11 juli 2014

Review ♥ Bodhi ♥ Coconut - vanilla body lotion ♥

Een aantal weken geleden maakte ik kennis met het Thaise merk Bodhi (spreekt het uit als bod-hi, dus met een korte o klank). 

Vandaag review ik voor jullie de 'Coconut - vanilla' body lotion. Ben jij benieuwd wat ik ervan vind? Lees dan snel verder...

Dit is de probeer-verpakking van de Coconut-Vanilla body lotion. Voor sommige van jullie wel bekent, want een poosje geleden heeft het merk 'Bodhi' samengewerkt met Glossybox, en dat was met dit product. Helaas zat toen bij zowel mama als bij mij deze body lotion niet in de box, maar test ik hem nu. 


Mijn eerste indruk..

De verpakking ziet er erg mooi uit. Dit flacon is van matglas en heeft een handig pompsysteem (pluspunten!!).
  

Voordat ik met het echte reviewen begin, wil ik zeggen dat ik eerlijkheid altijd erg belangrijk vind. Soms zie ik bloggers die dan een súper positive review schrijven over een bepaald (meestal duur) product. Maar wanneer ze het zelf aan wil schaffen dan valt het tegen, of merk je geen verschil met een goedkoper alternatief. 

Zelf gebruik ik vaak liever een bodybutter in plaats van lotion. Wel wil ik nogal eens een bodylotion als handcrème gebruiken. Deze flacon van 20ml is dus ook de afgelopen tijd in mijn tas beland en heb ik als handcrème gebruikt.

De geur: 
Kokos.. Ik ben er niet altijd even dol op, maar bij deze bodylotion is het te doen. Door de vanille wordt de kokosgeur iets subtieler (tot voor zover kokos subtiel kan zijn. 

Door het pompflaconnetje heb je zelf niet de mogelijkheid zelf te bepalen hoeveel je doseert. Maar wel ruim genoeg. 1 pompje is genoeg voor je beide handen. De bodylotion smeert fijn uit en trekt snel in. 
Deze bodylotion trekt niet alleen heel snel in, hij maakt ook nog eens je huid/handen super zacht. Afgelopen woensdag heb ik op het werk met wasbenzine en dergelijke gewerkt, waardoor mijn handen ontzettend uitgedroogd waren. Ik pompte 1 pompje van deze lotion op mijn hand, even uitwrijven en mijn handen waren weer heerlijk zacht.  

Ik houd deze lotion dus nog graag in mijn tas! 


Wat zit er in?

De ingredienten:
Aqua, Cetearyl alcohol,  Glyceryl stearate, Simmondsia Chinensis (Jojoba) oil, Oryza sativa (Rice) bran oil,  Helianthus annuus (sunflower) seed oil, Ceteth-20, Steareth-20, Dimethicone, Isopropyl palmitate, Vitamin E, Sericin, Hydrolized whead protein, Cocos nucifera (coconut) extract, Coconut fragrance oil.


Hoe gelukkig wordt jij als je dit lijstje ziet? 
Geen slechte gekke spulletjes erin gestopt! Dat is precies wat Bodhi wil. Bodhi wil zo natuurlijk mogelijk zijn. Ik zie 1 silicoon staan ; Dimethicone. Maar staat hij hoog in de lijst? NEE! Top dus! Je kunt niet altijd 100% natuurlijk zijn. 

Ik ben erg tevreden over deze bodylotion, maar aangezien ik niet altijd even vrolijk wordt van kokos, is deze geur niet voor mij weggelegt. Ik maak het product wel op. Ik vind het sowieso zonde om iets weg te gooien maar dit product is zo fijn dat ik door de kokosgeur wel heen kan leven. 

Een bodylotion van 250ml kost €15,95 en is te koop via de webshop :

Ik verklap jullie alvast dat er binnenkort meer reviews van Bodhi online komen, waaronder een andere bodylotion. 
Ben jij benieuwd naar meer reviews hou dan mij blog en youtube kanaal in de gaten.

Ik hoop dat jullie iets hebben gehad aan deze review. 

Zijn jullie bekend met dit merk? Laat het achter bij de reacties, ik ben benieuwd. 

Liefs, 
Eline

Geen opmerkingen:

Een reactie posten