3 oktober 2014

Review ♥ Maybelline Dream Satin Liquid foundation

Foundations, iets wat ik altijd een moeilijk dingetje vind. Dit zie je zo snel mis gaan bij anderen, maar bij jezelf heb je het 9 van de 10 keer niet door. 
Ik ben de laatste tijd helemaal van het zoeken naar dé perfecte foundation. 
Daar komt bij dat ik vrij kieskeurig ben. 
Laatst schreef ik een review over de MUA matte foundation. Vandaag is de Maybelline Dream Satin Liquid foundation aan de beurt. Een foundation die ik onlangs kocht, maar waar ik al langer benieuwd naar was. 


Ben jij benieuwd naar mijn mening over deze foundation? 
Lees dan snel verder...


Laat ik beginnen met datgene wat je als eerste ziet, de verpakking. 
De flacon is van glas, iets wat ik erg mooi vind. Wat wel jammer is is dat het dus ruimte in beslag neemt, in tegenstelling tot een tube. Ook vind ik een tube vaak wat goedkoper ogen, vergeleken met zo'n flacon. 
Zelf heb ik er geen probleem mee dat het van glas is, ik neem op reis toch nooit een foundation mee, hoogstens een BBcream. Zo lomp dat ik hem laat vallen ben ik nou ook weer niet, dus eigenlijk heb ik niets te klagen over deze verpakking. 

Ik heb, zoals je kunt zien, kleur 21 nude gekozen. Deze heeft een wat gele ondertoon en dat heeft mijn huid ook. 

In de verpakking zit 30ml. Dit is dus hetzelfde als bij die van MUA, al heb ik bij die review niet vermeld. 

Dit is mijn huid zonder foundation erop. Zoals ik al heb gezegd heb ik een vrij lastige huid, vind ik zelf. Al snel is een foundation te licht voor mij, of juist veel te donker. Ik heb eigenlijk altijd de 2e kleur van een foundation, doordat deze een gele ondertoon heeft. Wel is het nadeel van deze gele toon dat hij snel naar oranje neigt. En dat willen we niet, ik ben geen worteltje! 

De foundation heb ik uitgebreid voor jullie willen testen, ik bracht hem dus ook aan op 3 verschillende manieren.
De eerste methode is de beauty-blender, dit is een namaak die ik op Ebay kocht voor nog geen euro. 

Ik weet niet goed wat ik van dit resultaat vind. Het is een redelijk lichte dekking, maar ik merk wel dat er veel product in het sponsje achter blijft (tja, het is een spons of het is het niet). Deze beauty-blender is ook vrij hard. Wat dus niet echt prettig is voor op mijn gezicht. 


De volgende methode is met een kwast, dit is eigenlijk een soort poederkwast van Gosh, maar ik gebruik hem liever voor foundation. Doordat hij plat is en redelijk veel haartjes heeft krijg je hiermee niet zo'n streperig effect als met een andere foundation kwast. Helaas word deze kwast niet meer gemaakt.
Zoals je kunt zien is hier de dekking wat meer aanwezig. Je ziet dat ik foundation draag, maar het is natuurlijk. 

De volgende, en laatste methode is de stiplingbrush. Deze is vrij bekend in beautyland. Dit is namelijk de Sigma Flat Kabuki. Doordat je met deze kwast (net als de beautyblender) deppend de foundation aanbrengt, krijg je een natuurlijk effect. De foundation zelf beweert al voor een airbrush effect te zorgen, maar deze kwast stimuleert het nog meer.

Dit is het resultaat. Ik vind deze foto ontzettend mooi. Maar of het aan de foundation licht weet ik niet. Wel vind ik dit qua manier van aanbrengen en dekken de fijnste methode. Ik denk doordat ik het de meest natuurlijke methode vind.

Natuurlijk kun je foundation ook gewoon met je handen uitsmeren. Maar vaak vind ik dit te veel 'troep' geven. Vroeger deed ik dat trouwens wel altijd, foundation met de handen uitsmeren. Mijn moeder is hier ook groot fan van. 
Dit geeft ook een mooi effect maar mijn voorkeur is denk ik toch de Sigma brush, maar het effect is te vergelijken met wanneer je het met je handen uitsmeert. 

Conclussie:
Deze foundation is makkelijk te verkrijgen. Maybelline is namelijk gewoon te koop in de drogisterij. De prijs vind ik mooi, de foundation is namelijk rond de €13,-  tot €15,-. Vaak is er een aanbieding bij het Maybelline schap dat je hem al voor €10,- kan krijgen. Of 1+1 gratis. Sla dan je slag, als je hem wil uitproberen. Zo heb ik die van mij ook voor €10,- gescoord.
Het effect is natuurlijk en de dekking is goed, mits je hem op een voor jou goede manier aanbrengt. 
Wanneer ik deze foundation vergelijk met die van MUA zou ik voor deze gaan. De foundation van MUA had wat nadelen zoals dat de substantie vrij dikkig is. Deze van Maybelline is juist wat romiger als een andere foundation. 

Ik hoop dat jullie iets aan deze review hebben gehad. Ik vind de foundation super fijn, maar jullie kunnen de komende tijd meer foundation-reviews verwachten. Ik ben nog naar veel dingen benieuwd. 

Wat is jou favoriete foundation? Laat het achter in de comments. 

Liefs, 
Eline ♥








Geen opmerkingen:

Een reactie posten