25 oktober 2016

Garnier micellair water voor langhoudende en waterproof makeup || Elinnee94

Het Garnier micellair water is ondertussen erg bekend in beautyland. Ik heb die met de roze en groene dop al eens ooit opgemaakt, maar sinds heeft Garnier een nieuwe variant. 
Een die ook waterproof en langhoudende makeup zou moeten verwijderen. 
Hiermee onderscheid Garnier zich van de overload aan reinigingswater dat nu eigenlijk overal te koop is. 

Ben jij benieuwd wat ik van dit product vind?
Lees dan verder...

 "Reinigt, verwijdert en kalmeert" staat op de verpakking van dit product. 
Ook beweert Garnier dat deze langhoudende en waterproof verwijderende reiniger niet vettig is en je deze niet hoeft af te spoelen.
Super handig. 
Het is een 2 fase product, wat wil zeggen dat het product 2 verschillende substanties bevat (waarvan 1 olie) en je deze moet schudden om een geheel te krijgen.
 De bovenste (olie) laag lijkt wel goud. Wanneer je goed schud en er één geheel ontstaat ziet dit er een beetje troebel uit. De olie trekt ook al weer snel naar boven, dus met dit product moet je snel handelen. 
Ook wanneer ik het product op een watje doe, merk ik goed dat het een olie product is. Op mijn ogen heb ik deze reinger wel getest (er staat tenslotte op de verpakking dat het daarvoor geschikt is), maar had het gevoel dat mijn oogleden nat en vettig waren.
Dit probleem had ik ook op mijn gezicht.
Ik had 's avonds na het reinigen geen creme meer nodig, omdat dit product al zo vettig is. 
Garnier beloofd dat het geen vettig laagje achter laat, maar dat doet het dus wel.

Dat dit product vettig is, snap ik goed als ik zie dat een van de eerste ingrediënten op de lijst argan olie is. Ook hoog in de ingrediëntenlijst staat Benzyl alcohol, watt geen slechte alcohol soort is, maar juist een vettige.
Als een van de laatste ingrediënten zie ik parfum staan. 
Let je dus op ingrediënten, dan zie ik er al zo een aantal tussen staan die je liever wil vermijden.

Voor mij is dit product absoluut veel te vettig. Normaal gesproken ben ik erg tevreden over de micelaire reinigers van Garnier, maar helaas is het bij deze waterproof variant een ander verhaal. 
Ik heb namelijk niet het idee dat hij mijn make-up verwijderd, maar alleen maar mijn gezicht/ogen vetter maakt. 

De Garnier micelaire reiniger voor langhoudende en waterproof makeup is te koop bij de drogist voor €6,50. Ik heb hem destijds bij Kruidvat tegen inlevering van punten gratis gehaald, maar Garnier heeft met regelmaat acties dus de volle mep hoef je er niet voor neer te leggen. 

Draag je vaak waterproof of langhoudende makeup en ben je nog op zoek naar een goede reingier?
Dan kun je deze van Garnier natuurlijk proberen, maar let dan niet op wat dit product beloofd. 
Een vettige laag laat hij wel degelijk achter, dus houd daar rekening mee. 

Zelf ga ik dit product nog wel verder gebruiken voor het verwijderen van swatches, maar voor mijn gezicht niet meer. Ik heb nu eenmaal een gevoelige huid en merk dat mijn huid olie net prettig vind. 


Heb jij ervaring met dit product?
Laat je mening dan ook zeker achter in de reacties.

Liefs,
Eline

Geen opmerkingen:

Een reactie posten