23 maart 2016

Project lipstick #1

Zoals zovelen ben ik dol op lipstick. Dit is misschien ook wel het makkelijkste product om te reviewen en koop ik dus met regelmaat. 
Om nou eigenlijk eens goed te kijken naar wat ik allemaal in mijn collectie heb, bedacht ik me "project lipstick". Een project waarin ik van al mijn lipsticks precies bijhoud wat ik er van vind. 
Ik startte hier begin van het jaar mee, maar heb er nog nooit wat over geschreven. 
Nu leek het me leuk om de eerste serie lipsticks te behandelen en aan het eind van de serie zal er een declutter/opruim video komen. 
Ben jij beniewd?
Lees dan verder...


NYX 536 Eros


Eros is een rode lipstick met oranje ondertoon. Hoewel ik dat bij de meeste lipsticks niet zo mooi vind kan ik het bij deze wel waarderen.
Oranje staat mij niet en rood met oranje ondertoon vind ik vaak wat meer voor de lente/zomer (deze lipstick droeg ik op 2 januari, toen ik een dagje naar Maastricht ging).
Naar mate ik deze lipstick langer draag, begin ik er steeds meer aan te wennen. 
Een dag op pad houd deze lipstick goed vol. 
Wat een nadeel zou kunnen zijn is dat deze lipstick iets wat droog aanbrengt op de lippen. 


Catrice Ultimate color 310 red my lips



Dit is een intens rode kleur, die tijdens het aanbrengen wat vlekt. De substantie van de lipstick is erg romig, waardoor deze wel zacht op de lippen aanvoelt. Na ongeveer 2 uur merk ik dat de kleur toch al behoorlijk is vervaagd. Nu moet ik wel eerlijk bekennen dat ik deze lipstick droeg ik toen ik uit eten ging.
Wel zag ik dat deze lipstick een soort lijn om mijn lippen achter liet, alsof ik alleen lipliner droeg. Dit vind ik echt heel erg lelijk. 


Catrice Ultimate shine 150 berry pink


Deze lipstick brengt aan als een lipbalm, super zacht. 
Deze roze kleur vind ik meer iets voor in de zomer, misschien dat deze later nog een keer voorbij komt. 
In tegenstelling tot de Ultimate Color in 'Red my lips', blijft deze na een maaltijd wel zitten. Ook lijkt deze het een aantal uur langer vol te houden. Deze lipstick laat in ieder geval geen lelijke rand om mijn lippen achter, maar vervaagd gelijkmatig.


MAC Dark side


De lipsticks van MAC vind ik over het algemeen erg fijn. 
Deze donker paarse kleur vind ik echt super gaaf en gewaagd. Het is echt een prachtige herfst/winter kleur.
Aan het eind van de dag is de lipstick eigenlijk helemaal weg. 
Deze lipstick moet ik nog eens wat uitgebreider testen over hoe deze vervaagd. 


Mac Dreaminess


Toen mijn lippen erg schraal waren, besloot ik voor een creamy lipstick te gaan. Een neutrale kleur vind ik wel prettig voor alledaags. 
Deze lipstick komt uit de mineralize rich lijn van MAC. Hij is erg zacht en naturel roze van kleur. 
Hoelang deze lipstick bleef zitten viel me nog mee. Deze mauve kleur blijft toch wel een paar uur zitten. 


Kiko 502


Weer een zachte, naturelle lipstick. 
Voor het werk houd ik van nude, ook omdat het niet zo opvalt als deze (geleidelijk) vervaagd. 
Dit is nou een typisch geval van "meer pakken Eline". Dit soort kleuren, mag ik meer dagen. Ik gebruik ze echt te weinig.


Dit waren de eerste 5 lipsticks van 'project lipstick'.
Ik denk dat ik het bij 5 per keer houd, anders wordt het artikel echt veel te lang. 

Wat is jou favoriete lipstick?
Laat het achter bij de comments. 

Liefs, 
Eline  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten