20 september 2014

Sample Saturday ♥

Hallo lieve lezers,
Zoals jullie hebben kunnen zien aan de titel heb ik een nieuw onderwerp op mijn blog. 'Sample Saturday' in dit stukje review ik een aantal samples. 
Dit keer zijn het een aantal geur-samples. 
Ben jij benieuwd wat ik er van vind ? 
Lees dan snel verder. 



Ik kom om in de samples. Geuren, Dagcreme, shampoo ga zo maar door. 
Daarom leek het me leuk om eens een aantal samples te reviewen. Zo geef ik toch mijn mening en komen de samples ook aan bot. 




Vaak laat ik de samples liggen en kijk ik ernaar. 
De samples die ik het snelste pak zijn toch wel geur-samples. 
Zoals jullie weten ben ik DOL op parfum. Maar hé ik heb al bijna mijn eigen douglas in huis. 

Soms weet ik gewoon niet wat voor geur ik op moet, of twijfel ik of ik een geur zal aanschaffen. Zeker de luxe geuren zijn een valkuil. 
Vandaag laat ik 5 geursamples zien die ik de afgelopen tijd heb gedragen. 

De eerste geur die ik ga bespreken is er een van Roberto Cavalli. 
De geur heet Acqua. De geur is geïnspireerd op spannende nachten in de middellandse zee.

Top noten zijn; jasmijn, water noten, citroen
Midden noten zijn; lelie van dalen
De basis is; musk.  



Het is echt een water geur. Dat blijkt al aan de geurnoten. 
De flacon is prachtig. De kleur blauw is helemaal mijn ding. De gouden details zijn wat chiquer, wat ik ook erg waardeer. 
Zelf heb ik een tijdje geleden voor mijn moeder de geur ; Nero Assoluto  gekocht, ook van Roberto Cavalli. De flacon ziet er hetzelfde uit maar wat bij deze flacon blauw is, is bij Nero Assoluto zwart. 
In Portugal kocht ik op het vliegveld de roze varriant: Exotica. 
Deze lijn van Roberto Cavalli hebben een eigen geur. Zo herken ik een speciale bij-geur in zowel de Exotica als in Nero Assoluto als in Acqua. 

Hoe ik de geur zou omschrijven, zou zijn als een echte water-geur, met een vleugje spanning. De watergeuren zijn niet echt mijn ding, maar dit parfum past zeker wel in mijn straatje. Dit parfum is een tijdelijke geur. Speciaal voor deze zomer. 
De geur is o.a te koop bij Douglas vanaf 30ml, dan kost hij ongeveer €40,-. 


 Het volgende parfum dat ik heb getest is van Shiseido en de geur heet ; ZEN White Heat.
Het is een vrouwelijke, zwaardere geur. Een beetje kruidig, iets doet me aan Lush denken bij deze geur.
Het parfum wordt omschreven als een herinnering aan eeuwige liefde, romantiek en delicate emoties.
De geur heeft inderdaad iets rustgevend, liefde-vol over zich heen. Zonder naar de geurnoten te hebben gekeken denk ik dat ik iets van lavendel ruik. 
Zelf ben ik helemaal niet bekend met het merk Shiseido. Ik ken het wel van naam en weet dat het echt een luxe merk is. Volgens mij Chanel/Dior achtig. 

Maar nu over naar de geurnoten....
Top: Koriander, Bergamot, Zwarte bes, Framboos.
Hart: Jasmijn, Hyacint, Fresia, Roos, Magnolia, Pioen. 
Basis: Musk, Sandelhout, Amber. 

Wauw, deze omschrijving klinkt als een ideale Eline geur. Zeker de basis bevalt me goed. Ik denk dat de Koriander hetgeen is wat ik van Lush herken. Helaas is dit ook wat mij lichtelijk afschrikt van de geur. Jammer, want ik vind andere noten erg lekker maar de combinatie is hem gewoon niet voor mij. 
Het parfum is o.a te koop bij Douglas waar je voor 50ml €59,40 betaalt. In principe nog wel een redelijke prijs. Ik ben benieuwd naar de andere 'ZEN' geuren van Shiseido. Dit merk heeft zeker mijn interesse gewekt. 



Het volgend parfum dat ik heb getest voor jullie is van Trussaardi. Het parfum heet 'my name'. Ik was heer heel benieuwd naar, omdat mijn moeder helemaal fan is van de 'Donna' geur en ik deze ook erg lekker vind. 

Kijk hoe het flesje eruit ziet! OMG I love the packaging! ♥ 

De geurnoten; 
Top; Wit violet & heliotroop
Hart; lila & musk,
Basis; vanille & droge amber

Ik vind het parfum ; meh.  Het stelt me teleur. Het ruikt een beetje standaard. Ook is de geur niet heel duidelijk aanwezig en kreeg ik zelfs wat jeuk op mijn pols na het sprayen van dit parfum.
Het parfum is vanaf 30ml verkrijgbaar waar je €46,- voor betaalt.
Helaas dat dit niet mijn geur is, de verpakking is zo leuk ! 


De volgende sample is een vrij nieuwe geur. Daisy Dream van Marc Jacobs. 
Ik heb nog nooit een parfum van Marc Jacobs gehad. De verpakkingen vind ik wel altijd super schattig. Dit parfum ziet er wederom uber cure uit. 
Wanneer ik het flesje zie denk ik aan winter, de ijsblauwe kleur in combinatie met het wit doet me echt denken aan een winterlandschap. I like. Waarschijnlijk is dit helemaal niet de bedoeling geweest van Marc, maar hé het is een compliment. 
Geurnoten zijn; 
Bramen, peer, blauwe regen, jasmijn en kokoswater.
In eerste instantie dacht ik ; meh, niet mijn geur. Ook had ik verwacht dat dit echt een heel luchtige, watergeur zou zijn. Maar achteraf vind ik het wel een wat nettere geur. Of ik hem zelf aan zou schaffen, weet ik niet. Ik heb veel parfums en ben toch wat kritischer gaan kijken naar de geuren. Het flesje is wel erg mooi, zoals we van Jacobs gewent zijn. Ik kan niet wachten om een van de juweeltjes aan mijn collectie toe te voegen. Of dat Daisy Dream is, weet ik dus nog niet.
Voor een eau de toilette vanaf 30ml betaal je €44,95. 
Deze is o.a te koop bij Douglas. 

Het laatste parfum is van Collistar
Ik denk dat de naam van dit parfum 'Profumo di armonia' is, helaas kan ik dit geurtje niet vinden op de webshop van Douglas, terwijl ik deze sample wel hier heb gekregen.

Dit is een ultiem vrouwelijke geur. Misschien iets wat voor een ouder persoon. 
Ik ruik bloemige noten, en denk aan vakantie avonden. Weg, rust, eten dat soort dingen. De geurnoten zijn...
Top; sinaasappel en bergamot
Hart; iris, violet en rozenblaadjes 
Basis; musk, amandel, vanille
Ik denk dat het prafum net als het ander parfum van Collistar rond de €40,- is voor 100ml. Dit parfum kun je hier vinden. 

Of ik het parfum zelf zou aanschaffen ? Nee ik denk het niet... Ik vind het nu nog een te volwassen, nette geur voor mij. 

Conclussie: 
Eens zo'n sample review houden vind ik wel fijn, zo kan ik toch meerdere geurtjes dragen, zonder de fullsize aan te schaffen. Voortaan denk ik wel vaker na. Als je namelijk een bestelling doet bij Douglas kun je 2 gratis samples mee bestellen. Sommige mensen kopen pas een parfum als ze een aantal samples hebben opgemaakt, of gebruiken zelfs alleen maar van dit soort samples, omdat ze het parfum te duur vinden. 
Ik ga vaker 'sample saturday's (of sunday's)' houden. Het lijkt me leuk, zo duren misschien mijn opgemaakt video's ook niet zo lanf meer. 

Laat achter in de comments wat jij van dit onderwerp vind.

Liefs, 
Eline ♥  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten