Ik had nog
geen artikel geschreven over de films die ik in de maand mei heb gezien.
Wat
eigenlijk best schandalig is, want ik heb die voor de maand juni al af.
Dit komt
omdat eind mei, begin juni nogal chaotisch was en dat was ook te zien aan mijn
opgemaakt video (en artikel), die ook maar niet online kwam.
Vandaag deel
ik dan eindelijk met jullie de films die ik in de maand mei heb gezien.
Ben je benieuwd naar wat ik van de films vond?
Lees dan
verder…
Toy Story 2
In april
keek ik Toy Story (1) en vertelde ik dat ik niet kon wachten om de andere delen
te zien.
Begin van de
maand keek ik daarom ook al Toy Story 2.
Ik was zoo
enthousiast want ik herinnerde me weer zo veel. Dit was de Toy Story met de
pinguïn en het paardje!!
De
verhaallijn was ik compleet vergeten, maar de karakters blijven wel hangen.
In deze film
lag het jank-gehalte nog net een stap hoger dan bij deel 1. Ik noemde een bepaald punt zelfs “horror voor
kinderen”.
Toy Story 3
Ik zat
lekker in de flow en kon niet wachten om ook deel 3 te kijken.
Toy Story 3
brengt kinder horror naar een hoog niveau.
Wat heb ik
bij deze film veel gehuild, jeetje.
Ik kon me
uit deze film vaag wat dingen herinneren, zoals de roze beer en het
roltelefoontje (jeugdsentiment).
Ik zal zeker
alle delen van Toy Story aanraden en na het zien van deze film hoopte ik
stiekem op een vervolg en was zelfs bereid het script te schrijven, omdat ik al
een heel verhaal in mijn hoofd heb.
Dat is
(helaas) niet nodig, want ik heb vernomen dat er al druk gewerkt word aan een
Toy Story 4!
Wreck it
Ralph
Dit is weer
zo’n typische film die al een tijdje op mijn ‘must see list’ stond. Ik had hem
nog nooit gezien.
Het was echt
een hele toffe film, zeker een aanrader als je van (old-school) games houd.
Big Hero 6
Ik weet niet
wat het is met die ‘nieuwe’ Disney films, maar ik vind het niet echt ‘Disney’.
Het is duidelijk dat ze een bepaald publiek willen trekken en in dit geval was
dat “meer jongens bereiken”.
Deze film is
duidelijk geïnspireerd op deze technologische tijd.
Ook bij deze
film heb ik behoorlijk wat afgejankt, dat wilde ik toch even mededelen want dat
wil vaak wel iets zeggen.
Ik heb een
enorme liefde ontwikkeld voor B-max (of Baymax).
Bridge to
Terabithia
Deze Disney
film was voor mij onbekend. Ook het boek ken ik niet.
De film gaat
over Jess, die op school gepest word. Als er een nieuw alternatief meisje
(Lesley) bij hem in de klas komt, gaan ze haar ook pesten.
Jess houd
erg van tekenen en wanneer Lesley het tekenboek van Jess in handen krijgt,
vallen haar de bijzondere tekeningen op. Ze staat vol bewondering te kijken.
Wanneer Jess
en Lesley ook nog eens buren blijken te zijn, begint er een vriendschap. Ofja…
Vriendschap…
Ik wil niet
te veel over deze film kwijt, dan moet je hem zelf maar kijken, maar wat ik wel
nog wil zeggen is dat ik het einde een beetje jammer vind. Dat had van mij niet
gehoeven.
Bij deze
film heb ik ook een aantal tranen weg moeten vegen, omdat ik zelf veel van het pesten herken.
Dit waren de
films die ik in de maand mei heb gezien.
De volgende
maand (ofja over een week) ga ik het iets anders aanpakken met film reviews.
Ik ben
benieuwd wat jullie ervan gaan vinden.
Liefs,
Eline ♥
Geen opmerkingen:
Een reactie posten