12 oktober 2016

Aftershave als primer ?! Kruidvat editie || Elinnee94



De “Nivea man aftershave balm sensitive” is erg populair geworden in ‘beautyland’.
Ook ik ben er aan gaan geloven door een mini te kopen. Het geen wat mij tegenhoud de fullsize te kopen is de porseleinen verpakking.
Ik besloot andere aftershaves te testen, om te kijken of deze hetzelfde resultaat geven als de Nivea “primer”.
Vandaag een review van de Kruidvat sensitive en comfort aftershave balm.

Ben jij benieuwd wat ik van de aftershave(s) vond?
Lees dan verder…



Kruidvat Sensitive
 
Deze aftershave is geurloos. De substantie is vrij dik en heeft een witte kleur. 
Ik heb het idee dat deze aftershave als primer niet veel doet.
De Nivea aftershave trekt sneller in, is lichter van structuur en heeft een (lekkere) mannelijke geur. Ook geeft de Nivea aftershave een verkoelend effect wat ik erg prettig vind en bij deze aftershave mis. 
Ingrediƫnten Kruidvat Sensitive:
Water, glycerine, octaanzuur, ethylhexyl, isononanoate, cetearyl alcohol, polyglyceryl-3 methylglucose distearate, shea boter, amandelolie, phenoxyethanol, dimethicone, glyceryl stearate, sodium cetearyl sulfate, dipropyleenglycol, allanoĆÆne, polyacrylzuur, kaliumsorbaat, Xanthaangom, bisabolol, ethylhexylglycerin, Vitamine E, Indiase wieroor olie, zonnebloemzaadolie, natriumhyroxide, schizophyllan

Een hele lijst.
Dat in vergelijking met de Nivea Sensitive balm.
Die maar een klein lijstje ingrediĆ«nten bevat. 


Water, glycerine, isopropyl palmitate, camille bloesem extract, vitamine E, toverhazelaar, maltodextrine, tapioca, triceteareth-4 phosphate, sodium carbomer, caprylic triglyceride, phenoxyethanol, piroctone olamine, parfum.

Wat ik dan wel weer vrij apart vind aan het lijstje van Nivea, is dat er parfum in zit. Dat zou je niet zeggen voor een product voor de gevoelige huid. 
De hoofdingrediƫnten zijn hetzelfde, waardoor het super geschikt zou moeten zijn om als primer te gebruiken.
Glycerine zorgt als het ware voor een hechtlaag onder je make-up.
In de Kruidvat Sensitive variant zit dimethicone wat een silicoon is.

Ook heb ik de Kruidvat comfort variant aangeschaft.


Kruidvat comfort
Deze aftershave heeft een heerlijke mannelijke geur, die een beetje in de buurt komt van de Nivea aftershave.
Wel heeft deze aftershave balsem, net als de sensitive variant een dikke witte substantie en ook deze geeft geen verkoelend effect.

Ook de ingrediƫntenlijst van dit product begint met water en glycerine.
Dan zie ik eigenlijk meteen alcohol denat staan. Niet geschikt voor de droge huidjes dus.
Ook zie ik ongeveer in het midden parfum staan. Ben je daar gevoelig voor, ook skippen dus.
Wel zie ik veel oliƫn en boters in de lijst staan.
Ook bevat dit product sulfaten, maar in tegenstelling tot de sensitive variant zie ik geen siliconen op de lijst staan.
 

De  sensitive variant vind ik absoluut niet fijn.
Ik heb het idee dat hij op mijn huid blijft liggen en verder niets doet.
De comfort variant vind ik daarin beter, maar kan niet tippen aan de Nivea aftershave balm.
Mijn zoektocht naar een dupe gaat verder. Ik heb ondertussen al wel een nieuwe mini van de Nivea aftershave balm gekocht, omdat ik dus nog geen goede dupe/vervanger heb gevonden.
Deze Kruidvat aftershave balsems kocht ik bij Kruidvat (ofcourse) in een actie. 2 voor €5,-.
Normaal gesproken kost de Kruidvat aftershave €3,49 per stuk en de Nivea Aftershave balsem is €7,49.

Liefs,
Eline


Geen opmerkingen:

Een reactie posten