19 september 2016

Mijn portemonnee week #37 (12 tm 18 september 2016) || Elinnee94



De afgelopen week heb ik zo veel mogelijk op mijn geld proberen te letten.
Ik ben begonnen met de Portugal reis over te maken naar mijn ouders. Ik doe dit per week, omdat dit in mijn ogen minder ‘shocking’ is. Eigenlijk onzin, want het totaal blijft hetzelfde.
Het bedrag van Portugal heb ik gespaard en het is misschien niet helemaal eerlijk als ik dat mee reken onder de kleuren, maar dat zien we wel bij het totaal van de komende weken.

Lees verder…


Taxi €16,80
Deze week werd ik op dinsdag naar mijn vriend gebracht door mijn moeder, omdat ik schrijftraining had. Op donderdag eten we bij de ouders van mijn vriend en mijn ouders brachten me er heen. Dit scheelde in totaal €5,60.

Boodschappen €21,45
De boodschappen deed ik op dinsdag bij Jan Linders. Er was een 1+1 actie op het wasverzachter, dus daar maakte ik gebruik van. Ook was er 1+1 op de CalvĂ© pindakaas, tijdens zo’n actie is het leuk om eens “echte” pindakaas in huis te nemen. Ook haalde ik champignon die in de actie was voor €0,99.
Ik haalde nog wat crackers bij de Albert Heijn.
Op woensdag ging ik naar Lidl voor brood, broodjes, suiker vrije kauwgom, ontbijtspek en boter. Bij de AH haalde ik toen pannenkoekenmix, een blikje Pepsi, een blikje Cassis en perenijsjes.
Vrijdag kocht ik bij Jan Linders een fles kersen ranja en een pizza die in de aanbieding was.
Op zaterdag deed ik weer boodschappen bij Lidl en Albert Heijn. Bij de AH een 4-pack Pepsi max (blik) en een afwasborstel. Bij Lidl brood, broodjes, koffie melk, hagelslag, kaas en chocolade.
Op zondag ging ik nog even snel naar AH, hier kocht ik bruiswater, een blikje Pepsi MAX, mozarella en pepertjes.
Het totaal van de boodschappen deel ik altijd met mijn vriend, dus daarom lijkt het een heel klein bedrag voor best veel producten.

Overig €173,21
Maandag bestelde ik een nieuwe (reis)fohn op Bol.com en omdat ik niet aan de €20,- zonder verzendkosten zat bestelde ik er ook nog een boek bij. Dinsdag had ik schrijftraining.  Woensdag kochten mijn vriend en ik een prachtige bos tuinanjers (met koopzegels) bij de AH en we deelde de prijs. Ook maakte ik op woensdag het eerste deel van de reis naar Portugal over, of ja eigenlijk maakte ik de reis naar Portugal over. Ik betaalde mijn moeder de heenvlucht en koffer.

Dit was alles wat ik deze week heb uitgegeven.
Totaal kom ik uit op een bedrag van €211,46, wat normaal gesproken “rood” zou betekenen. Maar gezien ik de vlucht heb betaald (wat meer dan de helft van mijn totaal bedrag is), geef ik het de kleur groen/blauw. Een week waarin ik geen echte ‘onnodige’ uitgave heb gedaan.
Ik twijfelde even omdat ik natuurlijk wel die fohn en het boek heb gekocht, maar mijn fohn was echt aan vervanging toe.

Heb jij de afgelopen week een aankoop gedaan waar je spijt van hebt of waarvan je denkt “dat had ik nou niet per se nodig"?
Laat het achter bij de reacties, ik ben benieuwd.

Liefs,
Eline

Geen opmerkingen:

Een reactie posten