26 oktober 2016

Films die ik de afgelopen tijd heb gezien #5 aug-september || Elinnee94

Het word wel weer eens tijd voor wat film-reviews. De maand augustus heb ik geen films gekeken, maar in september heb ik er dan wel weer 3 gezien. 
Aangezien oktober ook al weer ten einde loopt, leek het me leuk om de films die ik in september heb gezien met jullie te bespreken.
Ik zal er ook meteen een kleine review van geven.

Ben jij benieuwd naar mijn mening over deze films?
Lees dan verder...


Disney - The Haunted Mansion (2003)
Deze film keken we in Duitsland, toen ik daar begin september met de ouders van mijn vriend was.
Ik ben groot Disney fan en deze film ken ik uit een spelletje.
Het is een film gebaseerd op een attractie in Disney.
Een film met Eddie Murphy dus echte horror zal het wel niet worden met zo'n comedy acteur. 
Na het zien van de trailer (een andere dan deze) had ik een heel ander beeld van de film, dan toen ik de film echt zag. Het is een typische 'spookhuisfilm' die de benodigde komedische aspecten bevat.
De attractie 'haunted mansion' waarop de film is gebaseerd ken ik niet, maar ben wel benieuwd geworden na het zien van de film.

Ik geef deze film  een 6,5. Soms mis ik wat details en belangrijke aspecten, zoals afstanden en ligging. Een leuke film voor wat spanning of Halloween. 
Ook vergelijk ik mijn cijfer (zoals altijd), maar dit keer heb ik dat niet bij IMDB gedaan, maar bij Metcritic. Van de "profs" krijgt deze film een 3.4 en van de "fans" een 5.4.


Me before You (2016)
Deze film is nog niet zo lang uit, maar stond toch al een tijdje op mijn "must-see-list".
Jeetje, wat stelde deze film mij teleur. Je zit heel de film liefdevol te janken en dan word plots je ziel ingetrapt.

Opzich vind ik het best een emotieloze film en deze film krijgt daarom dus ook echt niet hoger dan een 6 van mij. 
De profs van Meta geven deze film een 5.1 en de filmliefhebbers een 6.6.
Deze film laat je echt met een kut-gevoel achter.


White Chicks (2004)
Het was vriendlief die er mee kwam om deze film te kijken. Waarop ik reageerde met: "klinkt als een saaie wijven film". Hij vertelde dat hij de trailer had gezien en deze maakte mij ook nieuwsgierig.
Normaal gesproken houd ik niet van dit soort films, maar deze film (en het idee er achter) vond ik toch wel grappig. Om de twee donkere acteurs moet ik zo hard lachen. 
Ja voor mij is deze film echt een aanrader en geef hem toch een 7. Op Meta krijgt deze van de profs een 4,1 en van de fans een 5.6 Dit had ik niet verwacht.

Welke films heb jij de afgelopen tijd gezien?
Laat het achter bij de comments.

Liefs,
Eline

Geen opmerkingen:

Een reactie posten