6 augustus 2016

Films van de afgelopen tijd #4 juli 2016 || Elinnee94

In de maand juli heb ik niet zo veel films gekeken. Vriendlief was een beetje ziekjes en had last van een allergie. 
Vandaar dus niet zo veel films, maar ik hoop wel een leuk artikel.

Lees verder...




Discworld - the color of magic


Na het zien van Going Postal en omdat ik daarvan zo onder de indruk was, vonden mijn vriend en ik het tijd voor nog een Discworld film.

In deze film kom je er achter wat Discworld nou eigenlijk is en ook maak je kennis met de tovenaars.
Discworld krijgt voor het eerst een bezoeker, een echte toerist.


The color of magic is een totaal ander soort film dan Going postal.
Deze film is meer fantasy en Going postal was meer geschiedenis gerelateerd.

Ik geef the color of magic een 7, omdat ik er af en toe moeite mee had de film te volgen. Het einde (eigenlijk bijna heel deel 2) vond ik dan wel weer prettig om naar te kijken.
IMDB geeft deze film een 7.1, dus ik zit een keer met deze site op een lijn.
Dat zal niet vaak voorkomen. 

Walt before Mickey



Een tijdje terug zag ik deze film bij Lotte (Lotte loves beauty) voorbij komen, in haar film lijstje.
Vanaf dat moment wist ik het zeker. Deze film MOEST ik zien.
Disney is misschien wel mijn grootste idool en ik houd wel van geschiedenis films.
Na het zien van de trailer, was het zien van deze film een feit.
Bijna iedere keer als het woord ‘film’ viel vroeg ik aan mijn vriend “Wanner gaan we Walt before Mickey kijken?”.
Op het nippertje van de maand was het dan eindelijk zo ver en keken we Walt before Mickey.

Deze film vond ik erg mooi en aangrijpend. Met mijn bescheiden Disney kennis, weet ik dat Walter Elias Disney het niet altijd even makkelijk heeft gehad.
Een groot nadeel aan deze film vond ik, dat ze hier erg bij in detail treden en positieve momenten wat meer op de achtergrond houden.
Ik had graag ook wat meer van zijn succes en misschien ook wel verleden willen zien.

Al met al geef ik deze film een 7,5.
IMDB is het hierbij niet echt met mij eens en geeft hem maar een kleine 6.


Dit waren de films die ik in de maand juli heb gezien.
Hebben jullie nog aanraders (of afraders) qua films, dan lees ik dat graag in de reacties.

Liefs,
Eline

Geen opmerkingen:

Een reactie posten