9 juli 2016

Movies #2 films die ik zag in mei 2016 || Elinnee94



Ik had nog geen artikel geschreven over de films die ik in de maand mei heb gezien.

Wat eigenlijk best schandalig is, want ik heb die voor de maand juni al af.

Dit komt omdat eind mei, begin juni nogal chaotisch was en dat was ook te zien aan mijn opgemaakt video (en artikel), die ook maar niet online kwam.

Vandaag deel ik dan eindelijk met jullie de films die ik in de maand mei heb gezien.


Ben je benieuwd naar wat ik van de films vond?

Lees dan verder…

Toy Story 2 

In april keek ik Toy Story (1) en vertelde ik dat ik niet kon wachten om de andere delen te zien.
Begin van de maand keek ik daarom ook al Toy Story 2.
Ik was zoo enthousiast want ik herinnerde me weer zo veel. Dit was de Toy Story met de pinguïn en het paardje!!
De verhaallijn was ik compleet vergeten, maar de karakters blijven wel hangen.
In deze film lag het jank-gehalte nog net een stap hoger dan bij deel 1.  Ik noemde een bepaald punt zelfs “horror voor kinderen”.


Toy Story 3


Ik zat lekker in de flow en kon niet wachten om ook deel 3 te kijken.

Toy Story 3 brengt kinder horror naar een hoog niveau.

Wat heb ik bij deze film veel gehuild, jeetje.

Ik kon me uit deze film vaag wat dingen herinneren, zoals de roze beer en het roltelefoontje (jeugdsentiment). 

Ik zal zeker alle delen van Toy Story aanraden en na het zien van deze film hoopte ik stiekem op een vervolg en was zelfs bereid het script te schrijven, omdat ik al een heel verhaal in mijn hoofd heb.

Dat is (helaas) niet nodig, want ik heb vernomen dat er al druk gewerkt word aan een Toy Story 4!


Wreck it Ralph


Dit is weer zo’n typische film die al een tijdje op mijn ‘must see list’ stond. Ik had hem nog nooit gezien.
Het was echt een hele toffe film, zeker een aanrader als je van (old-school) games houd. 


Big Hero 6

Ik weet niet wat het is met die ‘nieuwe’ Disney films, maar ik vind het niet echt ‘Disney’. Het is duidelijk dat ze een bepaald publiek willen trekken en in dit geval was dat “meer jongens bereiken”.
Deze film is duidelijk geïnspireerd op deze technologische tijd.
Ook bij deze film heb ik behoorlijk wat afgejankt, dat wilde ik toch even mededelen want dat wil vaak wel iets zeggen.
Ik heb een enorme liefde ontwikkeld voor B-max (of Baymax).


Bridge to Terabithia



Deze Disney film was voor mij onbekend. Ook het boek ken ik niet.

De film gaat over Jess, die op school gepest word. Als er een nieuw alternatief meisje (Lesley) bij hem in de klas komt, gaan ze haar ook pesten.

Jess houd erg van tekenen en wanneer Lesley het tekenboek van Jess in handen krijgt, vallen haar de bijzondere tekeningen op. Ze staat vol bewondering te kijken.

Wanneer Jess en Lesley ook nog eens buren blijken te zijn, begint er een vriendschap. Ofja… Vriendschap…

Ik wil niet te veel over deze film kwijt, dan moet je hem zelf maar kijken, maar wat ik wel nog wil zeggen is dat ik het einde een beetje jammer vind. Dat had van mij niet gehoeven.

Bij deze film heb ik ook een aantal tranen weg moeten vegen,  omdat ik zelf veel van het pesten herken.
 
 
Dit waren de films die ik in de maand mei heb gezien.

De volgende maand (ofja over een week) ga ik het iets anders aanpakken met film reviews.

Ik ben benieuwd wat jullie ervan gaan vinden.

Liefs,
Eline ♥


 


 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten