22 november 2016

Catrice Kaviar gauche 2016 review oogschaduw & highlighter || Elinnee94

Toen ik zag dat Catrice weer een samenwerking was gestart met Kaviar gauche, dacht ik eigenlijk twee dingen. Ten eerste was ik erg benieuwd (en verbaasd het me nu ook dat ik er geen first-impressions artikel over heb gepubliceerd). Ten tweede werd ik ook een beetje bang, omdat de vorige samenwerking in mijn ogen niet zo'n groot succes was. 

Toen ik deze collectie dan eindelijk spotte, heb ik er 2 producten van aangeschaft. Ik was erg benieuwd naar de pigmentatie, maar liet deze vervolgens weer een tijdje liggen. 
ongeveer anderhalf tot twee weken geleden ben ik begonnen met het testen van deze producten en vandaag heb ik dan eindelijk de review voor jullie. 

Ben jij benieuwd naar wat ik van de highlighter en het oogschaduw quad vind?
Lees dan verder....


Het oogschaduw quattro (of palette, zoals ze het zelf liever noemen) ziet er mooi uit. Het zit in een zwart doosje met een flueel stofje over de deksel. Dit heeft een gouden bloemen opdruk met gouden letters van zowel 'Catrice' als 'Kaviar gauche'.
Ik vind deze verpakking er super classy uitzien. Love it!
De inhoud van het palette is lekker donker en echt iets voor de herfst/winter. Mijn aandacht werd vooral getrokken door de taupe kleur (links onder) en de roodbruin (rechts boven).
Dit zijn de kleuren uit het palette. Tijdens het swatchen is de roodbruin toch wat bruiner dan verwacht en geeft de taupe kleur niet zo veel pigment. 
Voor deze look heb ik een oogschaduwbasis gebruikt van Essence, omdat ik er zeker van wilde zijn dat alle kleuren goed tot zijn recht konden komen en het niet zou liggen aan de manier van wel of geen oogschaduwbasis.
De taupe/grijze kleur (linksonder in het palette) heb ik met een platte oogschaduwkwast op het ooglid aangebracht. Ik vind het een mooie zachte kleur die ik best dagelijks zou kunnen dragen. 
De roodbruine kleur heb ik met een pencilbrush in de arcadeboog aangebracht, hierbij merkte ik dat de kleur niet zo goed naar voren komt, wat ik erg jammer vind. 
Met een schuin afgesneden kwastje ging ik in de donkerste kleur. Hiermee zette ik de buitenste ooghoek aan.
Omdat je de rode kleur niet zo goed ziet en de zwart juist heel sterk, kreeg ik meteen een vrij zwart oog. De zwarte kleur is niet zo dekkend en je krijgt dus snel vlekken, niet handig bij zo'n aanwezige kleur.
Met mijn vinger breng ik tot slot de lichtste kleur in de binnenste ooghoek aan als highlihjter.

 Dit is de ooglook met gesloten ogen. Het lijkt net of iemand mij een blauw oog heeft geslagen, althans zo voelt het voor mij.

Ik ben dol op highlighter en deze highlighter kon ik niet laten liggen. 
De ondergrond is zachtroze en het opdruk is champagne/goud kleurig. 
Links zie je de roze kleur van e ondergrond geswatched, in het midden de kleur van het opdruk en rechts de kleuren gemengd. 
Als ik alles vervaag krijg je dit als resultaat. Een mooie glow met vooral veel glitters.
Op deze foto draag ik de highlighter. Helaas zie je het resultaat niet zo goed op de foto, maar hij schittert goed. Zelf vind ik het een hele mooie kleur door het roze wat er in verwerkt zit, maar door de andere kleuren niet te ijzig word.

Het oogschaduwpalette was €4,99 wat ik een mooie prijs vind. De uitstraling is top, de rode kleur vind ik geweldig maar heeft helaas geen pigment.
De highlighter was €4,49. Een mooie prijs voor zo'n prachtige highlighter.

De Kaviar gauche collectie ligt als het goed is nog in het limited edition schap van Kruidvat en Trekpleister.

Heb jij deze collectie al gespot?

Liefs,
Eline

Geen opmerkingen:

Een reactie posten