26 juni 2017

Persoonlijk: Update. Mentaal uitgeschakeld || Elinnee94

foto oktober 2016 Portugal Salgados Dunas

Het gevoel, dat je mentaal zo veel energie van je gevraagd word dat je letterlijk geen raad meer met alles weet.
Dit overkwam mij vorige week.
Het zal jullie vast niet zijn ontgaan, dat er de afgelopen week geen artikel en/of video online is gekomen. 
Dit omdat ik er mentaal best even doorheen zat.
Ik wist geen raad met mijzelf en heb vooral veel gerust. 
In deze update vertel ik je meer over mijn gezondheid van dit moment en wat mijn plan is met mijn blog en YouTube.

Lees verder...
 
Het was belachelijk warm de afgelopen week, althans voor Nederland en met name een aantal dagen.

Zelf heb ik, zoals misschien een aantal van jullie wel weten al wat 'beperkingen', gezondheidsklachten wil ik het niet noemen. Voor de mensen die het niet weten zal ik mijn 'coctail' eens omschrijven. 

Ik heb een vorm van Autisme (asperger), een communicatie verwerkings- stoornis. Waardoor ik met sociale contacten, emoties en vooral bepaalde situaties net iets meer moeite heb dan het gemiddelde persoon. Ik ben 23, maar op moeilijke momenten kan ik zomaar transformeren in een kind van 2 (dat zeg ik altijd voor het gemak, maar voor jullie houd maar 5 aan). Ik stel veel vragen, kan zomaar in huilen uitbarsten etc.
Daarbij heb ik ook nog een vorm van Epilepsie (absences). Ik heb hier ooit een video over gemaakt, maar is al vrij oud misschien tijd voor een update? 
Deze 2 'beperkingen' (om het maar even zo te noemen) kunnen lekker op elkaar inspelen. Beide spelen zich namelijk af in de hersenen. 

Deze informatie heb je misschien nodig bij het lezen van de rest van dit artikel, want afgelopen week ging het met mij helemaal mis. 

Op zondag avond kreeg ik last van paniekaanvallen, ik heb ook emetofobie (angst voor braken/misselijkheid en alles wat daarbij komt kijken). Ik heb hier wel pilletjes voor en heb er niet zo heel vaak meer last van. Wel merk ik dat ik de paniekaanvallen krijg, op momenten dat het met mij niet zo goed gaat. 

Ik zou eigenlijk vorige week en die week daarvoor vrij zijn, vakantie. Maar wegens problemen bij het verhuurbedrijf van de boten (ik zou gaan zeilen) was deze reis niet door gegaan en heb ik dus besloten gewoon door te werken. 
Mijn lichaam vond dit denk ik niet zo leuk en laten er op mijn werk nu ook nog eens een hoop veranderingen gaande zijn. 
Ik zal even een aantal dingen voor jullie opsommen (ik werk in de supermarkt):
  • vakantiekrachten, mensen die examen hebben gedaan etc.
  • een nieuw aanspreekpunt
  • een nieuwe baas
  • veranderingen in mijn takenpakket (een taak valt weg)
Voor een 'normaal' persoon zouden deze dingen misschien al lastig zijn, maar die kan zich waarschijnlijk snel herpakken. Ik heb daar misschien iets langer de tijd voor nodig en krijg gelukkig goede ondersteuning van mijn jobcoach en waar nodig ook van mijn (thuis) begeleidster. 
Ik ben altijd op woensdag vrij en deze dag heb ik vaak echt nodig om bij te tanken. Ook in het weekend probeer ik vaak alle zeilen bij te zetten en mijzelf te herpakken. Meestal gaat dit goed, maar afgelopen weekend niet. 
Ik werd maandag wakker en (had eigenlijk zondag avond al zoiets van "ik weet niet of ik morgen wel kan werken") alles in mijn lichaam deed pijn. Ik kon wel huilen. Ik wil mijzelf niet aanstellen, maar besloot me toch ziek te melden op het werk. Ik merkte dat alles op mijn absences ging werken en ik er mentaal niet helemaal bij was. Ik zat in een soort andere wereld. 

Ik probeerde rustig aan te doen en te genieten van de zon, maar ik bleef met een aantal dingen in mijn hoofd zitten. Iets waar ik mij zorge over maakte en waardoor het echt even niet goed met mij ging.
Een van die punten was "agenda punten doorsturen van de Jongeren Raad voor die dag daarna". Dit heb ik uiteindelijk pas in de avond gedaan en heb ook meteen besloten die dinsdag niet naar de vergadering te gaan. Mentaal moest ik rust hebben. Dat riep mijn lichaam en dat voelde ik. Ook besloot ik met mijn blog even rustig aan te doen. Dan is het best fijn dat je eigenlijk niet zo heel veel lezers hebt, hoewel....
Vandaar dat er destijds ook geen update is gekomen. 
Ik wist niet hoelang dit ging aanhouden. 
Diezelfde maandag avond heb ik contact gezocht met mijn jobcoach en goed overleg gehad over hoe nu verder. 
We waren tot de conclusie gekomen dat ik in ieder geval de dinsdag ook nog even thuis bleef. De woensdag ben ik sowieso vrij en zouden we weer even contact hebben.

Woendag kwam mijn thuisbegeleidster en zij kent mijn jobcoach ook. Ook deze hebben samen overleg gehad. Eigenlijk kwam het ook niet echt als een verassing, dat ik mij niet zo super voelde. Zeker op gebied van werk, want door alle veranderingen zat ik hier al langer tegenaan te hikken. 
In overleg met mijn jobcoach ben ik donderdag en vrijdag ook nog thuis gebleven en heb vanaf vandaag 2 weken vakantie. 

Mijn jobcoach heeft afgelopen vrijdag wel even een gesprekje met mijn baas gehad (normaal zitten we op vrijdag met z'n 3e om de tafel) en mij hiervan op de hoogte gebracht. 
Er zijn een aantal zaken besproken, waaronder het takenpakket waar nu ook veel 'opvul taken' van naar de vakantie/inval krachten gaat. 

Eigenlijk was het afgelopen zondag pas, dat ik eindelijk (na een week) mij zelf pas weer bij elkaar kon rapen en de oude ik weer een beetje terug was. Bewerken en bloggen zat er echter nog niet in.
Ik ben de afgelopen week vooral goede vriend geweest van mijn geliefde Switch! En het spel dat ik speelde (of eigenlijk speel, want deze is nog lang niet uitgespeeld)?..... Zelda, Breath of the Wild.
Ik ben af en toe even de deur uit geweest, maar echt genieten kon ik niet. Ik was echt even mentaal uitgeschakeld. 
Ik kon niet meer denken, ik kon niet meer mijzelf zijn en vooral niet meer genieten. 
De onduidelijkheid heeft zich denk ik opgespaard en voor een behoorlijke error in mijn hoofd gezorgd. Waar ik dit aan merkte waren vooral de rare nachten. Moeilijk in slaap komen (en dan niet eens door de hitte), 's avonds nog niet moe maar ook weer wel, 's nachts wakker worden en moeilijk mijn bed uitkomen. 

Ik ben blij dat het nu wat beter gaat en dat ik mijn liefde voor bloggen weer wat kan uiten. 

Hoe zit het nu? 
Voor nu wil ik vandaag (ik weet dat het een beetje laat is) dit artikel plaatsen. 
Morgen ga ik proberen 2 artikelen online te zetten. Een artikel had eigenlijk afgelopen maandag online moeten komen NYC bb-cream review en ik wil een eerste indruk plaatsen. Woendag komen er 2 video's online. Die van vorige week en die van deze week. Om 12 uur en om 16 uur. Ook ga ik proberen nog een extra artikel online te zetten, vermoedelijk een eerste indruk. 
Op donderdag komt er sowieso een review aan, en misschien nog een extra artikel en op vrijdag plaats ik de video die ik vorige week wilde plaatsen met misschien nog een extra video.

Komend weekend ga ik veel bloggen, want ik ben volgende week een paar dagen weg. 
Op woensdag komt de opgemaakt video die eigenlijk voor komende vrijdag op het programma stond. Verder weet ik nog niet zo goed welke artikelen ik ga plaatsen. 

Ik wil nu vooral met de dag leven en me maar 2 verplichtingen opleggen.
  1. Tijd nemen voor mijzelf en mijn blog/YouTube
  2. Genieten.  

Ik hoop dat ik jullie zo weer een beetje op de hoogte heb gebracht van mijn leven. 
Mocht je nog vragen hebben dan kun je deze natuurlijk altijd stellen in de reacties. 

Liefs,
Eline ♥

Geen opmerkingen:

Een reactie posten