8 november 2013

Mijn liefde voor : Disney ♥

Hallo lieve lezers, 

Een tijdje geleden schreef ik dat ik terug zou komen met bloggen en hierbij ook met originele ideetjes zou komen. 
Zo bedacht ik me tijdens het opruimen van mijn nachtkastje gisteren avond dat ik onwijs moeite heb met dingen weggooien en dat ik eigenlijk behoorlijk veel obsessies heb. 
Ik heb dit nog nooit op andere blogs gezien, dus leek het me een origineel idee om in artikel-vorm mijn obsessies/liefdes te delen. 
Sommige zullen voor mensen die mij op youtube volgen niet geheel als een verassing komen, maar toch... 
Laten we beginnen met het (ik denk) meest voor de hand liggende onderwerp; "Disney".



Al vanaf klein meisje werd ik gefascineerd door de "Walt Disney" films.
Hier kon ik eindelijk mezelf zijn, ik kon me inleven in een van de hoofdrol spelers. Al vanaf klein kind had ik het gevoel dat ik voor iedereen een ander persoon moest zijn. En nooit mezelf kon/mocht zijn. 

Het klinkt raar en zeker op die leeftijd. Maar tot op de dag van vandaag heb ik hier nog steeds last van, nu weet ik dat dit een stukje autisme is, gecombineerd met een laag zelfbeeld.

Ik hield altijd al van Mickey Mouse en toen mijn moeder voor het werk naar Amerika moest was ik ook super blij dat ze terug kwam met een knuffel van Mickey. Ze dacht dat ik meer met de Mini knuffel zou zijn, maar dat viel vies tegen. Ik heb er tot de dag van vandaag maar een paar keer naar omgekeken. Natuurlijk heb ik voor Mickey mijn op-en-af periodes gehad. Maar als ik zo terug denk is er altijd wel iets van mijn Disney "fetish" gebleven. 

Om zo maar even een voorbeeld te noemen : toen ik in de brugklas zat op regulier onderwijs voelde ik me vaak anders als anderen. Via een "gepest groepje" waar ik die zomer een cursus had gevolgd had ik een meisje leren kennen die ook naar dezelfde school ging. We luisterde veel naar liedjes uit Disney films, onbewust besef ik me nu pas dat we deze "passie" samen delen. Vooral liedjes van "the lion king" deden het goed. 




Zoals jullie misschien wel weten ken ik mijn beste vriendinnetje Sirea al heel wat jaren. Ook Sirea was altijd al grote Disney fan. Wat ik een beetje met Mickey heb heeft Sirea met Bambi, haar bijnaam is ook een tijdje Stampertje geweest (don't ask me why). 

Over bijnamen gesproken, 2 van mijn favoriete Disney films zijn ook echt mijn bijnamen geweest. Dit zijn Assepoester en Sneeuwwitje. Zeker vorig jaar (toen mijn haar zwart was) was sneeuwwitje echt een bijnaam voor mij. Tja ik denk niet dat ik daar veel uitleg over moet geven, het dwerg gedeelte komt denk ik doordat ik veel met jongens omga. Assepoester is voor namenlijk door het schoonmaken. 



Sirea kwam laatst bij keramiek aanzetten met de geweldige quote : "You are never too old for a DISNEY movie". Ik vond dit zo'n mooie quote dat ik hem zelf een beetje aan heb gepast "You are never too old to belive in the magic of Disney" en dit is denk ik mijn levensmotto geworden. Nou ben ik zo iemand die altijd al een beetje "schijt" heeft aan leeftijd en wat je op een bepaalde leeftijd wel en niet kan/mag. Ik wordt vaak jonger geschat als dat ik daadwerkelijk ben. Ik ben blij dat ik er als 12 jarig meisje niet uitzag als iemand van 14 of 15, want ik ken iemand die dat dus wel had. Lijkt me behoorlijk vervelend, maar to the point, ik vind altijd dat je gewoon jezelf moet zijn!
Ik moest meteen denken aan een (ander) quote van Walt E. Disney namenlijk deze: "You are never too old to be young".  





Nou heb ik natuurlijk ook een redelijke Quote-verslaving. Misschien is dat ook wel een keer leuk om daar iets mee te doen. 

De vraag: "Wat is jou favoriete Disney film en met welk Disney karakter zou jij jezelf vergelijken? "

Ik ben benieuwd naar jullie reacties, ik hoop dat jullie dit leuk vonden, laat een reactie achter en tot de volgende keer.

xx Eline

Geen opmerkingen:

Een reactie posten