15 september 2016

Lekker lees weer #6 Costa del Sol - Suzanne Vermeer || Elinnee94

 
Het is alweer een hele tijd geleden, dat ik een "Lekker lees weer" artikel plaatste. 
De laatste keer was in augustus 2014, toen nam ik me voor iedere maand een lekker lees weer te plaatsen. Ja haha Eline, goede grap. 

Maar vandaag heb ik er weer een voor jullie, ook heb ik er nog een op de planning staan en ben ik alweer begonnen in een nieuw boek.

Ben jij benieuwd naar mijn boek review over Costa del Sol van Suzanne Vermeer?
Lees dan verder..


Het boek & ik
"’t was aan de Costa del Sol (tingelingeling)..." dat zong mijn moeder vroeger altijd als we naar Spanje gingen.

Al ruim een jaar geleden ben ik begonnen dit boek te lezen, maar toen heb ik het om de een of andere reden weggelegd. 
Toen ik net voor de vakantie in Duitsland probeerde verder te lezen, kwam ik er achter dat ik eigenlijk meteen de draad op kon pakken. Gelukkig hoefde ik dus niet het boek weer helemaal opnieuw te lezen. Soms kan het erg handig zijn om zo'n goed geheugen te hebben. 

Waar gaat het boek over?
Het boek gaat over Eline (nee ik was het niet), die sinds een jaar weduwe is. Haar man Alexandro was taxichauffeur en is tijdens een ongeluk om het leven gekomen.

Eline en Alexandro hadden samen 2 kinderen. De puberende dochter Maria en een zoontje Alex.

Eline wil graag terug naar het land waar Alexandro vandaan komt en waar ze elkaar hebben leren kennen; Spanje.

Normaal gesproken zouden ze in de zomervakantie naar de ouders van Alexandro gaan, die in het binnenland wonen, maar dit keer gaat Eline met de kinderen naar de Costa del Sol.

Aangekomen in Spanje, komt Eline er achter dat het niet de vakantie gaat worden die ze had gehoopt. Ze ontvangt anonieme dreig SMS-jes over haar zoon Alex.


Spanning?

Na het lezen van sommige hoofdstukken dacht ik “ja het is wel mooi geweest voor vandaag” en kon had boek prima wegleggen (dat is me ook zo’n jaar gelukt hahaha).

Toen ik bezig was met ongeveer de laatste 10 hoofdstukken, merkte ik dat het dat het moeilijker werd om het boek weg te leggen.

Soms denk je wel eens “wie is nu eigenlijk de dader?”, en op den duur hield ik een aantal opties open. Je zou het uiteindelijk wel een voorspelbaar boek kunnen noemen, maar de heftige scene die zich de laatste hoofdstukken nog afspeelt, dat is alles behalve voorspelbaar.

Je zit op dat moment zo ‘in’ het boek, dat je even alles om je heen vergeet.



Aanrader?

Ik heb dit boek voor ongeveer €15,- gekocht. Inmiddels zie ik het boek voor €10,- bij Bol.com en Bruna.

Als je van thrillers houd en de schrijfstijl van Suzanne Vermeer kent, dan moet je dit boek zeker hebben gelezen.

Suzanne Vermeer behoort zeker tot een van mijn idolen (op schrijf en lees gebied) en dit boek is (tot dusver) een van mijn favorieten.

Het volgende boek waar ik mij in ga wanen, word wat persoonlijker (alsof Eline niet persoonlijk genoeg was).



Dit boek geef ik een 8,5.

Ik houd heel erg van lezen en alles wat me woorden te maken heeft.

Dit boek geeft spanning en zorgt er voor dat ik, wanneer ik het heb weggelegd, het verhaal weer makkelijk op kan pakken.
Ook heeft het momenten dat ik het niet weg kan leggen en dat vind ik in een boek erg belangrijk. 

Ik hoop dat jullie iets aan de review hebben gehad.


Liefs,
Eline ♥
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten