het kwastje gebruikt, dat erbij zat. Dit is hetzelfde soort kwastje als bij het palette van Diana.
Wat houd ik van dit palette. Ik kan dan ook niet anders dan het een 8,5 geven. 
Het zijn echte Eline kleuren en ook nog eens een eyeliner waar ik mee kan werken. Zo'n practig oogschaduwpalette voor €4,99 vind ik een budget topper.
Good job Palmira.
 

Engelse Mary van Strikeapose ging voor een bijzonder patroontje.
Verschillende bruintinten in asymmetrische driehoeken.
Mary noemde haar palette ‘Shape & shadows’. Daarmee past ze zich helemaal aan, in de trend van het shapen en contouren. 
Het palette bevat naast vier verschillende bruin tinten ook een highlighter en een primer.
 Dit zijn de swatches van de oogschaduw kleuren. Van links naar rechts zie je 'hazel grove', 'Marilyn metallic', 'Audrey Highbrow' en 'Brigitte brown'.
De highlighter uit het palette heet 'highlighter Billie vanilli'. De oogschaduwbasis in dit palette is ook een wenkbrauwwax. 
Dit is de uiteindelijke look.
'Audery highbrow' gebruikte ik ook om mijn wenkbrauwen in te vullen. De 'prime & fixing wax' gebruikte ik zowel als oogschaduwbasis, als wenkbrauw gel/wax. Ik vind wax op mijn ogen niet prettig aanvoelen en ook op mijn wenkbrauwen vind ik het gewoon niet prettig. Wax als oogschaduwbasis kende ik nog niet, maar voor de wenkbrauwen wel. Daar heb ik het nooit helemaal fijn voor gevonden. 
Het kwastje dat bij het palette zit is echt bedoeld voor de wenkbrauwen. Een kleine spoolie en wenkbrauwkwastje zijn gecombineerd.
Erg leuk dat er ook een spoolie bij zit. 

Misschien niet erg aan de review te zien, maar dit palette heeft mij een beetje teleur gesteld. Er zijn zo veel nude palettes, dus waar is de knaller in dit palette? 'Marilyn metallic' vind ik wel erg gaaf en ook handig dat er een wenkbrauwpoeder in dit palette zit. 
Maar origineel zijn deze kleurtjes niet. Ik durf te wedden dat je voor €4,99 ook een ander mooi nude palette kunt vinden.
Ik geef dit palette een 6.


(Onze) Nederlandse Serena van Beautylab waande zich naar de wereld van 1001 nacht met haar palette.
Haar design doet me denken aan een henna tattoo en mandala. Wat ik jammer vind is dat ze voor een wit opdruk, op een lichte beige achtergrond heeft gekozen, waardoor je bijna niets meer van het patroontje ziet. Haar embleem knalt er dan wel weer tussenuit.
The glow must go on’ is de naam van haar palette. 
Serena heeft zich duidelijk geïnspireerd op de wat donkerdere huidjes.
Een highlighter en drie bruintinten voor op de ogen. Ook bevat dit palette een multibronzer, bestaande uit drie kleuren die je ook los van elkaar op de ogen kunt gebruiken.
De swatches van bronzer/oogschaduw 'glowing bronzer'. Bovenaan zie je de kleuren gemengd. De andere drie streepjes zijn de kleuren los van elkaar van licht naar donker. In het palette zitten ze precies andersom.
Om de bronzer heen zitten nog 3 andere oogschaduws. Een donkerbruine in de kleur 'sandalwood eyeshadow', een witte highlighter in de kleur 'honey glow highlighter' en een oranje/bruin met de naam 'cinnamon eyeshadow'.
Buiten het feit dat ik er op deze foto niet heel wakker uit zie, staan deze kleuren mij ook niet al te best. Ik heb de roze kleur van de multibronzer gebruikt, gecombineerd met 'cinnamon eyeshadow'.
Het is dat ik geen getinte huid heb, want ik was zo benieuwd hoe de prachtige glow zou uitpakken. Helaas durf ik het niet aan dit op mijn gezicht te testen. Misschien moet ik het een keer proberen als blush.
De roze kleur uit het palette vind ik prachtig, maar verder zijn veel van de kleuren te donker voor mijn huid. 
Ik combineer dit palette daarom graag met dat van Mary, want daar kunnen wel prachtige looks uit komen. 

Het palette van Serena geef ik een 6,5. Ik kan niet zeggen hoe het voor de donkerdere huidjes is, maar heb het ook bij Serena gezien en daar zag het er prachtig uit. 
€4,99 voor een palette is niet veel.


Essence laat met deze LE zien dat eigenlijk iedereen een prachtig betaalbaar palette kan samenstellen. Ongeacht de kleuren, texturen en finishes. Of je nu een palette ontwerpt alleen voor de ogen, of juist voor heel het gezicht. Super tof Essence dat jullie een aantal bloggers de kans hebben gegeven, een eigen palette te maken. 

Waarom deze review zo lang op zich heeft laten wachten is waarschijnlijk ten eerste omdat ik niet heel tevreden was over de foto's. Ook over het bewerken van de foto's was ik niet helemaal tevreden. Ik had eerst een soort collages gemaakt, maar hierdoor kwam ik voor de review alleen maar in de knoop.
Wat waarschijnlijk ook mee speelt is onzekerheid. Iedereen was super enthousiast toen bekend werd dat Serena mee mocht werken aan een Limited Edition van Essence.
Overal zag ik het palette van Serena voorbij komen en daarom dacht ik, misschien is mijn mening overbodig. Hierdoor heb ik de review nooit online gezet, want een 'grote' blogger ben ik niet. 

 
Ik hoop dat jullie de review alsnog leuk/nuttig vonden.
Heb jij een (of meerdere) palette van deze LE in huis?
Zo ja, laat dat dan achter bij de comments. Ik ben beniewd naar jullie mening.

Liefs,
Eline

Geen opmerkingen:

Een reactie posten